هزاره ها مصروف خودزنی شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۹    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152340 منبع: پرینت

پراکندگی در صفوف و رهبری هزاره ها شوونیزم و فاشیزم را اجازه داده است که از هزاره ها سرکس بسازند!

هزاره ها بیشتر از اینکه دیگران را ملامت بسازند یکبار باید سر به گریبان خود هم فرو برند، هزاره ها حالا از رهبر گرفته تا صفوف در درون دشمنی و خود زنی مصروف اند، در این امر چنان هرکدام شان کمر خویش را محکم بسته اند که تا دم مرگ ماندنی یک دگر نیستند.

حالا دیگر صداقت یک هزاره وابسته است به نفی دگر هزاره ، و حتی برای نفی کردن یک دگر خود حاضر هستند با دشمن تاریخی خود متحد گردند، اگر هزاره ها نسبی هم صدا و هم سنگر در منافع کلان خود می بودند امروز شوونیزم و فاشیزم رزاق وحیدی را به نمایشنامه نمی بردند ، چون اینگونه نمایشنامه ها در حقیقت جای فاروق وردک ، عمر زاخیل وال ، اکلیل حکیمی و ده ها دزد ملیارد دالری اعضای کابینه و بیرون از کابینه می باشد.

آیا به یاد دارید که کابل بانک را آقایان کرزی و قسیم فهیم با برادران خود دزدیدند و به جای آن ها یک هزاره را به نام شیرخان فرنود به زندان فرستادند ، این است نتیجه تشتت و پراکندگی در افغانستان ، خوب به یاد داشته باشید که معیار عدالت در افغانستان زور است و در غیر آن شوونیزم و فاشیزم در اتحاد با تروریزم همه را یکی از پی دیگری می بلعند .

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
هزاره ها
نظرات بینندگان:

>>>   اقای حسن علی خان راست میگوید تا زمانی که زور در برابر شونیزم و فاشیزم از خود نشان ندهی و یکبار دیگر پوزشانرا در خاک مالیده نشود سرو صدا ها بدرد نمی خورد وقتیکه پوز شانرا در خاک مالیدی انگاه هم حق و حقوقت را میدهند و هم دیگر حقوق ات را غصب نمیکنند زور بکار است زور برادر هزاره و تاجیک و ازبیک و ترکمن من از چور و غصب دارایی های من و تو هرکدام شان که تادیروز کره خر نداشتند امروز ملیاردر شده اند و قصر نشین و در موتر های لوکس چکر میزنند از غفلت صاحب خانه است که موش در خانه راه پیدا میکند و اگر جلو شانرا نگیری تمام دار و ندار خانه را می بلعد .

>>>   هزاره یک ملت است و به چند کدر محدود نمیشود!
نه مردم هزاره را تحریک کنید و نه بی باوری قومی را بیش از این افزایش دهید با فرض بر اینکه تیم حاکم تغییرات سرتاسری در ترکیب خود میاورد و عزل و نصب حق عادی آنهاست، اندکی حوصله کنید تا شاید رئیس جمهور یک تیم متفاوت و مسلکی خود را بسازد و به مردم و حامیان بین المللی خود نشان دهد که افغانستان ظرفیتی بیشتر از جهادی ها و چهره های تکراری هم دارد
هزاره باید به آن دانش و ظرفیت رسیده باشد در هر زمانی بتواند جبران کند و در این شرایط دموکراسی حق و حقوق خود را بگیرد که البته همین روز هم تنها قومی است که ثابت کرده میتوانند با دولت پشتون کار کنند و همین امر نویسنده اینچنین مقاله ها را وادار کرده که فضا را بیش از حد وحشتناک جلوه دهد
اس پ هزاره

>>>   ۱۰۰% موافق حرف های شما بخود بیاید!!!!

>>>   محترم اس پ هزاره
نمی دانم خیلی خوش باور هستی یا خیلی ساده
آیا در افغانستان آنقدر قحط الرجال است که آغای رئیس جمهور در مدت چهار سال نتوانست کابینه به اصطلاح شما متفاوت و مسلکی بسازد ؟
این مسله میتواند دو علت داشته باشد یااینکه در افغانستان قحط الرجال است و یا اینکه رئیس جمهور بسیار بی تفاوت و یا ناتوان .
و همچنان آیا شواهد از این هم هویدا و آشکارا است که میخواهند هزاره را به حاشیه برانند و دوران عبدالرحمن جلاد را تکرار کنند.
مسئله ناامنی غزنی ، بسته نگهداشتن دفاتر کمسیون انتخابات و جلوگیری از ثبت نام رأی دهندگان و حال هم حوزوی شدن ولایت غزنی و تمام علت آن هم وکلای دانشمند و متعهد غزنی میباشند چون میدانند که بیشترین وکلای مردم هزاره از ولایت غزنی و کابل است که مردم کابل را هم با انفجار و انتحار از پروسه ثبت نام دلسرد ساختند .
خوب است که کسانی که مثل شما سربر برف فرو برده اند کمی به خود آیند .
محمدی
کابل

>>>   داستانی از زمان مغول نقل شده که مغولها عده ای از تاجیکان و هزاره ها و دیگر اقوام را در چاههای جداگانه زندانی کده بودند. بر سر چاها نگهبان و پیره دار گذاشته بودند بجز چاه هزاره ها. یکی پرسید چرا بر سرچاه هزاره ها نگهبان نمی گذارید در جواب گفته شد که آنا نیازی به نگهبان ندارند هرکدام شان که فرار کنند یکی دیگر آنا از پای شان به پایین می کشد و هیچ کسی از آنان نمی توانند فرار کند.
امروز هم همین داستان در بین هزاره ها جاری است. بسیار زود گول دیگران را می خورند و هر که هم بالای فطیر خود آتش می کشد و به فکر دیگران نیست.ببخشید خودم هم هزاره هستم که اینها را نوشتم این یک دردی است که ما را می رنجاند.

>>>   بدوستم آقای اس پ هزاره ضرب المثل روسهارا پیشکش می کنم که امید است به دردشان بخورد . میگویند چون به مهمانی گرک می روی سگت را با خود ببر . این جامعه هنوز با توصیفی که شما کرده اید که بیشتر یک توصیف ارمانی است تا واقعی با زیست مناسب انسانی فاصله دارد بلی باید آبزار جنگ را دردست داشت اما اماده صلح بود .

>>>   هزاره هیچ دشمن کار نداره فقط غنی از یکی آنها طرفداری کنه و اسلحه و پول بدهد عبدرحمان را تاریخ هزاره خواهد فراموش کرد
هزاره حاضر است هزاره خود را از بین ببره تا به قدرت سمبولیک که غنی داده باقی بمانه
هزاره را هیچ کسی شکست داده نمیتواند هزاره خودش زیر پا هزاره خود را خالی میکنه تا خود را بد بخت کنه

>>>   جناب محمدی و دوست عزیز!
امریکا ۱۷ سال به هزار میلیارد دالر هزینه کرده و استراتژی ترامپ بر این است که افغانها دیگر بجای گوش به ایران و پاکستان ، با هم متفق شوند تا از استراتژی و آخرین فرصت مستفید گردند وگرنه حتی ممکن است سوریه گردد.
حالا که قوم پشتون عقب مانده و سنتی است و تندرو های پاکستانی و ایران و دیگر مخالفین امریکا بآسانی میتوانند آنها را استعمال به انتحار و معاش عسکری طالب کنند، آسمان به زمین می آید ،در این دوران آزادی بیان و حضور کشورهای غربی، که با تشکیل کابینه تیمی پشتون و جلب و دورتر ساختن عقب مانده ها از سوءاستفاده ایران و پاکستان، و رفتن بطرف صلح و دوری از تشدد ، کمی تعمق کنیم؟؟؟
قطح الرجال نبوده ولی کار تیمی هم بد نیست و اسلحه و جنگ تا کی؟
اگر پشتون مشکل ماست ، تاجیک و هزاره هم تمام رهبران شان منفعت و وابستگی به ایران و سایرین داشته و دارد و مردم شان هم محافظه کاری میکنند و بس ، از آنجایی که امریکا بالای افغانستان واحد سرمایه گذاری کرده و تجزیه ای را نمیپذیرد ، افغانستان را سوریه نسازیم و با پشتون که صدها سال ساختیم ، در این دوران دموکراسی هم بسازیم
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است