عثمانی: اشرف غنی بارها مرا تحقیر و تهدید کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152324 منبع: پرینت

پس از در حدود ۲۰روز از برکناری علی احمد عثمانی از سمت وزارت انرژی و آب، او روز یکشنبه (۱۰سرطان) در یک نشست خبری در کابل ظاهر شد و در بارۀ برکناری‌اش سخن زد.

وی، می‌گوید که در کنار تهدیدهای مکرر در نشست‌های حکومتی از سوی رییس جمهور تحقیر نیز شده است: «چاپلوس پسندی و تملق پروری، سدی کلانی در سر راه خلاقیت، حوریت و خود اتکایی اعضای بلند پایه حکومت شده است.»
به گزارش طلوع، عثمانی، در این نشست خبری به رویداد یک ماه پیش که نیروهای امنیتی میدان هوایی کابل اجازه ندادند که او به برای گشایش یک پروژه به بلخ برود، اشاره کرد و آن را «بی‎‌حرمتی» به خودش دانست.
او در این باره گفت که انتقام این کار را از حکومت خواهد گرفت.

چند روز پس از این رویداد، منابع به طلوع نیوز گفتند که دستور جلوگیری از سفر آقای عثمانی به بلخ از ارگ صادر شده بود.
آقای عثمانی در این باره می‎‌گوید: «از رییس جمهور تقاضای زیادی ندارم؛ اما از وی می‌خواهم که فضای ترس، توهین، تحقیر و تهدید را از جلسات حکومتی بردارد.»

اما، شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‎گوی رییس‎جمهور در باره اظهارات آقای عثمانی چنین می‌گوید: «پرسش از خود آقای عثمانی است که چرا این انتقادها را در جلسات حکومت یادآوری نمی کرد اگر مشکلات وجود داشت.»

هرچند آقای عثمانی از سوی رییس‎‌جمهور برکنار شده بود، اما او تا یک هفته پیش به کارش همچون وزیر انرژی و آب ادامه می‎داد.
منابعی می‌گویند که اختلاف‌ها پس از آن به میان آمدند که رییس‎جمهور به همایون قیومی، مشاورش صلاحیت بیشتر داد و وزیر از استخدام چند تن در این وزارت از گفته‌های رییس‌جمهور سرباز زد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عثمانی
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   این شاه حسین مرتضوی واقعا چه نکات را به یاد مردم میدهد( کسی که با معاونش نسازد چگونه می تواند کشور را اداره کند) اگر غنی لیاقت اداره کشور را میداشت اول با معاونش (جنرال دوستم) می ساخت.

>>>   خوب شد! که دور شدی!

>>>   عثمانی عزیز تنها نیستی فقط گناه تو درین بود که برای گرفتن تذکره های الکترونیکی با عنوان یک اوغان حاضر نشدی وبه کارمندان مربوطه خودت هدایت ندادی که تذکره اوغانی بگیرند بنا‍ تو را این کوچی قبیله گرا توهین وتحقیر وغیره مشکلات را برایت بوجود آورد تا از وزارت دور شوی ویک مزدور ونوکر بیاید تا روند توزیع تذکره بنام اوغان را بالای کارمندان وزارت عملی سازد.
اریائی تبار

>>>   اي برادر اينها همه گپ هست كه ازم بعد از خلع قدرت بايد بگوي اقاي عثماني ازين بيشتر عابروي هرات نبر كه خوب نسيت اگه تو واقعايچه اصل هرات هستي همان وقتيكه وزير بودي با كاراهاي اشرف غني واكتش نشان ميدادي حالي ديگه دير شده حيا كن كمي بخود بيا .
هروي

>>>   جناب شاه قلی خان مرتضوی! جناب عثمانی در جلسات حکومتی هم بارها جلو زورگوییهای غنی ایستادگی کردند. نشان به ان نشان که شما هم از این عمل جناب عثمانی در خفا حمایت کردید. بهتر است چپلوسی و تملق را از خود دور کنید.

>>>   علت اصلی عقب ماندگی افغانستان ، حاکمیت ۳۰۰ ساله رهبران قبیله ی پشتون تبار جمع دین زدگی مردم افغانستان است ؛ دیگردلایل بسیارکوچک و برامده از دوعلت اصلی اند .

>>>   نجیب بارور
زاخیل‌وال با دزدی‌های میلیونی محاکمه نمی‌شود، فاروق وردک با مکاتب خیالی محاکمه نمی‌شود، صدها وزیر دیگر که دوسیه‌های بسیار بسیار سنگین دارند محاکمه نمی‌شوند، کسانی که بحران‌آفرینی کردند و آشکارا دست به تقلب زدند، محاکمه نمی‌شوند. آنانی که صداهای شان بیرون آمد که امر شلیک به روی شهروندان این سرزمین را خلاف مواضات قانون اساسی داده بودند، مجازات نشدند. ملیاردها دالر در افغانستان حیف و میل شد، هیچ‌کسی محاکمه نشد و... اما یک هزاره، به خاطر این‌که افشاگری می‌کند و از استبداد غنی با آن‌که پوشیده نیست، پرده برمی‌دارد، عقده‌مندانه محاکمه می‌شود. این دیگر اوج تعصب و استبداد آشکار قومی است، خاموشی در این خصوص، ننگ دیگری‌ست که بر پیشانی سیاه سیاسیون ما چسبانده می‌شود

>>>   Mardanyar
وحیدی وزیر سابق مخابرات در یک محکمه علنی
فساد اداری و اختلاس حاضر شد .
رو به مخاطبان کرد و گفت اینجا که من نشسته ام جای اکلیل وزیر مالیه است نه جای من .
چون بنده در ده روز اول جمع آوری مالیات سیم کارت ها ۸۳ ملیون افغانی را به خزانه دولت تحویل داده ام .
حال اکلیل حکیمی بگو ید که این پولها را چه کرده.
دزد ی از حق شخصی ملت افتخار برای حکومت

>>>   AhanGar
تمام اقوام غیر اوغان یا غیر پشتون اگر امروز همه بر ضد این اوغانهای شئونیست، متقلب، و تمامیتخواه یکدست و متحد نشوید واه بر حال تان.
تمام اختلافات و گله شکوه های گذشته را کنار بگذارید و متحد و همدست بر ضد فاشیزم و ظلم اوغان مبارزه کنید ورنه همه یکی یکی نابود و زبون میشوید.

>>>   Khurasani
در این کشور هر جنایتی میکنی بکن‌ و فقط اوغان باشی همه چیز حل است!
1

>>>   خوبست که کار معاون اول خودرا در حقت انجام نداده باز چی میکدی؟

>>>   حالا دیگر دیر شده.
دوسیه ها کم کم افشاء می شود.

>>>   وزير صاحب اكر تو عقل ميداشتي و وجدان بيدار ميداشتي هيچ وقت با اين تقررت موافقه نميكردي ، چون أولاً كدام تجربه كار به سويه وزارت نداشتي، تنها درس خواندن بدون تجربه ، نتيجه اش ناكام و روي سيائي همين حكومت نام نهاد وحدت ملي است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است