در خواست رسمی دفاعی هزاره ها از دولت وحدت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۱    ۱۳۹۷/۴/۱۰ کد خبر: 152315 منبع: پرینت

مدعیان رهبری هزاره، بخصوص کرسی داران عالیرتبه، بدون درنگ از دولت بخواهند که طالبان را تحت فشار قرارداده و قبل از آنکه، آنها جنگ را در جاغوری آغاز کنند به شدت مورد هدف نیروهای امنیتی کشور قرار بگیرند و در کنار مدافعان مردمی جاغوری و مالستان، نیروهای دفاعی کشور را تعبیه نماید. این مراجعه باید بطور علنی طی در خواست رسمی صورت بگیرد. هرگاه دولت به این درخواست تمکین نکرد، ثابت میشود که ارگ مشوق اصلی و زمینه ساز حملات طالبان در غزنی است. آنگاه اگر رهبران دولتی هزاره دست به چنین اقدام تاریخی نزنند، بدان معنا است که آنها برای حفظ اورنگ شان در قدرت، حاضراند که پشت مردم خویش را خالی نمایند.

اکنون نامه های تهدید آمیز طالبان و ذکر اسمای مسوولین نظامی و ملکی و والی نام نهاد شان، همه چیز را روشن کرده است که طالبان در کجا قرار داشته و چگونه شهروندان دولت را تهدید می کنند. این پاسخ مردم جاغوری و مالستان که ما تابع دولت وحدت ملی هستیم نه تابع امارت طالبی؛ روشن ترین سند تاریخی است که دولت را وامیدارد که از حق شهروندان خویش دفاع نماید. لذا دولت با این امکانات و تجهیزات نظامی، اگر بخواهد، جلوی زورگویی طالبان را گرفته می تواند. اما اگر دستی در معرکه داشته باشد، با سکوت خویش نشان میدهد که حمایت اش از طالبان یک واقعیت مسلم و انکار ناپذیر خواهدبود. آنگاه صف ها مشخص می گردد.

آرزومندیم که مذاکرات امروز مردم جاغوری و مالستان با طالبان به یک نتیجه مثبت منجر شود و این جنگ آغاز نشود. اما اگر مذاکرات بی نتیجه بود، معادله کنونی بهم میخورد. در خواست رسمی و فوری مدعیان رهبری هزاره از دولت وحدت ملی، تمکین و یا عدم تمکین دولت از این در خواست، حد اقل اتمام حجت تاریخی است که برای نسل امروز و نسل های بعدی، به یادگار میماند. اگر چنین در خواست رسمی با سکوت رهبران دولتی هزاره، مواجه گردد، همان وجهه ای که در میان مردم دارند، آنرا کاملآ برباد می کنند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
دولت
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   درهمچو موارد سیاست رسمی حکومت آنست که اول باید اشرار آن نمحل را تصرف وتخریب وتصفیه کنند بعدا حکومت وسرقوماندان اعلی کمک میکند

>>>   ما مردم هزاره دیگه باید از خواب بیدار شویم. اشرف غنی فاشیست بچه عبدالرحمن با طالبان نواسه های عبدالرحمن هیچ فرقی ندارد همه اینها کمر برای نابودی اقوام غیر پشتون مخصوصا هزاره بسته اند. پس به تمام مردم غیور مالستان و جاغوری و تمام هزارها میگویم که تا دیر نشده خود را به سلاح های سبک و سنگین مجهز کنید. و مطمن باشید که رهبران فرعونی هزاره هیچ از ما حمایت نخواهد کرد بلکه دان جوال را همرای فاشیستان ارگ یگجا گرفته است.
مالستانی

>>>   ارگ مردم هزاره را به طالبان فروخته است.

>>>   مردم هزاره را ارگ نفروخته است. خلیلی و باند مخوف نصر منحله فروخته است نسل جوان باید گذشته ها را مرور کنند تا بدانند که بر این ملت چه رفته است؟؟

>>>   زنده و جاوید باد آزادیخواهی مردم و استوار باد خواست برحق مردم جاغوری و مالستان . من یقین دارم که خواست این مردم برحق است و انها نیخواهند زیربیرق ترورستان طالب زنده گی راادامه دهند و تحصن این مردم پیروز است و ما برای شان از خداوند متعال پیروزی و کامیابی آرزو میکنم و برای کسانیکه درین خواست شان صد واقع میشند شرمندهگی وخجالتی آرزو میکنم
صابر شمال

>>>   زنده باد ازبك تاجك هزاره !!!
ا + ت + ه = اته . يعني پدر يا بابا در مقابل لر و بر .
همه باهم زنده باد اته.

>>>   دولت غنی در برابر غیر پشتونها دولت طالبانی است. وجدان غنی این اجازه را به او نمی دهد که برای هزاره ازبک و تاجیک قوم خود را بکشد. غنی این اقوم را توسط طالبان و داعش از بین می برد تا خودش بدنام نشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است