فرهنگ قبیلوی فرسنگ ها با اخلاق اجتماعی فاصله دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۹    ۱۳۹۷/۴/۷ کد خبر: 152260 منبع: پرینت

فرهنگ قبیلوی هرگز نمیتواند وقطعآ هم ممکن نیست با تفکر مدرن و نهاد پارلمانی سازگار بوده باشد ، زیرا درتضاد کامل با رشد و انکشاف ضعیف اجتمای این طبقه قرار دارد.

پارلمان یک کشور که باید نمونه مظهر اخلاق ، منطق واراده انسان های شرافتمند بوده باشد ، ولی برعکس برخورد غیر انسانی امروز یک گروه تبهکار عقبمانده با تفکر فاشیستی عبدالرحمنی و مومندی و آنهم برخورد فیزیکی علیه داکتر لطیف پدرام نشان داد که فاشیزم نوع " افغانی" این نهاد( پارلمان ) و دیگر نهاد ها را به فرهنگ گندیده کوچیگری و عصر حجر تبدیل کرده اند و فکر کرده اند که هنوز در زیرغژدی در طویله گاه پدری خویش قرار دارند و حاکمیت میکند.

بالاخره معلوم گردید که فرهنگ قبیلوی هنوز فرسنگ ها با اخلاق اجتماعی و آدمی فاصله دارد ، چه رسد به اخلاق پارلمانی و فرهنگ انسانی. زیرا باهم در تضاد اند.

نماینده های فاشیزم قبیله گرا ورژیم متعصب موجود باتفکر کوچیگری باید اینرا کاملا بدانند که پدرام نه اینکه تنها نیست بلکه وی درشرایط موجود یک اسطوره بی بدیل و تفکر نوین نسل امروز و فردا را بدوش دارد و واقعیت های تلخ جامعه را نترس بازگو میکند ، بنا این رژیم بدنام وهیچ نیروی مزدور دیگری نمیتواند سد راه ایشان و دیگر آزاد اندیشان قرار گیرند.
عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صفوی
فرهنگ قبیله
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه که حکومت افغانستان در پارلمان به کسانی اجازه داده که تا حال معلوم نیست که آنها کی و از کجا هستند و همین یک نمونه از اخلاق حکومت افغانستان ‌ملت افغان است که کولی های بیگانه را با همه بداخلاقی ایشان به پارلمان راه داده است

>>>   جانم تنها با استدلال و نظر با این مردم بی عقل نمی شود کنار آمد حد اقل 1000سال دیگر اینها ضرورت دارند تا جهان سومی شوند بهتر است که این گندیده مغز های قبیله گرا متعفن را هر چه زود تر دفن کنیم تنها راه حل ای که پیش رو هست مگر این که خداوند یک گشایش ای دهد

>>>   Raheel
به قلم نور محمد خرمی:‌
وقتاکه یک ناقل بچهٔ باجوری که نمیداند قبرستان پدری اش درکجا است ؛ به لطیف پدرام دروازی ، بدخشانی این فرزند اصیل خراسان ؛ آنطرف آموـ تاجیکستان را به حساب اشتراک قومی اش ، آدرس می دهد ؛ خاموشی دربرابر این گونه گستاخی ها نه تنها جُبن بلکه گناه است !
دربرابر حرف های ازاین گونه باید با جسارت تمام نشانی های چون اطراف کوه های سلیمان ، ژوپ ، مستنگ ، پتنه، روهیله ووو... را به این بی ادبان به روشنی باید نشان داد !
ورنه ما همیشه به این امر معتقد بوده وهستیم که شهروندان در یک جامعهٔ متمدن ؛ همه جدا از اینکه گذشته گانشان چه وقت ودرتحت چی شرایطی درکشور رحل اقامت گزیده اند ؛ دارای حقوق ، امتیازات ومکلفیت های مساوی هستند !

>>>   بر اهل صفا ننگ کدورت نتوان بست
این شیر اگر پخته وگر خام سفید است
بیدل
قلمت رسا وگهر بار. ....
جناب داکتر صفوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است