قاضی آمریکایی به مقامات این کشور هشدار داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۶    ۱۳۹۷/۴/۶ کد خبر: 152247 منبع: پرینت

یک قاضی آمریکایی با هشدار به مقامات این کشور حکمی صادر کرد مبنی براینکه خانواده های مهاجر جدا شده در مرز مکزیک، ظرف 30 روز به هم ملحق شوند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، در حکم صادره از سوی «دانا سابرو» قاضی بخش سن دیه گو آمده است: کودکان زیر پنج سال باید ظرف دو هفته از زمان صدور حکم در روز سه شنبه، به خانواده هایشان بازگردانده شوند.
قاضی آمریکایی در این حکم به مقام های فدرال آمریکا 10 روز فرصت داد تا زمینه برقراری ارتباط تلفنی بین والدین با فرزندان شان را فراهم کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اتخاذ سیاستی مهاجرتی تحت عنوان «بدون ارفاق»، زمینه جدایی خانواده های مهاجر در مرز مکزیک را مهیا کرده بود. وی که به دلیل اجرای این سیاست به شدت تحت انتقاد و فشار قرار داشت، به تازگی فرمانی اجرایی برای جلوگیری از اجرای آن را امضا کرد.
بسیاری از این خانواده های مهاجر، تحت فقر شدید قرار دارند و از آسیب خشونت گروه های تبهکار و خطرات دیگر در آمریکای مرکزی به آمریکا نقل مکان می کنند.
ترامپ با این تصمیم، از موضع ضد مهاجرتی خود عقب نشینی کرد. سیاست بدون ارفاق به عنوان رفتاری غیرانسانی و سوء استفاده از کودکان، موجبات خشم و انتقاد شدید در آمریکا و سراسر جهان را رقم زد.

بیش از دو هزار کودک مهاجر از خانواده هایشان جدا شده و تحت نظر مقام های فدرال آمریکا قرار گرفته اند. برخی، نوزاد و کودکان نوپا هستند.
در همین حال، دهها نفر در اعتراض به سفر «جف سشنز» دادستان کل آمریکا به لس آنجلس تظاهرات کردند که در جریان آن، 20 نفر به دلیل سرپیچی از دستور پولیس برای متفرق شدن، بازداشت شدند. سشنز یکی از چهره های سرشناس دولت ترامپ در زمینه کنترل مرزی است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
مهاجرت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است