عملکرد نمایندگان غزنی را به بررسی بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۹۷/۴/۶ کد خبر: 152239 منبع: پرینت

بیایید کار کرد و عملکرد یازده وکیل مربوط به ولایت غزنی را به بررسی بگیریم که آیا آنها ارزش این را داشتند که به خاطر آن ها قانون انتخابات نقض و پایمال گردد!

یازده وکیل مربوط به قوم هزاره مطابق به قانون انتخابات که در سراسر کشور جاری است به پارلمان آمده بودند و آنها هیچ کاری را در مدت هشت سال و اضافه از آن در کارنامه خود به نفع هزاره ها ندارند که شوونیزم به خاطر آن ها در پی تغییر قانون انتخابات برآمده‌ اند و ولایت غزنی را تافته جدا بافته از قلم رو افغانستان می سازند.

در میان یازده وکیل از ولایت غزنی فقط تنها صدای آقای رحمانی و محترمه شاگل رضایی به خاطر امنیت و درد مردم غزنی و اینکه در غزنی چه می گذرد بلند بود و باوجود تلاش دایمی آنها صدای آنها به هیچ گوشی کار گر نیفتاده و در نتیجه وضعیت غزنی همین است که می بینیم. از متباقی وکلای غزنی کسی خبر ندارد که آنها در این دوره به چه مصروف بوده اند و یا نبوده اند، چون آنها بیشتر در پارلمان از حق سکوت استفاده می کردند و یا چیزی برای گفتن نداشتند و یا هم اینکه توانایی گفتن را نداشتند.

از این جهت بودن و نبودن آنها برای تمام اقوام کشور مساوی است ، شاید آنها صرف برای خود و منفعت خود در معامله و خرید و فروش رأی های خود در بدل پول دست داشته باشند و در میان این جنابان نباید هما سلطانی را فراموش کرد که چادر خود را زیر پای ملا عمر رهبر فقید طالبان فرش کرده بود و مدت نظر به ادعای خودش خوش و بوش کرده بود که هر انسان عاقل نه تنها به سلامتی روحی و روانی او شک می کند، بلکه اگر شک نکند خود به خود به کتگوری هما سلطانی همراه می گردد ، اینکه چگونه مردم غزنی به خانم هما سلطانی رأی داده اند که از آنها در پارلمان نمایندگی کند خودش به ذات خود یکی از عجایب روزگار است که جا دارد در کتاب رکورد گینس قید گردد.

گذشته از این موضوعات در سراسر افغانستان مناطق نا امن بوده است که در آن منطقه امکان برگزاری انتخابات نبوده است و همین اکنون هم وضعیت چنین است که در انتخابات تعداد نمایندگان از مناطق امن ولایات وارد پارلمان می شود. پس چه باعث شده است که غزنی را از سی و دو ولایت دیگر که وضعیت مشابه دارند مجزا سازند و تا جایی پیش بروند که قانون انتخابات را که‌ خود ساخته اند استفراغ نمایند، جواب واضح است، فقط و فقط ذهنیت بیمار و شوونیستی ارگ نشینان که حاضر هستند به هر قیمت که می شود تعصبات قومی را تعمیق و نهادینه سازی کنند.

من بارها نوشته کرده ام که شوونیزم یک مکتب و عقیده است که در مقابل برتری نژادی هیچ قانون را نمی پذیرند و صد ها قانون را فدای نژاد پرستی می کنند و اکنون این طرز تفکر بیمار در افغانستان حاکم است و همه قوانین باید در خدمت شوونیزم و توجیه گری اعمال شوونیزم باشد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نمایندگان غزنی
مجلس
حسن علی
نظرات بینندگان:

>>>   حسن علی 11 وکیل داری درگلگلمیری حالا که حق به حقداربرسد باز دمبوره شئونیزم رامیزنی
اگرهرقدرجست وخیزبزنی بازهم حق به حقدار میرسد
میگویند که خسک دریک شب 70 چوچه میزاید بازچیغ میزند که وای ازروز بی کسی ام
شما وامثال شما غاررابه اندازه کلان دیدید که حالا میخواهید عوض کله تان تنه تانرا تخته کنید
یک کمی درگریبان تان نظراندازید
11 وکیل ازیک قوم چرا؟ بدان که جلو این کاربعد ازین صد درصد گرفته میشود اگرچیغ بزنی ویا خاموش بنشینی

>>>   Jamshead Folad
اشرف غنى ....بيست و چهار ساعت بعد از داخل شدن در ارگ مثل پدران خود كشور را رسماً به ناتو و غرب فروخت. اين ...ها امروز عبداللطيف پدرام را وطنفروش ميگويند و روى نماينده ايى مردم بدخشان دست بلند ميكنند.
پيام من براى اوغانها اين است كه شما ها هميشه هر كس كه دغه ميگه همه گيتان از دغه حمايت ميكنيد ولى امروز ازين ....گرى دست بكشيد چون اين طور پشتيبانى هايتان از خاينين روى چند اوغان خوب را هم سياه ميسازد.
ملا عمر ، گلبدين، گلابزوى، تنى، زرداد، ملا تره خيل، زاخيلوال همه تروريستان ديگر را حمايت ميكنيد بعد وطن فروش و لنده غر و جنگسالار بما ميگوييد!!!؟
يادتان نرود كه مثل همه خاينين ديگر اين ....شهر نديده و بيفرهنگتان سربدار خواهندشد.

>>>   هنگامی به کوچی ها ۱۰ کرسی پارلمان به گونه فوق العاده داده میشود ، اقوام دیگر مانند گجر ها ، ایماق ها ، نورستانی ها ، عرب ها ، سادات ها و چی کمی و کمبودی از کوچی ها دارند که محروم ازین بخشش حکام شوونیست قبیله می شوند .
آیا این نماد شوونیسم و فاشیزم قبیله نیست ؟ ( پدرام )

>>>   Zarifi
موج ایم که آسودهگی ما عدم ماست
تا هنوز که دکتر پدرام به تنهایی خود توانسته است جیغ پشتونیزم و پشتونیست های ولگرد کوه سلیمانی که هیچ منطق مدنی ندارند را در بیاورد و حتا از غولبدین حکمتیار را، و این خود بزرگی پدرام را نشان میدهد.
و تشکر از از وکیل های اقوام شریف هزاره، اوزبیک، تاجیک.... که از دکتر پدرام بزرگ پشتبانی کردند و امروز رسمن شورای ملی به دو دسته شد اوغان و غیر اوغان

>>>   11 نماینده غزنی فقط عکس سلفی گرفتند و فیس بوک یا فسق بوک بازی کردند. می توانید رفتار بعضی از اینها را را در فسق بوک ها چک کنید.

>>>   این 11 نفر به تعداد روزهای که از این راه ارتزاق کرده اند مدیون خدا و مردم اند. باید به درگاه خدا توبه و از مردم حلالیت طلب کنند. عنوان نمایندگی را یدک کشیدن و بیت المال را چپاول کردن بدون هیچ خدمتی نه از نظر عقل و نه از نظر شرع پذیرفته نیست. از این آقایان و خانم ها بپرسید که شما در این مدت یک بار با خانواده خود تان دغدغه غزنی را مطرح کرده اید؟ یا فقط خوردید و خوابیدید؟ این سید هم با تأسیس یک باب مغازه علم فروشی (دانشگاه؟؟؟) در غزنی دخترای مردم را روز کنکور قطار می کند و خود نمایی می کند آدم های مزدور نیز این صحنه را جزء خدمات او قلمداد می کنند. مردم بی خبر از همه جا وای وای وای؟؟ ریاست این مغازه چقدر صلاحیت دارد؟؟

>>>   Omid
اختصاص دادن ۱۰ کرسی، بدون انتخابات به کوچی ها در مجلس یک راهکار غیر استندرد و مبتنی بر جاه طلبی و فاشیزم است. برای کسانی که روز اینجا تردد میکنند و شب در پشاور میخوابند و هیج تعهدی برای کشور ندارد، نه مالیه میپردازند و نه در صفوف نیروهای امنیتی حضور دارند، دادن اینگونه امتیازات، غیر ملی و منطبق برای منافع ملی نیست. از نماینده گان در مجلس خواهانیم تا جلو این طرح غیر ملی را بگیرند و آنرا باطل سازند.

>>>   نادان وضعیف ترین مردم پشتون ها رافاشیزم وشؤنیزم خطاب میکند این غالمغالک نماینده گی ازضعف شان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است