در غزنی این حق مردم است که ضایع می‌ شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۷/۴/۶ کد خبر: 152238 منبع: پرینت

حلقه‌ی تمامیت‌خواه ارگ زمانی که در جایی منفعت شان در خطر باشد، قانون را به نفع خودشان تغییر می‌دهند.
من از هیچ‌ یک نماینده مجلس نمایندگان حمایت نمی‌کنم. هیچ‌ خاطره خوب از نمایندگان غزنی ندارم. همیشه در برابر نمایندگان غزنی نوشته‌ام ولی این حق نمایندگان نیست که تلف می‌شود؛ حق مردم است که ضایع می‌گردد.

این رویکردهای شونیستی و فاشیستی حلقه‌ی ارگ است که به خواسته‌های غیر منطقی و غیرقابل قبول چند نفر تمکین می‌کند و حقوق هزاران شهروند دیگر را نادیده‌گرفته و پایمال می‌کند. در برابر یک چنین تصمیم ظالمانه باید ایستاد و مقاومت کرد.

حکومت و کمیسیون و هیچ نهادی حق ندارد تنها در یک ولایت انتخابات حوزه‌ای برگزار کند. این تصمیم بر هیچ منطقی جور در نمی‌آید. هزاره‌های غزنی در تمام پروسه‌های دمکراتیک شرکت کرده‌اند و قربانی داده‌اند. آنان حق دارند خدا کند این بار نیز یازده نماینده مجلس از آنان باشد نوش جان شان!

بدون تردید اینبار مردم هزاره نمایندگان بهتر خواهند فرستاد. هزاره‌ها نرفته‌اند ولسوالی های پشتون نشین را ناامن کنند و در قریه جات مرکز تاجیک ها را از شرکت در انتخابات باز دارند.

جرم هزاره‌ها حمایت از قانونی است که همین نظام ساخته‌است؟! چرا بجای تصمیم غیرقانونی و نامشروع؛ مردم و حکومت ساحات پشتون نشین را امن نمی‌ سازند تا تمام برنامه‌های دیگر توسعه‌ای و انکشافی نیز به آنجا برسد؟!.

تا حال چند والی، قوماندان امنیه، شهردار و رییس امنیت از سوی هزاره‌ها تعیین شده است؟! هیچ.
از حق نگذریم تعداد نفوس هزاره‌های غزنی به شمار دو ولایت دیگر می‌رسد. هیچ منفعتی شخصی قومی در حوزه‌ای و غیر حوزه‌ای انتخابات ندارم.
اصلا نمایندگان پارلمان هزاره به جز خودشان برای مردم غزنی هیچ کاری انجام نداده اند. حرف ناکارایی و عدم رضایت ما از نمایندگان و حوزه‌ی شدن و نشدن کاملا جدا است.

خلاصه تصمیم ارگ و کمیسیون خلاف قانون و مقررات انتخاباتی و بر علیه منافع اقوام در غزنی است. این تصمیم تبعیض واضح و آشکار است. اعمال یک چنین تصمیمی به زور ممکن نیست و به مردم سادگی تن نمی‌دهند. هزاره‌ها در یک چنین شرایط خواستار تشکیل ولایت که وعده شده بود شوند.

صبور بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیات
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   بیات محترم در نبشته دیگر چند نقطه از هزنی از حقوق تا جیکان پشتونها وبیات قلم پرسای کرده اید ول حال ۸۰ درجه تغیر کردید داشتن نماینده از اقوام تاجیک وپشتون حق مسلم شان بوده بس است که وکیلان هزاره در وزارت خانها هزاره ګفته ګلون پاره کردند امایک پشتون ویک هزاره را کمک نه کردند زمین ها شهر غزنی باالخصوص شهرک مهاجرین را غصب کردند بس است برادر
بی خبر

>>>   راوی‎ heeft een video gedeel
دو صد هفتاد سال به زور ، به جبر، به نیرنگ حکومت کردند. دو صد وهفتاد سال صدای مردم را در گلوی شان خفه ساختند. دو صد هفتاد سال وطن فروختند و غلامی بیگانه را کردند. از صدای عدالتخواهی وحشت دارند. وحشیگری شان را در این نوار تماشا کنید . امروز در مجلس نماینده گان قصد حمله بر داکتر پدرام را داشتند که موفق نشدند.

>>>   بیش از ده سال میشود که هزاره به پنج فیصد نفوس خود در غز نی از ۹۰ فیصد پشتون ها نمانده گی میکنند و مشغول چور و چپاول ملکیت های پشتون در غزنی استند.
برارهای هزاره باید بدانند که دیگر مردم هم چشم و گوش و عقل و فکر
دارند.
دیگر به مظلوم گرایی و آشک تمساح جایی را نمی گیرد.و مردم پشتون هم حق خود را می خواهند.

>>>   ایا پشتونهاولایت غزنی حق ندارد که وکبل در پارلمان داشته باشد ؟
ایاتاجکان ولایت غزنی حق ندارد که وکبل در پارلمان داشته باشد ؟
ایا دیګر اقوام ولایت غزنی حق ندارد که وکبل در پارلمان داشته باشد ؟
توف به این قضاوت تان
ع ص

>>>   Omid
اختصاص دادن ۱۰ کرسی، بدون انتخابات به کوچی ها در مجلس یک راهکار غیر استندرد و مبتنی بر جاه طلبی و فاشیزم است. برای کسانی که روز اینجا تردد میکنند و شب در پشاور میخوابند و هیج تعهدی برای کشور ندارد، نه مالیه میپردازند و نه در صفوف نیروهای امنیتی حضور دارند، دادن اینگونه امتیازات، غیر ملی و منطبق برای منافع ملی نیست. از نماینده گان در مجلس خواهانیم تا جلو این طرح غیر ملی را بگیرند و آنرا باطل سازند.

>>>   امید واقعیت را گفتند بلی همینطور است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است