وزیران برطرف شده سفیرای افغانستان در خارج!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۳۹۷/۴/۶ کد خبر: 152236 منبع: پرینت

وزارت خارجه افغانستان دیگر آن وزارت سابق با نیروهای متخصص و دیپلومات های ورزیده نیست. در مدت چندین سال گذشته افرادی به این وزارت گماشته شده اند که فاقد تحصیلات عالی و آشنایی با روابط دیپلوماسی بوده کوچترین آشنایی با سیاست بین المللی ندارند، فقط از روی ارتباط قومی مقرر می شوند.

همچنین شماری از سفیران سن شان بیشتر از ۷۵ تا ۹۰ سال است که هنوز سفیر و قونسل می باشند، در صورتیکه ده ها و شاید بیشتر از کارمندان تحصیل کرده و باتجربه این وزارت سالها است منتظر خدمت در خارج را دارند، ولی کسی به آنها هیچ توجه ای ندارد، چون آنها از اقوام ستمدیده این کشور می باشند.

نیروهای های تخصصی وزارت خارجه روز هنگام برطرف می شوند و جای آنها را وزیران، والیان و اقوام اشرف غنی می گیرند و این امر باعت ضعفت کاری این وزارت می گردد.

همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع بر اساس فرمان ریاست جمهوری به عنوان سفیر افغانستان در اسپانیا منصوب شد. یک منبع نزدیک به همایون رسا با اشاره به خبر استعفای وی از این وزارتخانه اعلام کرد که آقای رسا از مقام خود استعفا نداده، اما به دلیل اختلافات زیادی که در طول دوران وزارتش با رییس‌ جمهور داشته، سرانجام توافق کرده به عنوان سفیر افغانستان مقرر شود و از رهبری وزارت تجارت و صنایع کنار برود.
همچنین دو وزیر برکنار شده منتظر مقام سفارت در خارج از کشور میباشند.

وزارت های خارجی و داخلی هیچ سهولتی در مورد تذکره نفوس با پناهجویان افغانستانی در خارج از کشور نداشته و این مشکل همچنان وجود دارد که این بیشتر به وزارت داخله ریاست ثبت اسناد مربوط می شود، نه با نمایندگی های سیاسی درخارج از کشور.

منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منجمزاده
وزیران برکنار
نظرات بینندگان:

>>>   يك جند نَفَر را خو از شوراى دزد نصوار نام بكير!! كه جطور به أساس قوم نه به لياقت بست هارا دزيدند!!!

>>>   پشتون ها هیچ کاره است
اصل نر پشتونها پنجابی در افغانستان حکومت میکنه
چرا حقیقت را درک نمیکنین پشتون به حرف بادار خود گوش نکنه زن‌هایشان گروه پنجابی است
احمد از کابل

>>>   یک حرفی دیگر اینکه مردم به تعجب است که وزارت خارجه چرا اینقدر کارمند جدید میگیرد اما این راض را نه دولت میداند ونه مردم من برای شما میگویم اینکه این چیزی است که اط ازنذدیک های خود را قصه میکنم
هر کار مند وزارت خارج که بخاطر کار به خارج روان میشود البته با فامیل مدت سه سال ویا بیشتر ویا کمتر میرود بعد از سپری کردن یک سال به دیگر مملکت فرار میکند وپناه سیاسی میدهد این موضوع را نه وزارت خارجه پیگیری میکند ونه دولت و نه ارگان های کشفی
این موضوع را صرف وزارت دفاع میداند وعاجل عیوضی عقارب نذدیک شان گماشته میشوند تا باشد راهی فرار برای دیگر عقارب شان معیا شود از نذد کسانیکه میروند نه تضمین گرفته میشود ونه کسی خبر دارد همین حال کسانیکه به تاجکستان در چند روز اینده بخاطر کار میروند از طریق وزارت خارجه یک فامیل فرار خواهد کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است