با رییس قافله بساز، بر قافله بتاز
افغانستان چندین سال است در آتش انحصار گرایی، قوم پرستی و پشتونیزه کردن این سرزمین می سوزد و تا زمانیکه این مفکوره شیطانی از مغز و روان و اندیشه فاشیست ها از میان نرود، آمدن صلح و آرامش یک آرزوی محال خواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۶    ۱۳۹۷/۴/۵ کد خبر: 152222 منبع: پرینت

ضرب المثل ها در حقیقت حاصل تجربیات و چشم دیدهای نسل های گذشته است ، که آنچه را آن ها از سر گذ رانده و در زندگی اجتماعی از نزدیگ دیده و لمس و تجربه کرده اند ، خلاصه و چکیده آن را در قالب ضرب المثل برای نسل های آینده به یاد گار گذاشته اند.

در یک ضرب المثل معروف گوید: " با رییس قافله بساز، بر قافله بتاز " وقتی امریکا به افغانستان نیروی نظامی پیاده کرد، ملت افغانستان و هم چنین بسیار ی از صاحب نظران سیا سی جهان فکر می کردند معضل طالبان برای ابد به تاریخ سپرده شده ، بعد از این جهان با مشکلی به این نام و پدیده مواجه نخواهد شد! اما در عمل عکس آن به وقوع پیوست و دامنه تخریب ، بمب گذاری ، انتحار ، قتل و کشتار ، ویرانی روز وسعت بیشتر پیدا کرد! دلیل آن امروز برای همه روشن است.

یعنی: طالبان با رییس قافله ، قبلا با حامد کرزی و فعلا با اشرف غنی در تبانی کامل قرار داشته و دارند و این مساله به قدری روشن است که ذکر اسناد و شواهد به منزله توضیح بر واضحات شمرده خواهد شد.

به عبارت واضح تر آنکه افغانستان چندین سال است که در آتش انحصار گرایی ، قوم پرستی و پشتونیزه کردن این سرزمین می سوزد! و تا زمانیکه این مفکوره شیطانی از مغز و روان و اندیشه این فاشیست ها به کلی از میان نرود ، آمدن صلح و آرامش یک آرزوی محال خواهد بود.

خوشبختانه خطر انحصار گرایی برای بسیاری از اقوام پشتون نیز دارد ، روز بروز روشن و روشنتر شده می رود و اگر یک وحدت و بلکه یک انقلاب فکری بر ضد هر چه تفکر انحصار خواهی و قوم پرستی است ، در میان تمام مردم و در سراسر افغانستان به وجو آید ، می توان به آینده کشور امیدوار بود و الا آینده چه خواهد شد فقط خدا می داند!.

کاظم یزدانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یزدانی
فاشیست
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   اگر هدف نویسنده انحصارگرایی پنشیری ها باشد که درین سالهای سیاه عمر خود دیدیم که یک ولسوالی تمام حکومت افغانستان را در انحصار گرفت. مگر اینها پشتونیزم نه بلکه پنشیریزم ساختند حتی داکتر عبدالله که قندهاری بود خودرا پنشیری ساحت. حالا براستی که باید تمام مردم افغانستان وحدت کنند اگرطالب است یا شمالی وال اگر پنشیری اگر پکتیاوال اگر .......هرچه
به نظر من وحدت ازروی عقیده اسلامی باید باشد . خداکند درآن وقت رقاصان و خوانندگان وچورلمان و دزدان درآنوقت آزرده نشوند.

>>>   بیشک!!! یزدانی صاحب! یک کمی از قهرت پایین بیا!!!!

>>>   اینک یک "قهرمان" دیگر هم ظهور کرد!!!!

>>>   iai
ای جوان ؟ ای مردم ؟ ای جامعه مدنی؟ بلاخره ای آنها که زنده هستید و دست وپای و کله دارید ؟ میدانید بالای شما چه میگزرد. این نوکر استعمار نوین با یک گروه خود فروش که در ارگ لانه نموده هر روز شما را توهین، تحقیر نموده هویت شما را با فرهنگ بلند آریایی تان از شما میگیرد. جوان میهنم برخیز قیام کن، رستاخیز نوین را برپا کن در غیر آن از بیخ و ریشه این آدم دیوانه شما را نابود میسازد فاشیستان قبیله نیز با وی دست واستین را برزده برای نابودی هویت شما با هم یکی گردیده اند.

>>>   Amirzada
حمله بر لطیف پدرام را شدیدا محکوم می کنم
داکتر پدرام صدای رسای مردم آزاده، عدالت خواه و سر بلند" ملت خراسان" است. حمله بر او حمله بر یک ملت است.
فاشیزم قبیلوی منطق باخته بیش ازین نمی توانند با خشونت و لجاجت ماشین توحش و تعصب خود را به حرکت بیاورند. زمان تک تازی فاشیزم به آخر رسیده است.
دفاع از پدرام دین ملی و انسانی نیروهای عدالت طلب و ضد فاشیزم قبیلوی است.

>>>   Faiq
سروران خراساني درود!
ادبيات تان را در مقابل اين گروهي پاي لچ و تمدن گريز تغير دهيد و تفنگ تان را دهن پر كنيد.. كاري را كه چورج واشنطن در امريكا، آيرلندي ها در آيرلند شمالي، عمر مختار در ليبيا، مسعود بزرگ در خراسان و ببران سياه در چيكاگو كرده اند !! براي تامين عدالت از دو گزينه بايد كار گرفت: #تفنگ و #قلم!

>>>   راوی‎ heeft een video gedeeld.
دو صد هفتاد سال به زور ، به جبر، به نیرنگ حکومت کردند. دو صد وهفتاد سال صدای مردم را در گلوی شان خفه ساختند. دو صد هفتاد سال وطن فروختند و غلامی بیگانه را کردند. از صدای عدالتخواهی وحشت دارند. وحشیگری شان را در این نوار تماشا کنید . امروز در مجلس نماینده گان قصد حمله بر داکتر پدرام را داشتند که موفق نشدند.

>>>   به نظرمن دوصدوهفتادسال دیگرهم بالای تان حکومت میکند شمامطمین باشید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است