قبیله، حکیمی را برای کار دیگری درنظر گرفته است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۸    ۱۳۹۷/۴/۵ کد خبر: 152220 منبع: پرینت

شور و شعف زایدالوصف برخی از جوانان عزیز از استعفای اکلیل حکیمی و ربط و بسط آن به واکنش متقابل نهاد ریاست اجرایی واقعیت ندارد، بلکه با فرض محال یک بازی باخت باخت بعد از وقت اضافی تلقی می شود.

اکلیل حکیمی از همان بدو ورود به عنوان ندیم شفیق و شاهد روباه ( حامدکرزی) فاقد نظر مثبت نسبت به حافظان و پاسداران واقعی سرزمین افغانستان بود و رفتار دوگانه با جغرافیای جهاد و مقاومت داشت.

حکیمی یکی از عناصر کلیدی در اجرای سناریوی سیاست تجرید، انزوا و تضعیف نهاد ریاست اجرایی بود که توسط اطاق فکر ارگ تدوین شده بود.
اکلیل حکیمی با استفاده از نقطه‌ی ضعف ستار مراد و مشارکت او توانست کانال مستقیم با والی اسبق بلخ ایجاد نماید و در واقع نهاد ریاست اجرایی را دور بزند و نخستین شکاف را در جرگه ای متحد کاخ سپیدار پدید آورد.

او نخستین وزیری بود که با دهن کجی آشکار در جلسات مکرر شورای وزیران غیبت داشت و برای این نهاد عملاً نقش سمبولیک و تشریفاتی قایل بود که یکبار با انتقاد شدید و التیماتوم داکتر عبدالله روبرو گردید.

یکی از دلایلی استعفای ناگهانی وزیر مالیه را باید در سیاست های جدید تجاری آمریکا با چین و ارتباط و روابط شخصی و تجاری حکیمی با این کشور برشمرد.
اما دلیل اصلی و کلیدی را باید در سناریو و استراتژی راهبردی آینده حامدکرزی می بایست جستجو کرد.

شناخت فرصت های سیاسی و استفاده به موقع از آنها بسیار مهم و تعیین کننده می باشند، مثلاً اگر یک هفته قبل از تهاجم میلیشیای جنگ سالار ارگ به دفتر و ماشین و منزل وزیر انرژی و آب، عثمانی و حکیمی در یک روز باهم استعفا می نمودند، آنوقت می شد گفت که بازی رهبران حکومت وحدت ملی بازی باخت باخت است، اما امروز فرصت بهره برداری سوخته است.

احتمال دارد که از او برای لابی قدرتمند در انتخابات آینده ریاست جمهوری در یک مرکز مهم دیپلماتیک کار گرفته شود.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکیمی
خراسانی
نظرات بینندگان:

>>>   دوسيه هاي دزدي او افشا شده و حالا به أمريكا رفته و سفير ميشود، و سفير بچه أمريكا محب جان كابل ميآيد كه در انتخابات بار ديگر بصورت فني تَر تقلبات را مديريت نمايد.

>>>   دولت آتش بس یک جانبه اعلان کرده است،اما طالبان به جنگ ادامه میدهند.
طالبان به دولت پیشنهاد نموده اند که ما به دولت اعتلافی باشما باور نداریم و شما تصمیم ندارید چوکی های دولتی را رها کنید.
بدین منظور اشرف غنی یک تعداد چوکی های وزارت خانه ها را بشمول وزارت مالیه و تجارت و شهر سازی و خانه سازی و آب و برق و غیره را برای طالبان خالی نموده است.
حالا طالبان در عین حالی که به جنگ خویش ادامه میدهند،یک تعداد افراد خویش را تحت نام آتش بس عید نیز در شهر ها جابجا کردند و دوباره به جبهات نرفتند و حالا یک تعداد چوکی های وزارت خانه ها را نیز بدون آن که از جنگ دست بکشند،اشغال میکنند و بدینصورت هم از نگاه سیاسی و هم از نگاه نظامی تمام قدرت را بدست خواهند گرفت و اشرف غنی را با باقی دار و دسته اس دوباره به امریکا میفرستند.
این را میگویند نجارت ملا اشرف غنی.

>>>   اقای خراسانی.خوب مینویسی ولی یاداوری همین دو کلمه مزخرف ورنگ وروباخته( جهادومقاومت) همه راضرب صفر میکند.

>>>   اقای خراسانی واقعیت همین است که شما خود بیان کرده اید شیطان خانه و قصاب خانه فکر ها و دور اندیشی های را برای بقای اینده شان سنجیده اند .

>>>   عده ا ی به ناحق قبیله را بزرگ نمای نموده عمدا انها را لارج وصاحب قدرت واختیار کشور میداننددر حالی که انها بیچاره تر از ماوناتوان تر از ان اند که به حساب می اوریم در کشور ویرانه ای باسم افغانستان صاحب اختیار واراده وکارفرمای مطلق انگلیس وامریکا بوده هیچ شخص گروه وقبله ای در هیچ ساحه ای سیاسی واقتصادی ونظامی نمیتوانند کاری را از پیش ببرندزمین وفضا وداخل وخارج در حیطه ای اختیار انها بوده زیر چتر سازمان ملل امده اند تجاوز نموده تا اهداف استعماری وامپریالیستی خودرا به پیشرببرند ودیگران همه حیثیت اجنت ومزدور ونوکرهای گوش به فرمان را داسته جزءی ترین شعور واحساسی از خود ندارندنه تنها درین سوی مرز به اسم دولت دست نشانده ونام نهاد دران سوی خط که طالب والقاعده وداعشش میگویند کسی در اختیار ومزاف خود نمیتوانند تردد وحرکت نمایدهرکه را ذریعه ای یکی از گروپ های معلوم الحال ومزدور اداره مینمایند وباز روس وامریکا و....همه برای تفرقه ای مسلمانها واشغال خاک انها وچپاول دارای های مادی ومعنوی باهم در تبانی ویکسوی بوده در هرجای دارای مسلمان ویاکسور اسلامی باشد ویا مسلمان وبه نام مسلمانی وجود داشته باشد در تیر رسی انها قرار داشته هدف قرار میدهند واین سناریو ودرامه ونیرنگ ادامه دارد انها باهم می نشینند وجلسه ومتینگ مینمایند تا هرکه هرقدر ازین موجود ضعیف وپراگنده وبی پناهگاه وجهان سومی وبدون ماءوا رابیابد بکشد وبسته نمایپد واسیر کند ودارای هاشان را بنام غنیمت به یغما برند
حکیمی بجای خود کرزی وعبدالله وغنی وحکمتیار وشمیر زن وابولهب وسایرین هیچ کدام نمیتوانند لب بگشایند وبدون بلی وامر بفر ماید چیزی دیگری نمیتوانند بگویند وگرنه همان قصه ای شکار روبا وشیر وگرگ تکرار میشود
بهر شامت گاو حاضر گوسفندت در پسین
صبح واینت ماکیان والله خیرالرازقین
داکتر مشاهد

>>>   سومی،
حرف های چون ( جهاد و مقاومت) هنوز هم مو را در جانت راست و تنگت را سست میکند، گناهت نیست، بد جوری در مقابل آن باختی و مثل موش بلاخره به دامان امپریالزم جیره خوار و کاسه لیس کشتی۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است