آمریکا سلاح جدیدی را در افغانستان آزمایش می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۷/۴/۵ کد خبر: 152206 منبع: پرینت

افغانستان محل امنی برای آزمایش سلاح های آمریکایی شده است و در ادامه آزمایش های قبلی، قرار است که نیروهای نظامی آمریکایی سلاح جدیدی را در افغانستان آزمایش می‌کنند.

روزنامه ویسا به نقل از روزنامه آمریکایی «ستار اند سترایپس» نوشته است که نیروهای نظامی آمریکایی سلاح جدیدی را در افغانستان آزمایش می‌کنند که مرمی خارج شده از این سلاح فرد هدف قرار گرفته را نمی‌کُشد، اما پس از اصابت مرمی به بدن انسان، یک نوع گاز از مرمی پخش می‌شود که باعث بی‌هوشی انسان می‌شود.

روزنامه ویسا نوشته است که در مرمی‌های این سلاح از مواد شیمیایی استفاده شده است که به عقیده کارشناسان، می‌تواند سبب بروز سرطان و دیگر امراض خطرناک شود.

ویسا با اشاره به پیمان امنیتی آمریکا با حکومت افغانستان نوشته است: متاسفانه پیمان امنیتی با آمریکا برای مردم افغانستان نه تنها دروازه‌های جدید جنگ‌ها و مرگ را گشود، بلکه عملاْ این کشور را به میدان آزمایشی ماشین جنگی یک ابرقدرت تبدیل کرد.

در این گزارش آمده است: سال گذشته پس از استفاده از «مادر بمب‌ها» در ولسوالی اچین، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا در یک مصاحبه گفت که ما با استفاده از این بمب پیغام خود را به کوریای شمالی نیز رساندیم. همزمان با این گزارش‌هایی هم در مورد اینکه ولسوالی اچین با کوریای شمالی مطابقت طبیعی و جغرافیایی دارد، منتشر شده بود.

افزایش سطح امراض سرطانی در افغانستان نسبت به سال‌های گذشته نشان‌دهنده این است که وضعیت محیط زیست در افغانستان با خطر جدی مواجه است.

اسپوتنیک نوشت: با در نظرداشت اینکه فرماندهان آمریکایی با افتخار اعلام می‌کنند که در یکسال بیشتر از چهار هزار بمب در افغانستان پرتاب شده است و اینکه در ساختار بمب‌های مذکور مواد شیمیایی ممنوعه براساس قوانین بین‌المللی نیز شامل است، هویدا است که افغانستان به یک قبرستان تبدیل خواهد شد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
سلاح
نظرات بینندگان:

>>>   همین چیزیرا خود تان میخواستین چنگ وپنگ به درد نمیخورد عیش کنین

>>>   تا پشتون معامله کنه و خیانت به خود و به این ملت کنه
آزمایش اسلحه و هر کاری که دلت بخواهد می‌شود
کسی که عشق وطن و نام وطن برایش مهم نباشه
وطن و ملت خود را مثل پشتون نگاه میکنه
خود هم مزدور ملت را خوار و زلیل ساخته هر روز افتخار و انتحار هم میکنه
امریکا و دیگر قدرت ها باید آزمایشگاه یا میدان سگ جنگی درست کنه فغانستان را چراکه پول دادن و خود پشتون هردو طرف امضا کرده چی دولتی چی ضد دولت پس آنها پول دادن تا از فغانستان به عنوان آزمایشگاه استفاده کنه ما که وطن فروش و خاین استیم گناه قدرت های خارجی نیست
احمد از کابل

>>>   ريس جمهور كله پوچ خودرا ازمايش كرد ديگر از مايش هاى را هم ميكند حق دارند حق كه از پدر غنى واتمر بر شان مانده ٠


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است