جناب رییس جمهور اگر نمی توانید وظیفه را رها کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۸    ۱۳۹۷/۴/۴ کد خبر: 152199 منبع: پرینت

رییس جمهور شما مسوولیت حفظ جان، مال و ناموس شهروندان این کشور هستید.
جناب رییس جمهور اگر نمی توانید از جان و مال مردم حفاظت نمایید، وظیفه را رها کنید، تا بار این جنایت ها شانه تانرا نشکند.

جعفر توکلی مسوول یک رادیو محلی بنام رادیو "حکمت"، مسوول دفتر آیت‌الله محمد سعید حکیم در ولایت هرات و بنیانگذار یک مدرسه خصوصی بنام مدرسه "دین و دانش" بود.

جعفر توکلی یکی از شخصت های علمی و فرهنگی هرات و یکی از نخبگان هرات به شمار می رفت. او در اکثر مصاحبه ها و صحبت ها و در میزگردها موضوعات مهم اجتماعی را به دیگران به بحث می گرفت و در مورد محیط زیست و جوانان و علوم دینی و خطر تروریزم بحث می کرد. ولی خود قربانی تروریزم شد.

گلوله هایی که قلب توکلی را شکافت منتظر شکافتن قلب های دیگری در هرات می باشد. مقام‌های امنیتی ولایت هرات، روز شنبه ٢ سرطان تایید کردند که "جعفر توکلی" روحانی سرشناس شیعه در این ولایت از سوی افراد مسلح به اصطلاح ناشناس کشته شد. پس از کشته این روحانی برجسته هرات، صدها تن از باشندگان این ولایت بامداد روز شنبه در مقابل دفتر والی هرات تجمع اعتراضی کردند و از حکومت خواستند که عاملان این رویداد باید دستگیر شوند.
معترضان خشمگین، با انتقاد از نهادهای امنیتی و استخباراتی ولایت هرات، از حکومت خواستند تا جلوی کشتار هدفمند و زنجیره‌ای در این ولایت گرفته شود.
"عبدالاحد ولی‌زاده" سخنگوی فرماندهی پولیس هرات گفت، افراد مسلح ناشناس شامگاه جمعه اول سرطان/ ٢٢ ژوئن، جعفر توکلی را در مقابل منزل‌اش در ناحیه پنجم شهر هرات با شلیک گلوله کشتند. والی هرات به همین مناسبت گفت که برنامه‌هایی بمنظور تأمین امنیت علما روی دست گرفته و قرار است بزودی اجرا گردد.

هر والی که در بیشتر از ده سال گذشته به هرات آمده است، گفته به منظور تآمین امنیت علما برنامه های روی دست گرفته شده، به خصوص پس از ترور آقای نجفی نماینده شورای ولایتی هرات. ولی تاحال هیج نتیجه نداشته است.

همچنین رییس جمهور غنی مانند همیشه ابراز تسلت نمود. این درحالی است که قتل های زنجیره ای از چند سال علیه شخصیت های سیاسی و فرهنگی همچنان ادامه دارد و حکومت در این راستا هیچ برنامه ای ندارد غیر از تسلیت گفتن.

رییس ضد ترورسیم فرماندهی هرات دو روز قبل گفت سه نفر در هرات بازداشت شده اند ولی هیچ اشاره ای نکرد که ایا این افراد متهم به ترور اقای توکلی می باشند؟ لطفا مقامات امنیتی هرات هر چه روز تر مشخص و روشن سازند که تحقیقات شان به کجا رسیده و خبرنگاران محترم هرات را آگاه سازند.
حلقات و زورگویان مشخصی در هرات هستند که در نا امنی ها و ترور ها دست دارند و این روز گویان را همه می شناسند.

محمود منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منجمزاده
هرات
توکلی
نظرات بینندگان:

>>>   غني و عبدالله قدرت را رها كردني نيستند، بايد ملت متحد شده و هر دويشان را بزور سوته از قدرت و حتي از از مملكت دور نمايند.

>>>   100 رئیس جمهوری نمایشی در افغانستان هیچ فایده ندارد تا یک رئیس جمهور واقعی و عدالت پرور در افغانستان رهبری درست نماید. این رهیر های فیعلی در افغانستان صرف یک بازیچه سیاسی استند که تاری این بازیچه در دستی امریکا ، اسرایل و کشور های یهودی استند که نمی خواهند کشور های مسلمان نیشین دونیا آرام باشد ، پیشرفت کند و نام مسلمان را در تمام جهان وحشی و تروریست معرفی نماید.
شرق دور

>>>   او رها کند که جوالی ها موتر شوی ها نداف ها وسقو ها بیاید

>>>   قتل امر مبغوض وناروا است گرفتن جان یک انسان شرعا وقانونا ممنوع گردیده{من قتل نفسا بغیر نفس اوفساد فکانما قتل الناس جمیعا}وجای دیگر می فرماید{من قتل مومنا متعمدا فجزاءه حهنم خالدا}چه رسد که ان مومن روحانی وپیشوای مسلمانها هم باشد کسانی که در میدان کارزار ومبارزه بر می ایند از همان ابتدا بستن وکشتن وزحمت وتکالیف را متقبل میشود اقبال لاهوری می فرماید
چومیگویم مسلمانم بلرزم
که دانم مشکلات لا اله را
وباز همین اقبال میفرماید!
قبای لا اله خونین قبایست
که بر بالای نامردان دراز است
کشته های ما دو نوع اند یکی مانند این مبارز در راه خدا وبرای اعلای کلمة الله جانهای عزی خودرا قربان مینمایند والبته حفاظت خاک وناموس هم شامل همین قماش میشود وعده ای دیگری در خدمت اجانب قرار گرفته اهداف ومرامهای بیگانگان را در منطقه وکشور پیاده میسازند انها پول وبودیجه ای خودراازبیرون بدست می اورند وبرای رضا مندی ارباب ها می کشند وکشته میشوند درانصورت نه اجر دنیوی دارند ونه هم در راه اسلام وخدا ووطن مرده اند کلمه ای شهید نهایت یک معیار ارزشمند است من قتل دون ماله وعرضه فهو شهید وهم چنان من قتل لتکون کلمة الله هی العلیا فهو شهید کسی که جهت اعلای دین خدا ویا کسی که برای حفاظت مال وناموسش کشته میشود شهید است انهای که برای حفاظت منافع دیگران می میرند ازین رتبه ای عالی مستفید نخواهند شد
تبنگ چی

>>>   .....خو خوردی لعنتی یک اشتباه را در وقت قهرمان ملی شهید داکتر نجیب الله فقید کردیم حالی هم شما کدام بادار تان را میاورد
شغنانی
کابل

>>>   همه اکثر وزرا از دست این متفکر مجبور شده اند از وزارت استعفا کنند وزیر فرهنگ عبدالباری وزیر مخابرات وزیر برق وزیر مالیه وزیر شهر سازی
خدامیداند این ملکه بی بی گل چگونه تا این وقت با او گذاره کرده ؟

>>>   غنی حاضر است سر و ک.. بدهد ولی ارگ را نی!!!!!!!

>>>   فکر میکنم که در آرزوی آمدن مجدد جنایتکا ران وچپاوالگران شورا ی نظار هستید.مگر این آرمان را بگور خواهید برد.
پروانی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است