امرالله صالح در پاسخ به اتهامات حکمتیار
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۷/۴/۴ کد خبر: 152198 منبع: پرینت

گلب الدین حکمتیار در یک سخنرانی که محل آن معلوم نیست به مسایل مختلف پرداخته و از آنجمله بدون ذکرنام ولی با مشخص ساختن من گفته است که این شخص هشتاد هزار پشتون را به زندان انداخته و از کار خویش با قباحت فخر میکند. اشاره ای او به مصاحبه ای است که سالها قبل من با سی بی آس امریکا داشتم وظیفه دولتی داشتم و وقتی از من پرسیده شد که از تروریست ها نمی ترسم در پاسخ گفته بودم که نه تنها که هیچ ترس ندارم بلکه از مبارزه ام در برابر این گروه های جهل و وحشت همیشه افتخار کرده و افتخار میکنم. موقف من اکنون که وظیفه دولتی ندارم نیز فرق نکرده است و هیچگاه فرق نخواهد کرد.

اما پاسخ من به اتهام حکمتیار این است که :
اول ارقام داده شده ات مسخره و بی اساس است. دوم اینکه نه تنها من بلکه طرف ما هیچگاهی با هیچ قوم افغانستان از نام و نشانی زبان و قوم درگیر نبوده و نخواهیم بود. سوم اینکه هنوز جنوب افغانستان از لوث تروریست ها پاک نشده بود که حامد کرزی ریاست اداره دولت را عهده دار شد. چهارم اینکه اگر واقعا دل تو به قوم می سوزد و اگر واقعا تو خودت را مدافع حقوق و مدافع منافع پشتون ها و مدافع عزت آنها میدانی این چند کار را انجام میدادی بهتر میشد.

قبل از تسلیم شدن به پروسه صلح از امریکایی ها و دولت افغانستان میخواستی که لیست تمام تروریستان زندانی شده را از سال ۲۰۰۱ الی آمدن تو به کابل برایت میدادند.
ایکاش این شرط اساسی و بنیادی تو می بود. به این ترتیب برای خودت جایگاه سیاسی برای دفاع از حقوق آنها که از نظر تو تمام پشتون اند ایجاد میشد و ارقام ات مسخره و بی اساس نمی بود.
ای کاش همین انتقاد را از دولت پاکستان که زندان هایش پر از فعالین پشتون است نیز انجام بدهی.
ایکاش صد ها فعال افغان ملت را به دستور آی اس آی در پاکستان نمی کشتی. در آنزمان که هیچ دستور آی اس آی را تحلیل وتجزیه نمیکردی چه جفا که در حق روشنفکران پشتون بخاطریکه آنها بهتر از اسلامیست ها منافع کشور را درک میکردند نکردی.

مگر قاتل مجروح حلقه تروریست بخش استخبارات تو نبود.
مگر مجروح به غیر از عزت افغانها و بخصوص اعاده قدرت میانه رو های پشتون دنبال چه بود؟
کتاب پیتر تامسن را بخوان. به نقل از آی اس آی نوشته است که وقتی کودتای تنی ناکام شد طرح آی اس آی این بود که کابل به خاک یکسان شود و مجبور به تسلیمی شود. همه رد کردند به غیر از شخص خودت و اسم این طرح تنی دو نام داشت.
مگر تو برخلاف داعیه عزت محور افغانها که میخواهند ادعای آبایی خود بر خاک های از دست رفته خویش را حفظ کنند خواهان اذغام افغانستان زیر اداره اسلام آباد به نام کانفدراسیون نشدی.

من به عنوان فرزند این خاک هیچ لکه ای را در جبینم نمی بینم و لکه ترور هیچ شخصیت افغانی بر کارنامه هایم نیست. اما تویی که حتی تصویر شهید برمکی خواب را از جشمانت دور می سازت و با عکس بی جان او با سلاح به مجادله بر میخیزی. اگر پشتون عذاب کشیده و یا میکشد بخاطر این است که تو و امثال تو بر آنها لقب تروریست را تحمیل کردید نه من. رنج پشتون قسما این است که تو از تبار آنهایی و او بخاطر کارنامه های تو مورد طعنه قرار میگیرد نه بخاطر کارنامه های من.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   امرالله خير است ، چرا خفه شدي، اول اينكه سياست بد نامي و نيك نامي هاي دارد، ديگر اينكه جانب مخاطبت از طفليت به مرض سگ ديوانه مبتلا شده و بعد از شمولش در سياست خام عقلش را هم از دست داد، كه در اين امر خيانت جنرال بإبر را فراموش نكنيد، او بود اين ساده لو را باد ميكرد كه تو پشتون هستي، و كسي كه كينه نداشته باشد دين هم ندارد، رباني خام كله است بيا تو از دَاوُدَ خان انتقام بگير و تو را رهبر ميسازيم، و اين بيچاره بدون اينكه از سياست و جهان اطلاع داشته باشد، از خود نپرسيد كه آيا با فراغت ليسه عسكري، و شموليت فاكولته انجينيري و آنهم از سهميه دفاع ، نه از طريق رقابت در امتحان كانكور، ميتوان رهبر يك تنظيم اسلامي پيرو خط اخوان شد، و همان بود كه سالها كلاي قره قل پوشيد و خود را امير ساخت، آشوب ها براه انداخت ، جوانان را يا توسط اي اس اي بنام جاسوس بقتل رساند و يا در حملات نا سنچيده نظامي در داخل كشور. يگانه راه نجات از اين بيمار رواني و خود كش ، بستري نمودنش در كدام شفاخانه عقلي و عصبي است، تا تحت تداوي طويل المدت قرار گيرد.

>>>   میترسم حکمتیار چنین نگفته باشد وباز هراس دارم که این مضمون از اقای صالح نباشد اگر حکمتیار این اظهار را نموده اودرین مقال تنها نیست وقتی ضد تروریست ها در شمال عمملیات صورت میگرفت اقای کرزی وغنی وسایرین نیز عین تهمت هارا می بستند وحتی کلمه ای نسل کشی را هم به گفته های خود اضافه می نمودند ومسببین ان نسل کشی!!!را به زعم خودشان مجازات می نمودند چون مولانای سید خیل ومطلب بیگ وداود داود واخیرا جنرال دوستم وعطامحمد نورو...
به مجرد تجاوز خارجی ها وقتی اقای غنی وزیر مالیه بود در مزار شریف انهای را که طالب هارا در شمال کشته اند توبیخ وسر زنش نموددر مقابل جناب استاد عطامحمد نور استاشد وگقت{اقای اشرف غنی طالب نیامده بود برای ما حوا بخش نماید انها بخاطر کشتن ما ارسال شده بود وامده ب.دند تا مردم را بکشند وکشور را ویران نمایندو...) وبه همی ملحوظ اقای غنی دشمنی وکینه ای نور را دردل داشت تا امروز
انچه بیانات صالح قابل انتقاد است کلمه ای اسلامیست را استعمال نموده در حالی که همه ای ملت ما مسلمان واسلامیست اند بجز چند نفر مانند خود صالح ودوستان شان منتهی انها بودیجه ای قابل ملاحظه ای ازخارجی ها گرفته تاعلیه اسلام واسلامیست ها مبارزه نماید ودرین راستا او وحکمتیار از یک منبع تمویل وتطمیع میشوند هیچ کدام هم برای وطن وهم وطن خدمت نکرده ونخواهند کرد هردو اجنت بیگانه هاومزد بگیر ونوکر اجانب اند وملت مسلمان از هردو نفرت دارند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   من به آقای امرالله صالح خیلی احترام دارم. او افغانستان را و مردمش را بدون تبعیض دوست دارد و سخنانش همیشه منطقی ست. مانند پدرام عوام فریب نیست.

>>>   برو‌ یک شیر فروش بیش چیزی نیستی و‌به این لاولهب از خود یک شخصیت میسازی گلبدین نه بلکه افراد و فرزندان انهایی را که بدون موجب به زندان انداخته بودید همرایی تان حساب خواهد کرد امروز یا فردا

>>>   افرین بهترین باسخ برای گل بی دین راکتیار نوشتی
انشاالله که خداوند این .....های قرن را به فرجام میرساند
از رحمت الله نا امید نیستم بخیر میبینیم
او که عمر نوح نه یاورده ضحاک خون خوار
اقای صالح عمرت دراز باد
مریم از کانادا

>>>   این شرم و حیا ندارد و به این گفته ها هم بی اعتناست .

>>>   من امرالله صالح را که چه کاره بود و چه کرده مورد بحث قرار نمیدهم ، اما میدانم که آنچه آقای صالح در مورد گل های که حکمتیار به آب داده گفته به مثابه ای قطره ای از بحر جنایات حکمتیار است که ذکر شده است. این فرزند ناخلف وطن در این راستا تنها نبوده و نیست. امریکا او را و دگران چون تورن اسماعیل و سیاف قانونی و عطا نور ، عبدالله ، احمد شاه مسعود ،علی مزاری و آنچه ملا و مولوی ، طالب و کهنه فکر بود بر مردم ما تحمیل کرد و کشور را قرنها از لحاظ آزاد اندیشی به عقب راند.
این سخنرانی های گلبدین هنوز آغاز فلم است ، من به صراحت میگویم که
این شخص دمار از روز گار همه در خواهد آورد نه پشتون روشنفکر و نه تاجیک روشنفکر براحتی نفس خواهد کشید. روزی در پشاور هم اندیش گلبدین مولوی حنا حححح یونس خالص حححح گفته بود که خدا حکمتیار را در پشاور از سر ما کم نکند و در افغانستان او را بر ما حاکم نه سازد. اما
اکنون چانس حاکم شدنش در افغانستان بیش‌تر شده است .
قارن ووووو

>>>   صالح جان هردوی تان شریک جرم هستین

>>>   بشنو ازنی چون حکایت میکند ــ وز جدایی ها شکاینت می کند
توره خدا راست بگویید درجکومت که گلبدالدین قاتل مردم بیگناه زرداد وحشی دزد وچپاول گر باشد درپهلویشان ملا تره خیل شما ازین نظام چه توقع دارید بزرگان گفته اند بیست سال درزندان باشی یکروز با جاهل ونادان نباشی

>>>   بسیارعالی فرمودید صالح صاحب
احمدازکابل

>>>   شما مردم قوم پرست و متعصب پشتو زبان ودری زبان که نهایت بی ادبیتانرا در حق این دو قوم میکنید به سزای اعمال تان برساند شما فقط از این نامها سو اسفاده میکنید ورنه قوم پشتون و. تاجک وهزاره وازبک در طول تاریغ افغانستان هیچ مشکلی نداشتند مشکل فقط وفقط شما شاه شجاه ها وکارملی هستید که میخواهید. از این اربه سؤاستفاده نماید وای به حال شما فروخته شده ها که مردم شریف افغانستان را تباه وبرباد ساختید.
عبدالله ریحان

>>>   محترم صالح! قلمت رسا باد . این استدلالت مانند مشت کوبنده بر دهن این ادمک است که هر گز اصلاح نشد و قابل اصلاح نیست چنانچه گفته اند: خوی که از شیر دراید از مرگ براید. تا دم مرگ گلبدین گلبدین است. اگر همین طور نمیبود شخصیت های محترم حزب اسلامی مانند ارغندیوال و سایرین از ...گلبدین از حزب خود را جدا نمیکردند.
تعصب ، نفاق افگنی ، دروغ ، ریا و مکاره گی در خون وی عجین شده است که نمیتواند از آن رهایی یابد. و این رژیم برای رشد چنین عناصر خیلی مساعد است .

>>>   والله امرلله خان چی گپ های تاریخی را افشا کردی. بچه گک های پشتون فعلی که از گلبدین معلومات درست ندارند فکر میکنند که گلبدین یک ادمی است که فعلا به هیمن قیافه است. یعنی یک تسلیمی است که میخواهد در وطن صلح بیاید درحالکیه وی را همه میدانند که یک خون خوار بیش نیست. خون ملت در اخرت بازخواست خواهد شد.
گلبدین برای بدست اوردن قدرت از هیچ چیزی صرفه نکرد حتی به خون کشانیدن کابل به دستور باداران ای اس ای خود لاکن خداوند که نخواست نمیشه. عزت و ذلت از جانب پرودگار است نه ای اس ای.
با احترام
شاهین شمالی

>>>   ای بیچاره تسلیمی است و میخواهد به این طریق از شرم خود بکاهد.
اگر تاجک ها نباشد و نمی بود افغانستان به پاکستان نه بلکه به سالهای پیش به انگلیس فروخته شده خود بود اما پس دور داده نمی شد.
م م

>>>   این واقعیت است همه مردم افغانستان میدانند.ای گلبدین ....تو که با آن کار نامه داری.نسل های بعدی هم از تو احيوان صفت متنفر هستند من یکی از پشتون های قندهار هستم هیچ وقت با این نیرنگ و تفرقه اندازی بین اقوام ونژاد های شریف افغانستان نمی توانید به هدف پلید خود برسید
( مولوی گل خان

>>>   امرالله صالح موقفش معلوم است.
قصاب کابل شاگرد ....و راکتیاری که معتاد به چرندیات شده است را دیگر جدی نگیرید او به سدیزم مبتلا شده است.

>>>   گلبیدین حکمیار خاین جاسوس ای اس ای پاکستان ره همه مردم ما با تمام اوصاف بد ان میشناسند که گلبدین....کیست و در طول چهل سال گذشته بدستور ای اس ای پاکستان درین کشور چه جنایات را از ترور و قتل و ادم کشی گرفته تا حملات انتحاری که نام انرا حالا استشهادی مانده و تخریب و ویرانی و خیانت و جنایت ملی بخاطر پوره کردن خواست پاکستان کوتاهی و نا فرمانی نکرده و حزبی را که بنام حزب اسلامی ساخته در زیر چتر و حمایت مالی و نظامی پاکستان و در خاک پاکستان بنیاد گذاشته بود و تسلیمی ان بدولت وحدت ملی هم بدستور ای اس ای بمنظور تفرقه اندازی و نفاق پراگنی و راپور دهی موثق به ای اس ای و ایجاد نا امنی و رهنمایی به ترورستان که از طریق پاکستان برای حملات انتحاری و انفجاری به کشور ما فرستده میشوند بوده و از روزیکه پای منحسوس گلبیدین بکابل رسیده همه شاهد هستند که حملات انتحاری و ترورستی در نقاط حمایت شده نظامی و حساس یکی پی دیگر بوقوع پیوسته که به اثر ان خسارات مالی و جانی زیادی را وارد کرده است کسی که از نوجوانی تا امروز حیثیت ابرو و عزت و خاک خود را به لیلام گذاشته باشد شرم و حیا در ان وجود نداشته باشد چه ارزش انسانی برایش باقی مانده که از ترس ابرو ریزی اش توطعه و تهمت بستن و دروغ گفتن وشرمساری در حراس باشد از چنین کاری دستبردار گردد .

>>>   راست گفته آقای صالح

>>>   حکمتغار میخواهد.با این ترفند های.گندیده اش دل های شکسته بستگان پشتون های عزیز و شرافتمند در شکنجه گاه این جانی پلید جان های شیرین شان را از دست دادن به شهادت رسیدند ذهن های شان منحرف کند.یک ضربالمثل است میگویند پشتون ها بعداز چهل سال انتقامش راازحريف اش گرفته حالا گلبدین میخواهد.بااین گپهایش به آن ها نشان بدهد که من نماینده شماها و غم خار شما هستم .چه انسان های شریف وبا نفوذ وخیلی فهميده این مملکت را این جانی در پاکستان در افغانستان بشهادت رساند ...
( خلیفه حکیم

>>>   گلبدین نکبت از همان ابتدا که چهل سال قبل چهره نحس اش سرو کله فلاکت زده اش به نوک زبان ها افتاد وبعد ها در پاکستان حضور داشت.صحبت های که میکرد با خبرنگار ها گپ میزد ویا در مجالس ها سخنرانی میکرد70 درصد از حرف هایش دورغ.ویا حرفی که میزد چند ما بعد دوباره اینکار میکرد میگفت من چنین حرف را نزدم همین حالا از از روزی که به کابل آمده تاحالا چند مورد ازاین اتفاق ها افتاده .به هر صورت این را تمام ملت افغانستان از خورد تا بزرگ می شناسند.اگر نی برای یک رهبر جهادی ویا تنظیم آنهم نوعی اسلامی خیلی بد است خیلی زشت است که بشتري صحبت های‌ اش دورغ وفریبنده باشد.حالا بااین داستان بافی هایش چه نقشه ای شیطانی و تباه کننده دارد آن را فقط خداوند متعال میداند
(گل نبی لوگری‌

>>>   همانطورکه طالبان سالهاجنگیدن برای پاکستان تا دیورندمال پاکستان شود طالبان تا افغانستان رابه پاکستان تحویل ندهدوزیرسلطه پاکستان قرارنگیرددست ازجنگ برنمیدارد وانهای که ازطالبان حمایت میکنن ازروی جهل وندانی بدانن که طالبان برای استقلال کشوروبرای خدانمیجنگن بلکه برای تسلیم کردن افغانستان به پاکستان میجنگن ودکترنجیب راطالبان کشت چون زیرسلطه پاکستان نرفت هیچ مدارکی راکه افغانستان رابه خطراندازدامضا نکردوبه دست طالبان نوکرشهیدشد

>>>   امرالله صالح سخن های سنجینده وفهمیدیی داری وتو کنجکاو هستی ومن به تو آفرین میگویم واقعیت یکی ازرهبری این کشور توباشی اما مردم بیچاره افغانستان راآزار ندهید.
جنگدیده هستند. وبافکرآرام کارکنید میدان پیروژی ازشماست وکله خام نباشید.
وخط اول رارها نکنید ومقابله کنید این ها ناکام هستند

>>>   من شاهد هستم که برای اولین بار اسید پاشی بالای زنان را همین گل بدن اختراع و افتتاح کرد . زن جوان که در پشاور پاکستان برای پیدا کردن نفقه حلال خود تکسی رانی میکرد توسط بادیگاردهای همین مزدور تن فروش به شهادت رسید . بچه های جوان که در ارباب رود پشاور تا امروز مرده و زنده شان نا پدید گردیدو در نماز شام از اطاق شان کشیده شد این نمونه های کوچک خدمت اش به مردم افغانستان در دیار غربت بوده. این جنایت ها در مذهب و اندیشه کل بدن زرع گردیده دگر کدام اندیشه مر دم سالاری ندارد و نخواهدداشت.

>>>   کدام جایزه5 میلیون از همان ابتدا که آمریکا طرح حمله را بالای حکومت طالبان کشید.گلبدین هم با آمریکا همدست بود.این که بعدها شایعه پراني را کردن.که آمریکا 5 میلیون برای کشتن گلبدین جایزه گذاشته ویا گلبدین اعلام جهاد کرده بود علیه آمریکا و ناتو این ها همگی ساخته و پرداخته سردمداران آمریکا وگلبدین بود.سالهاست که حکمتیار با همین رویش های پست و مردم آزار و تحت فرمان خارجی ها غربی ها و عربها زندگی کرده واینکه هیچ وقت به هدف اش نميرسد. چون خداوند نمی خواهد درصورت که کمک های هنگفت را از کشور های عربی و غربی دریافت کرده فقط بخاطر خراب کاری

>>>   محترم ریحان جان ، حرف شما درست است ، ملیت های مختلف و اقوام مختلف ساکن افغانستان با هم هیچ مشکلی نداشتند منظورم مردم عام و بیچاره است ، امروز هم مردم عام از اقوام مختلف در کشور با هم مشکلی ندارند زیرا آنها شب و روز مصروف بدست آوردن لقمه نانی استند. این اشراف فیودال و قدرتمندان بوده اند که امروز جامعه را به سوی نفاق ملیت گرایی کشانده اند . من به شما توصیه می‌کنم که حد اقل برگی از تاریخ معاصر افغانستان را مطالعه کنید تا فرق بین شاشجاع و ببرک کارمل را بدانید. کارمل نماینده ای مردم دوست و همدرد مردم بود او بعد از مرگش به جز چند جلد کتاب چیزی به میراث نگذاشت.او مثل گلبدین ومثل سایر رهبران تنظیم ها میلیونر نه بود ، او طرفدار حقوق مساوی ملیت ها بود حزب وی حکومت وی متشکل از تمام اقوام و ملیت ها بود او دلبسته ای افغانستان واحد مترقی و بیطرف بود .او مبارز سر سخت برای آزادی پشتونستان بود ، در زمان او اولین هزاره جنرال شد ، ازبک ها و هزاره ها از خدمت در خانه های افسران اردو منحیث نوکر معاف شدند. آیا شما از زبان وی و یا در دوران حکومتش چیزی خلاف یک قوم شنیده اید ، البته نه . آقای ریحان شاید از لحاظ ایدیالوژی شما اورا نخواهید اما نمی‌شود که حقایق را وارونه ساخت ، اگر دقیق شوید ، روس‌ها را دگران برای نجات دولت نو بنیاد در سال ۱۳۵۷ و۵۸تشویق به آمدن کرده بودند زیرا ت‌ مداخلات نظامی پاکستان توسط همین گلبدین و ای اس ای ودگر اخوانی های افغان شروع شده بود و در ضمن مردم از زیر ساطور امین نجات یافتند.همانطوریکه امریکایی ها مردم را از زیر ستم مشتی از افراد بی سواد بنام طالب که کشور را به قرنها عقب رانده بودند نجات دادند گر چه امر یکا یی ها به افغانستان برای شکار بن لادن آمده بودند و لی در ضمن مردم نیز از بلای عظیم حکومت قرون وسطایی نجات یافتند در زمان شوروی اخوانی ها به کمک امریکا و پاکستان سرنوشت کشور را به نام اسلام به چالش کشاندند و اکنون طالبان و قومگرایان عظمت طلب چنین کار را می‌کنند و مضاعف بر آن اختلافات قومی را دامن میزنند و یک بار دگر چانس از دست می‌رود و مردم به یک جنگ دگر کشانده خواهند شد، زنده باد افغانستان واحد .
قارن......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است