کمیسیون تدارکات ملی با منظوری سه میلیارد افغانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۷/۴/۴ کد خبر: 152186 منبع: پرینت

کمیسیون تدارکات ملی ۴ قرارداد را به ارزش سه میلیارد افغانی منظور کرد

جلسۀ هفته وار کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمداشرف غنی در ارگ دایر گردید.
در این جلسه کمیسیون ۴ قرارداد را به ارزش سه میلیارد افغانی منظور گردید، یک قرارداد رد و سه قرارداد دیگر اعاده گردید.

قراردادهای منظور شده عبارت اند از:
- قرارداد تامین امنیت میدان های هوایی بین المللی حامد کرزی، قندهار، هرات و مزار شریف برای مدت سه سال
- قرارداد مطالعات امکان سنجی و دیزاین تفصیلی پروژه های حوزه دریای امو مربوط وزارت انرژی و آب
- پروژه بازسازی زیربناهای گذر خواجه امام ناحیه چهاردهم شهر کابل مربوط شهرداری کابل
- و قرارداد سیستم مرکزی معلوماتی شهری مربوط وزارت شهرسازی و مسکن

کمیسیون تدارکات ملی قراردادهای پیشنهادی توسعه مرکز معلوماتی صحی وزارت صحت عامه و مسیر لین ۲۰ کیلو ولت ساحه غوربند ولایت پروان و تجهیزات برقی مربوط د افغانستان برشنا شرکت را جهت بررسی مزید اعاده کرد.

درعین حال قرارداد تدارک سیم کارت و اسکرچ کارت نیازمندی افغان تیلکام به دلیل بلند بودن قیمت، رد و فیصله گردید تا این نیازمندی از طریق قرارداد دولت به دولت با کشور هندوستان تدارک دیده شود.

کمیسیون تدارکات ملی گزارش بررسی پروژه اعمار بند برق پارنده پنجشیر را که حدود ۸ سال قبل صورت گرفته بوده و تا هنوز تمام نگردیده است، استماع نموده به وزارت انرژی و آب هدایت داد تا بخاطر رفع معضل این پروژه از متخصصین مایکرو هایدرال کشور تاجیکستان همکاری مطالبه گردد.

همچنان کمیسیون تدارکات ملی پس از استماع اولین گزارش بررسی سرمایه گذاری ها در بدل تدارکات، هدایت داد تا سرمایه گذاری های آغاز شده تکمیل گردد و در سال آینده سرمایه گذاران شرکت های تولیدی و فابریکه ها میتوانند در جهت بدست آوردن قرارداد های عامه داوطلب گردند.

در این جلسه، محمد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، داکتر عبدالله رییس اجرایی، وزرای مالیه و اقتصاد، سرپرست وزارت عدلیه، مسوولین اداره تدارکات ملی و ناظرین ملی از کاکس پارلمانی مبارزه با فساد، مجلس نمایندگان و مجلس سنا، دیدبان شفافیت افغانستان و سیستیکای حمایت قاطع نیز حضور داشتند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اقتصاد
کمیسیون تدارکات
نظرات بینندگان:

>>>   این پروژه دیزاین و تحقیقات حوزه دریای آمو از هفده سال بدینسو هرسال بودجه میگیرد، اما این تحقیقات و دیزاین هیچ خلاصی ندارد.
آنطرف دریای آمو هرسال در دریا سنگ و ریگ میریزند و دریا بطرف افغانستان سرازیر میشود و خاک افغانستان را سیل میبرد.در عوض در تاجکستان و ازبکستان برایشان خاک اضافی تشکیل میشود و مساحت کشور هایشان زیاد میشود.
اگر به همین منوال ادامه پیدا کند،شاید روزی شهر ترمز ازبکستان هم سرحد روضه مزار شریف شود و از دریا تیر شوند و به زبارت روضه بیایند.

>>>   به لحاظ خداوند وبه روی پاک سیدالمرسلین سیدنا محمدالرسول لله و جمیع الانبیا اسم فرود گاه بین المللی افغانستان را ، از نام دوزدی شده آن که بنام حامد کرزی توسط چند نفر مزدور و خانین زمانش بدون مشورت ملت افغانستان مسمی شد هر چه زود تر از اسم حامد کرزی هذف و باسم قبلی و اصلی ان یعنی فرود گاه بین المللی {خواجه رواش}یا بطور خلص میدان هوایی و یا فرود گاه بین مللی افغانستان که به مردم افغانستان تعلق دادر مسمی نمانید. همه بد بختی های ملیت پرستی کشته شدن مردم افغانستان بخصوص نیروهای امنیتی و صدها مصیبت دیگر را همین انسان به خلف ناخلف خود میراث گذاست و خلفای فاشیست آن میراث گرفته شده را بشدت هر چه بیشتر به پیش می برند .فلهذا این حامد کرزی مستحق همچو نام ماندگار نمی باشد . از وکلان با وجدان و میهن دوست آینده پارلمان مردم افغانستان خواهش مند است که هر چه زود اسم فرود گاه به اصلی اش که بهمه ملت با شرف افغانستان مربوط است برگردانند.
ح.م.ی
احمدی

>>>   سیستم معلومات صحی نیم از صحت مردم و بهترین وسیله ترویچ صحت است که نباید ان لغو شود ! بدون بالا بردن دانش صحی طب نمیتواند صحت را تامین کند! تا مردم خودشان مالک صحت خود شوند!در غیر ان دروازه هند بزرګتر خواهد شد و مریضان ما هم!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است