ولايات شمال بيرق عصيان بر افرازند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۸    ۱۳۹۷/۴/۳ کد خبر: 152167 منبع: پرینت

اگر قرار باشد، پاكستان و امريكا به توافق رسيده باشند كه ولايت پكتيا را بحيث منطقه امن براي امتياز دادن به طلبه هاي كرام در اختيار طالبان قرار دهند، بايد ولايات شمال نيز بيرق عصيان را در برابر دولت آقاي غني بر افرازند و بار ديگر اشتباه پدران شان در دوران شاهان باركزايي را كه در زمان انگليس ها داوطلبانه ولايات پیشاور و كويته و چترال را به انگليس ها سلف پاكستان فعلي واگذار كردند و خود بحيث امراي كشور خراسان در كابل، اعلان امارت كردند تكرار نشود.

ملت هاي غير پشتون در قرن بيست و يك بايد از زمامداران افغان شان بپرسند كه اگر شما مشروعيت ملي در ميان ملت خود نداريد ما چرا شما را بحيث رييس جمهور و صدراعظم و سرقوماندان اعلاي قواي مسلح قبول كنيم؟

شبیر کاکر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولایات شمال
منطقه امن
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ما پشتو ن ها در طول تاریخ بالای شما دری زبانان حکو مت کرده ایم و در اینهده هم خو اهد کرد دیگر شما مانند غلا مان از شما کار می گریم دیگر مسعود زنده نمی شود که علیه ما پشتو ن ها مبارزه کند دیگر همه شما جرهت ندارید خا طر جمع باشید حکمتیار صا حب همرای شما کار دارد او می خو اهد طالب ها را با هم پیو ند دهد و تا اینکه در اینده ریس جمهور کشور افغا نستا ن شود

>>>   اقای شبیر کاکر کاملن درست و بجا فرمودید باید چنین گردد هر عمل عکس العمل خود را دارد .

>>>   ککدتای فاشیسم قبیله را باید ناکام ساخت.

>>>   بسیار خوب یک سوال. چرا همین فدرالی خواهان عوض اینکه از کابل لاف پتاق میزنن سلاح نمیگیرند در بدخشان در پنجشیر مسلح نمیشوند از طالب کرده چه کمی دارند؟ بیاید اول سلاح برداریم . لطیف پدرام براید از کابل جبهه مسلح را رهبری کند اگر واقعا راست میگوید
مومن شاه

>>>   اولی
شما اوغانها بالای خود حکومت کرده نمیتوانید بالای دیگران را بگذار سرجایش۰ چون فرهنگ و درایت آنرا ندارید و وحشی های بیابانی بیش نیستید۰ در طول تاریخ همیشه یک گروهی بر پشت شما بدوی های غول حتمن سوار بوده، از مغل گرفته تا صفوی ها، از انگلیس تا روس ها، و امروز از پاکستان تا امریکائی ها بر پشت تان سوار است و زده روان هستند، و درینجا تو لافوک خوش هستی که حکومت میکنی۰

>>>   ریشه همه مصیبت های کشورزمام داران نابخرد پشتون وجهل وتعصب رعیت ومومر عادی انان هستند.

>>>   تا کی غیر پشتونها بردگی پشتونها را به گردن می گیرند؟ چرا جرأت طغیان را ندارند؟ چرا به خواب غفلت فرو رفته و نیمی از کشور را در گذشته از دست آنان در آورده و اشغال کردند و نیمی دیگرش را اشرف غنی و دیگران می خواهند در اختیار پشتونها قرار دهند. مگر کور هستید و نمی بینید و نمی شنوید که جنگ را از جنوب به شمال آورده و پشتونها را به تدریج در شمال جابجا کرده و سران و بزرگان تان را یا با کشتن و ترور و یا با تبعید از میان بر می دارند.پشتونها و سران آنان هرچه دلش شان می خواهند انجام می دهند حتی می خواهند که زبان شما را به تاریخ بسپارند و زبان پشتو را بر شما تحمیل کنند.اما غیر پشتونها از کوچکترین حق سیاسی و اجتماعی و فرهنگی محروم هستند. تا زنده هستید بیدار شوید و در اطراف یک فرد شجاع و خدمت گذار جمع شوید و مشتی شوید بر دهن یاوه گویان و تمام خواهان که هیچ منطقی برای تعامل و زندگی برادر وارد ندارند.

>>>   آفرین بر تو ای طوطی شیرین گفتار سران کنونی تاجکان درست است چنین هستند ولی تاجکان بزرگترین قوم این کشور بوده و معدن تمام علم وادب وفرهنگ وهنر هستند تاجکان میراث دار بزرگ ترین ادب واخلاق وبنیان گذاران دولت وصنعت وکشاورزی در 5000 سال قبل در بخدی بلخ بودند ویما اولین پادشاه شان بود شما مردم کوچی بد بخت را به ریاست وپادشاهی چی شما بروید گله چرانی کنی بد بخت انگلیس بی ....شما را به زور این جا مقرر کرد وبرای این که بتواند بعد از چند صد سال برگردد ونوکرانی داشته باشد شما را بر فرق این قوم های با عزت مانند ....که بر گوسفندان مقرر است مقرر شده اید تا با مساعد شدن زمینه دوباره تجاوز انگلیس بتواند از شما استفاده ابزاری کند.
آریائی تبار

>>>   جای بسا تاسف است که چند نفری که نیمه سواد دارند بنام دفاع از حقوق این قوم و آن قوم به جان یکدیگر افتاده‌اند و ذهنیت مردم عام را دیگرگون و خراب میکنند.
بیایید به جای تفرقه و دور کردن مردم مان بحیث روشنفکران این وطن اساسی و ملی فکر کنیم و در صدد تشکیل احزاب سیاسی و فراگیر باشیم تا به توکل خداوند روزی بتوانیم همه یکجا (صرفنظر از اینکه از کدام قوم و یا کدام قسمت این وطن هستیم ) تغییر بنیادی در وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم خود به وجود آورده و دموکراسی و شایسته سالاری را در این وطن غمدیده به وجود باورم.
والسلام نوابی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است