امریکا در حال چهارجانبه ساحتن گفتگوهای صلح
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۳ کد خبر: 152164 منبع: پرینت

در حالي كه طالبان مذاكره با دولت افغانستان را رد مي كنند و پيوسته به مذاكره ي مستقيم با امريكا پا مي فشارند، امريكايي ها در صدد چهار جانبه ساختن اين مذاكره شامل خودشان، پاكستان، طالبان و دولت افغانستان هستند.
گفته مي شود كه امريكايي ها با پاكستاني ها به توافق رسيده اند و پاكستان طالبان را به اين ميز مذاكره مي كشاند.

اظهار نظر شاه عربستان سعودي و دعاي امروز امام كعبه براي صلح در افغانستان به اين پروژه ي امريكا و پاكستان در موردمذاكرات پشت پرده آتش بس و صلح با طالبان بر مي گردد.
دستور ريیس جمهور غني به واليان حكومتش كه با طالبان وارد آتش بس و مذاكرات صلح شوند، و بيان شميم كتوازي والي پكتيا مبني بر تلاش در جهت ايجاد منطقه امن براي طالبان كه ممكن است ولايت پكتيا نخستين منطقه امن براي طالبان باشد، نشانه هاي از تحولات جديد در اين امر است.

رياست اجرايي دولت كه بر مبناي موافقت نامه كابل نيمي از قدرت سياسي را به دست دارد تا كنون در مورد اين تحولات و آتش بس سه روز عيد ابراز نظر رسمي نداشته است.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اندیشمند
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   سپردن یک منطقه به ترورستان طالبان اله دست پاکستان وطنفروش بنام منطقه امن از هر جانبی که صورت گیرد خیانت ملی و کمتر از وطنفروشان طالبان نیست در دهند غوری که بنام منطقه امن سپرده شده بود چه کاری بنفع صلح صورت گرفت جز قدرت بخشیدن بیشتر به ترورستان طالبان در تصرف منطقه و نا امنی در منطقه و سقوط دوبار ولایت قندوز توسط ان گروه جاسوس طالبان کدام چیزی دیگری نبوده و در اینده هم نخواهند بود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است