حنیف اتمر بجای وزیر خارجه به ازبکستان رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۷/۴/۲ کد خبر: 152147 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی که در رأس یک هیأت سفری به شهر تاشکند پایتخت ازبکستان داشت، در جریان سفرش صحبت های با مقامات بلند پایه امنیتی و سیاسی آن کشور پیرامون روابط دو جانبه به خصوص در بخش ابتکار برای صلح و همکاری های اقتصادی داشت.

مشاور امنیت ملی کشور در دیدارش با آقای عبدالعزیز کاملوف وزیر امورخارجه ازبکستان از ابتکارها و نواوری های آن کشور به شمول کنفرانس تاشکند برای صلح و همبستگي و تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه سپاسگذاری نمود. در این دیدار هردو طرف در باره چگونگی تطبیق فیصله ها وپیشرفت های کنفرانس تاشکند تبادل نظر نمودند و توافق صورت گرفت که برای تطبیق این فیصله ها پلان کاری مشترک ساخته شود تا برنامه های بعدی بگونه درست به و وقت و زمان معین آن تطبیق شود.

در این دیدار دو جانبه در باره چگونگی همکاری های امنیتی و اقتصادی میان افغانستان و ازبکستان بحث های همه جانبه صورت گرفت و از پیشرفت های که د راین راستا صورت گرفته است هردو طرف ابراز خرسندی نمودند.

هیأت افغان همچنان از رهبری سیاسی ازبکستان از بابت کمک های بشر دوستانه آنکشور با افرادی که از رهگذر خشکسالی آسیب دیده بودند، سپاسگذاری نمود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
ازبکستان
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار منطقی برخورد کردند چون گل ربانی یک آدم بی کفایت و ناتوان است ، فقط با بیشرمی پست وزارت خارجه را اشغال کرده .

>>>   Najib Salam
تمامى تلاش غنى و تيم شوؤنيستش براى متحد ساختن نيرو هاى قبيله يى پشتونتبار است ، مهم نيست اين نيرو ها چه مى خواهند ، غنى براى پشتونيزه كردن جامعه به اين نيرو ها ضرورت دارد، مهم نيست طالب باشد و يا حكمتيار و يا هم تنى و گلاب زوى ، غنى مى داند كه بدون همكارى اين نيرو ها برايش مشكل خواهد بود براى پلان هاى بلند مدتش در راستاى يونيفورم ساختن جامعه به نفع منافع تبارى اش سرمايه گذارى كند .
نخبگان سياسى پشتون در نهايت همه به همان ارزش تبارى پشتونوالى پا بند اند و ساير مسايل براى شان اهميت ندارد . تيم فاشيست غنى تلاش مى كند تا اقوام غير پشتون را به حاشيه براند ، آنها را در رقابت معاونيت سياسى و حكومتى بگمارد و از اتحاد شان جلوگيرى كند.

>>>   بنظر دهنده أولي كه شايد خلقي يا حزبي باشد، بايد گفت كه اتمر مكتب را خلاص نكرده و در خاد هم كدام كدر نبود، حالا هم نه علم دارد و نه كار فهم است، رباني اگر جوانتر است اما همه ميدانند كه در سياست و جهاد بزرگ شده، درس خوانده است ، تحصيلات عالي دارد، تنها نقصش تاجك بودنش است ، كه آنهم نزد او اهميت ندارد. روابط فعلي خارجي افغانستان با دول اسلامي، همسايه ها و جهان غرب همه مديون فهم و درك اسلامي او است، و گر نه افغانستان از طرف كمونستان چند بار تجزيه ميشد.

>>>   در مجلس قبلی که در ازبکستان بود بچه ربانی به عوض بیانیه به نفع ملت و مردم از ریس جمهور شکایت کرد که نمی ماند به دل خود نازدانه ها را مقرر کند

>>>   کسی که با وصف تکمیل تحصیلات اش در غرب و سکونت اش در چهل سال گذشته در امریکا تعصب و قومگرایی و پشتونوالی را فراموش نکرده هنوز در فکر تعصبو قومگریی و نفاق افگنی قومی و زبانی و سمتی است که حتی که خانم خارجی عیسوی مذهب اش را بطرف خودش بنعی بر تعصب و قومگرایی و نفاق افگنی و دروغگویی کشانده است از دیگران ان قوم چه گله کنیم .

>>>   صلاح الدین ربانی ازاین بعد به بسیار سفر ها نمیرود زیرا به تبلیتکه عادت پیدا کرده و بسیار مینوشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است