در حملات طالبان 38 نیروی امنیتی کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۶    ۱۳۹۷/۴/۱ کد خبر: 152126 منبع: پرینت

دست کم ۳۸ عضو نیروهای امنیتی در حملات طالبان در چهار ولایت کشته شده و شماری نیز زخمی گردیده اند. پس از پایان آتش بس طالبان با نیروهای حکومتی، شمار تلفات این نیروها در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.
به گزارش صدای آلمان، این تعداد از نیروهای امنیتی در حملات طالبان در ولایت های غزنی، فاریاب، بغلان و نیمروز کشته شده اند.

حمله در غزنی:
غلام سخی عمار و ناصر احمد فقیری دو عضو شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری آلمان گفتند که در حملات طالبان بر سه ولسوالی این ولایت دست کم ۱۵ تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند.
این دو عضور شورای ولایتی غزنی گفتند که حملات طالبان از ساعت ۱۰ چهارشنبه شب بر پوسته های امنیتی نیروهای حکومتی آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه داشت.
به گفته آنان در درگیری هایی که در ولسوالی های جغتو، زنخان و رشیدان این ولایت رخ داد، ۲۰ تن از شورشیان کشته شده اند و پنج عضو نیروهای امنیتی نیز زخمی گردیده اند.

حمله در فاریاب:
در عین زمان صبغت الله صاحب، یک عضو شورای ولایتی فاریاب نیز گفت که طالبان بامداد روز پنجشنبه بر یک پایگاه ارتش و پوسته های شان در ولسوالی خواجه سبزپوش حمله کردند که در نتیجه ۱۴ سرباز کشته شدند.

حمله در نیمروز:
در ولایت جنوبی نیمروز نیز هفت پولیس زمانی کشته شدند که طالبان بر پوسته شان در ولسوالی چخانسور یورش بردند. در این حمله یک پولیس نیز زخمی شده است. بازمحمد ناصر، یک عضو شورای ولایتی نیمروز گفت این حمله حوالی ساعت دو صبح پنجشنبه رخ داد.

حمله در بغلان:
محمد ظریف ظریف، یک عضو شورای ولایتی بغلان نیز گفت که شب پنجشنبه در شهر پلخمری مرکز این ولایت دو سرباز ارتش افغانستان در نتیجه برخورد موترشان با یک بمب کنار جاده ای کشته شده و سه تن دیگرشان زخمی گردیدند.

حملات طالبان در صبح روز چهارشنبه نیز دست کم ۴۹ تن از نیروهای امنیتی افغانستان را در ولایت های بادغیس و فراه کشت.
این رشته حملات مرگبار پس از آن از سوی طالبان آغاز شده است که این گروه در پی پایان آتش بس سه روزه ای که با حکومت افغانستان برای روزهای عید فطر اعلام کرده بود، دوباره تهاجم اش را در این کشور درگیر جنگ آغاز کرده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات طالبان
امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   به جای مذاکره با طالبان وصلح با انها باید مذاکره با اربابان وباداران این مزدوران وحشی شود چون از خود اختیار ندارند.
خبرها هم به گونه خاص از تلفات دولتی ها میگه واز تلفات مزدوران که بیشتر هم هست نمیگه !!!گامی در جهت کمک رسانه ای به دشمنان !!
شیوای بلخی

>>>   به گفته آقای ترامپ.این طالبان نمیخواهند آدم شوند .این خود فروخته ها باید از صحنه روزگار حذف شوند. به هر قیمت که شده باید کاملا این جنایت کاران را از بین برد

>>>   به گفته آقای ترامپ. این طالبان نمیخواهند آدم شوند .این خود فروخته ها باید از صحنه روزگار حذف شوند. به هر قیمت که شده باید کاملا این جنایت کاران را از بین برد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است