اتمر خط دیورند را با پاکستان معامله کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۷/۳/۳۱ کد خبر: 152090 منبع: پرینت




روزنامه داون پاکستان در یک خبری نوشته است که حنیف اتمر در ملاقات با قمر باجو رییس ستاد ارتش پاکستان خط دیورند را بحیث مرز رسمی افغانستان و پاکستان پذیرفته است

اتمر رییس ستاد ارتش پاکستان روزنامه داون دیورند مرز رسمی



ملا حاجی جمعه گل

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
ارتش پاکستان
دیورند
روزنامه پاکستانی
نظرات بینندگان:

>>>   مبارک باشه کاری خوب کرد

>>>   اگر چنین کرده باشد کار نیک، بجا و درستی را انجام داده است

>>>   همان طوریکه دیورند را اجداد شان فروخته بود حال اینها فقط شصت گذاشته میتوانه
پشتون اهل معامله است
وقتی زن را با خر و‌گاو معامله میتوانه خط دیورند که هیچ است
اگر پشتون خاین معامله نمیکرد حال عرب و دال خور در خانه هایشان مهمان نمیبود و نطفه از پنجابی نمیگرفت

>>>   تنها کار درستی که اتمر در تمام عمرش انجام داده همین به رسمیت شناختن خط دیورند است.

>>>   این خبر خوش را به عبیدالله بارکزی و اسماعیل یون و ناصر اصولی و خانم منگل و به مشر انها گلبدین قصاب کابل تبریک و دیگران از قبیله برسانید تا از غم درونی بمانند انتحاری های شان خود کفانک شوند و دیگر نام از قوم مشترک دو طرف سرحد را از یاد ببرند ازین یگانه کار خوب حنیف اتمر که در طول عمر چندین ساله اش انجام داده همین است ایجاب تشکر را دارد از این کار اش من هم تشکر میکنیم چون روی سیاه دیورند خواهان را با اینکار اش بیشتر سیاه تر ساخته است و به شینواری شخصی که ۳۹ را در فیسبوک بخود گرفته نیز تبریک میگویم .

>>>   خداکند حقیقت باشد اتمر صاحب درامضا کردن جوره ندارد ،معامله با امریکا را هم فی لفور امضا کرد حالا درکنار امضای امیر عبدالرحمن امضایش را چسپاند !

>>>   دیو رند مال شخصی کس نیست که معامله شود ارفرد فرد افغانها باید پرسیده شود این سخنان تهمت محض است

>>>   دیو رند مال شخصی کس نیست مال پاکستان است

>>>   دوستان عزیز من تا بحال اظهار نظر در این فضاها نداشتم اما آنچه برایم مهم است و مرا واداشت تا این مطلب را بنویسم همانا این تصمیم بجا، عاقلانه و منطقی است که امیدوارم به این جنگ طولانی و خانمانسوز خاتمه دهد. اگر نگران آینده هستید مطمئن باشیدکه اولاد و نسلهای آینده نیز شما را برای این تصمیم شجاعانه تحسین خواهند کرد. یک ضرب المثل جالب بیان میدارد که برای کسی بمیر که برایت لا اقل تب کند یعنی اینقدر که برای مردمان آنطرف خط خون میدهیم آیا آنها حاضرند که به ما بپیوندند؟
غمخوار

>>>   باید برای یک سال مکمل در افغانستان جشن گرفته شود چون خط دیورند یا غده سرطان بلاخره از بین رفت وافغانستان بطرف صحت مند شدن میرود.
اریائی

>>>   چرا برخی با دست خود چالش آفرینی می کنند. کشور به نام افغانستان در هیچ زمانی از تاریخ فراتر از همین محدوده جفرافیایی وجود نداشته است. اینکه در هردو طرف مرز قوم پشتون وجود دارد دلیل بر این نمی شود که مناطق پشتون نشین پاکستان از افغانستان بوده است.

>>>   خلقي ها .....خود را بار ها فروخته اند ديورند و يا كابل نزد آنها ارزش ندارد، آمده اند كه پول جمع كنند، و دوباره خارج شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است