رییس اجرایی با رییس جمهور پاکستان در تاجیکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۷/۳/۳۱ کد خبر: 152082 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی بعد از ظهر روز (چهارشنبه ۳۰ جوزای ۱۳۹۷) با ممنون حسین رییس جمهور پاکستان در دوشنبه پایتخت جمهوری تاجیکستان دیدار کرد.

در این نشست رییس جمهور پاکستان از نقش فعال حکومت افغانستان در کشته‌شدن مولانا فضل‌الله رهبر تحریک طالبان پاکستان تشکر و قدردانی کرد و خواهان بهبود روابط و همکاری مشترک هردو کشور گردید. آقای ممنون حسین با اشاره به رفت‌و آمدها و تلاش‌های مشترک رهبران دو کشور گفت که عمل به اساس برنامه مشترک عمل پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی می‌تواند هردو کشور را در راه دست‌یافتن به ثبات و امنیت منطقه‌ای و بهبود روابط میان دو کشور کمک نماید.

رییس اجرایی کشور با تشکر از رییس جمهور پاکستان گفت که افغانستان تروریست‌ها را بدون استثنا تروریست و دهشت‌افگن می‌داند و تروریست خوب و بدی از نظر حکومت افغانستان وجودندارد. حکومت افغانستان در گذشته نیز رهبران بالا رتبه‌ی تحریک طالبان پاکستان را هدف قرارداده و این‌بار نیز با استفاده از همین طرز دید علیه مولانا فضل الله اقدام صورت گرفت.

رییس اجرایی کشور در ادامه صحبت‌های خود افزود که تماس‌ها میان رهبران هردو کشور افزایش یافته و امیدواریم عمل به اساس راهنمودها و توصیه‌های برنامه مشترک عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی هردو طرف را در راستای دست یافتن به صلح و مبارزه مشترک با دهشت‌افگنی کمک نماید.

رییس اجرایی با اشاره به رفت و آمدهای مسوولین بخش نظامی هردو کشور ابراز امیدواری نمود که گام‌های صادقانه و جدی بتواند هردو کشور را در دست یافتن به صلح و ثبات یاری رساند و خواهان اقدامات عملی و قاطع حکومت پاکستان علیه رهبران و اعضای گروه طالبان در پاکستان گردید.

در این نشست هردو طرف از گام‌های حکومت افغانستان و اعلان آتش بس برای دست یافتن به صلح و آشتی حمایت کردند و براصل اعتماد سازی میان افغانستان و پاکستان و تبادل معلومات استخباراتی٬ افزایش ملاقات‌های مشترک میان مسوولین نظامی و ملکی دو کشور و پیام واضح و روشن به طالبان که اگر آماده‌ي صلح نباشند با زور و قوت با آنان برخورد می‌گردد٬ تاکید صورت گرفت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
رییس اجرایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است