چرا آمریکا با طالبان مذاکره نمی کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۷/۳/۲۹ کد خبر: 152043 منبع: پرینت

طالبان به گفته ملا ذبيح الله مجاهد مدعي هستند كه طرف ما در افغانستان دولت افغانسان نمي باشد تا ما با انها صلح يا اتش بس نماييم ، چراكه ؛ دولت افغانستان مزدور و دست نشانده امريكا مي باشد.
اگر اين سخن انها درست است چرا نبايد امريكا با انها مذاكره و صلح و اتش بس نمايد؟

ترديدي وجود ندارد كه دولت فعلي و همچنين دولت حامد كرزي در گذشته با تعين و حمايت هاي نظامي و اقتصادي امريكا و كشورهاي غربي ايجاد شده است و تا كنون نزديك به بيست سال است كه نيروهاي طرف مقابل با اين دولت و حاميان ان (امريكایی ها) مي جنگند، و ده ها هزار نفر از نظامي و غير نظامي از هر دو طرف و مردم مظلوم كشور به كام مرگ فرو رفته اند.

به گفته حامد كرزي و ديگر منابع بين المللي تا هنوز طالبان در حدود هفتاد در صد از خاك كشور حضور و يا نفوذ دارند و انها در روز هاي عيد فطر هم به اساس اتش بس تعين شده، خود وارد شهرها و مراكز افغانستان شدند و به حرف و اتش بس از جانب دولت هم هيچ وقعي قايل نشدند، نه در تعيين اتش بس و نه هم در خروج از اتش بس.

چرا امريكا با طالبان مذاكره نمي كند ايا نبايد مردم افغانستان به اينكه امريكا عامل تعيين كننده در كشور هست از ان ها بخواهند تا با طالبانيكه با انها مي جنگند از در صلح و مذاكره وارد شوند؟ تا بكي مردم افغانستان از هردو طرف بايدكشته شوند و دولت فعلي هم توان برخورد تعيين كننده و شكست طالبان را در عرصه هاي نظامي ندارد.

ايا مردم كشور افغانستان نبايد از امريكا و دولت بخواهند تا يا بايد با قاطعيت و بدون تزلزل با مخالفين بجنگند و هر روز سبب سست شدن توان نيروهاي جبهه دولتي نشوند و يا از امريكایيان بخواهند تا از ميهن خارج شوند تا بهانه از دست مخالفين گرفته شود و يا به نمايندگي دولت، با طالبان مذاكره و صلح نمايند.

اگر وضعيت واقعي كشور به همين شكل است چرا دولت و نيز امريكا روي جنگ و كشتار مردم و براي جلو گيري از خرابي كشور تصميم لازم را نمي گيرند، ايا ادامه اين وضعيت به معناي اين نيست كه مردم افغانستان هر روز بايد قرباني خواسته هاي نا مشروع طالبان و دولت و امريكایيان گردند؟

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مصباح هراتی
طالبان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   شماهم مزدورپاکستان هستی تا پاکستان نخواهدنمیتوانیدبا هم وطنان خودصلح کنید چون افسارشمادردست پاکستان است بس امریکا یک کشورخارجی هست به سرنوشت ما کاری ندارد

>>>   اقای هراتی با سلام به شما باید درک کرد کا امریکایی امریکایی است ومطابق مصالح ملی خود عمل مککند ودوم اینک جهانیان بخوبی درک کر ده اند که ما بیعقل ترین موجود روی زمین هستیم.

>>>   اگر شما دولت کنونی را مزدور میخوانید. شما(طالبان) مذدورتر هستید. چرا شما فروخته شده به آی اس آی وملا فضلو وسمع الحق(شیاطین)هستید. زنان ودختران تان همه در اسارت ونظارت آی اس آی قرار دارید. تمام تان در گرو افراد تندرو وترورست پنجابی ها قرار دارید. شما هم هیچ صلاحیت جنگ وآتش بس را ندارید. هر فتوا که صادر میشود از سمع الحق وفضلو است. وشما صرف صلاحیت اعلان آنرا در رسانه هادارید وبس. ورنه همه تان به سرنوشت چندنفراز آدمکُشان دیگر تان که درزندان های پاکستان مُردند ودرگردن هایشان زنجیر انداخته شده ومردم همه از رسانه ها شاهد اند،دچار میشوید.

>>>   طالبان ــ همانند حزب اسلامی حکمتیار به مهره های سوخته باید مبدل شوند . برای دستیابی به این هدف ، گرداننده گان اصلی جنگ ، همانگونه که زمینه ی ادغام حزب اسلامی حکمتیار را در بدنه ی حکومت ماهرانه مساعد ساختند ، با بالابردن اهمیت طالبان از نظر نظامی و سیاسی ، زمینه را برای ورود طالبان نیزدربدنه ی حکومت ماهرانه مساعد خواهند ساخت .
اعلام امریکا مبنی برآماده گی مذاکرات مستقیم با طالبان ، گواه این کوشش امریکاست .
این که چگونه و با کدام مهارت ، با شرکت قاتلین هزاران انسان بیگناه ، امریکاییان و انگلیسان ، دیموکراسی ، آزادی و عدالت را در افغانستان تحقق می بخشند تا هنوز کسی پاسخ اش را نیافته است .

>>>   Sayed
واقعن بازی های خطرناک علیه کشور و اقوام ساکن آن در جریان است، غرب و آمریکا در راس برای دموکراسی تلاش واقعی نکرده و نخواهند کرد، زمانی یکی از نخست وزیر های انگلیس در پارلمان آن کشور به صراحت گفته بود که ما در افغانستان برای تقویه و تحکیم دموکراسی نرفته آیم.

>>>   واقعآ که مردم افغانستان از جنگ بیزار هستند اما صلح هم نمی خواهند پش چه مى‌خواهند صد سال جنگ؟ راستی عقل به درجه پاين رسيده. اين جنګ را تا صد سال ديګر هم کسى برده نمى تواند بهترین راه حل پیدا شده اما صاخ به شرايط سرى ميز. که نه وقت مجاهدين ونه وفن کمونستها تکرار نشود. باتدبير صلح


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است