زوال عقل سیاستمداران، در برابر بازی پیچیده طالبان
طالبان تا توانستند به مقام های دولتی توهین و تمسخر کردند، با والی فراه دست ندادند، در مقابل خنده ها و کرنش وزیر داخله نخندیدند و دعوت او را به‌ خانه رد کردند و تا توانستند قدرت نمایی کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۷/۳/۲۸ کد خبر: 152008 منبع: پرینت

زوال عقل، خرد و هوش سیاستمداران افغانستان در برابر بازی های پیچیده طالبان در رابطه به آتش بس!

آقای کریم خلیلی ریس شورای صلح که در حقیقت بدون صلاحیت و بی خبر از بازی های مرموز در اطراف مسأله افغانستان است ، برای اینکه از قافله احساسات عقب نمانده باشد ، در ختم آتش بس سه روزه طالبان و آغاز حمله مجدد آنها بالای خطوط اول نیروهای امنیتی و بالاخره رد رسمی آتش بس و امتداد آتش بس از جانب طالبان به نظر می رسد که غافل از همه چیز باشد از آتش بس و امتداد آتش بس توسط ارگ نشینان حمایت نموده و ابتکار آتش بس را مربوط به شورای صلح دانسته ادعا کرد که در مدت سه روز آتش بس گفتگوی بسیار خوب و مفید با رهبران طالبان داشته است و نوید انقلاب صلح را برای مردم افغانستان پیشکش کرد.

این اظهارات آقای خلیلی در حال صورت می گیرد که هیچ کسی و حتی شاید خود آقای خلیلی و تمام اعضای شورای صلح به موجودیت ، موثریت و کار آمد شورای صلح بی باور اند و آن را یک ارگان اضافی و مافیایی برای حیف و میل میلیارد ها دالر پول از کمک های بین المللی می دانند.

اگر آقای خلیلی به گفته های حکمتیار که بعد از تسلیمی در مورد شورای صلح کرده بود و نقش شورای صلح را در تسلیمی خود کاملاً رد کرده بود و یا حد اقل اظهارات یک هفته قبل ملا معتصم آغا یکی از رهبران کابل نشین طالبان را در مورد شورای صلح می شنوید که آن را لانه جاسوسی برای آمریکا در بدل پول می داند و اصلا موجودیت شورای صلح را زیر سوال می‌برد چنین اظهار نظر نمی کرد.

گذشته از آن باید آقای خلیلی این درک را می داشت که طالبان تا توانستند به مقام های دولتی توهین و تمسخر کردند، با والی فراه آقای سالنگی دست ندادند، در مقابل خنده ها و کرنش وزیر داخله نخندیدند و دعوت او را که‌ به‌ خانه او بروند نقل و نبات را استفاده نمایند رد کردند و بالاخره تا توانستند قدرت نمایی کردند و برای مردم توانایی خود را به نمایش گذاشتند و مردم را به وجد آوردند تا جایی که همه از قاتلین مردم افغانستان فرشته صلح ساختند و زیر بیرق آنها که نماد از جهل و عقب گرای است عکس های یاد گاری گرفتند.

وقتی که سیاستمداران کار کشته افغانستان نمی توانند یک حادثه موقتی و سه روزه را تحلیل و بررسی نمایند، واضح است که مردم افغانستان قربانی عملکرد چنین سیاست مداران می گردند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
نظرات بینندگان:

>>>   Mardanyar
طالبان با رد تمدید آتش بس حملات خود را آغاز کردن یعنی همان سربازان را به آغوش کشیدن
به آغوش خاک سپردن.
۱- اناردره فراه
۲- نادعلی هلمند
۳-میوند قندهار
۴-علی شینگ
۶- ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب .
۵- مقابل دروازه ورودی ولایت ننگرهار .
تلفات قابل تذکر نیست .

بوت گرچه کان زر است
جایش بر پشت در است

ماید دانسته باشیم برای کیها ارزش و احترام کنیم .

>>>   عمر راوی
نیروهای مشترک المنافع پشتونی !
دولت کنونی اوغانستان، تمثیل کننده ای حاکمیت مشترک اوغانملتی ها ، گلبدینی ها ، سورخلقی ها و طالبان است.اشرف غنی احمدزی با طالب و طالب با احمدزی و دیگر گروه های پشتونی باهم هیچ دشمنی ندارند. آنان همدست اند و برای رسیدن به یک هدف مشترک کار میکنند. طالبان نیروی مسلح واقعی دولت کنونی است که به ظاهر از (( بیرون دولت )) در خدمت برنامه های پشتونیزه کردن کشور و احیای حاکمیت مطلقه پشتونی قرار دارند. ارگ ، خانه امن همه فاشیست های پشتون از همه رنگهایش است. هر تحلیلی که این مساله اساسی را نادیده بگیرد و دولت و طالب را دو نیروی مخالف و دشمن یکدیگر بداند، تحلیل پوچ است.

>>>   Kohistani
- همی فاز آنهایی که طالب را در آغوش می گیرند چیست؟
-آیا به راستی طالبان سزاوار آغوش شماست؟
-هیچ به یاد دارید طالب چه جنایاتی را مرتکب شده است؟

>>>   Najib Salam
سربازى كردن ، مُردن و كشته شدن براى اين حكومت فاشيستى و دست نشانده خارجى ها ، ثمر ديگر جز محكوميت تاريخى نخواهد داشت و خون هاى ريخته شده بى هوده ترين قربانى است كه شود داد . هزار ها افسر و سرباز در زمان اشغال روس ها خدمت كردند و با هدف خدمت به مردم و وطن جان هاى خود را فدا كردند ، امروز كسى به اين خون ها حرمت ندارد . از سوى ديگر ، اين حكومت فاشيستى طالبان را دشمن تلقى نمى كند ، كشته شدن براى حكومت و اين حاكمان فاشيست احمقانه ترين ُمردنى است كه مى شود تصور كرد.
نمايش قدرت طالبان در شهر هاى بزرگ وپُر رو ساختن طالبان و گل ريختن به آنها دقيقن اوج توهين به خون سربازان بود كه جان دادند تا اين فاشيست ها و چند جنرال مزدور حكومت كنند . خانواده ها ، سربازان و افسران بايد بينديشند كه آيا بى پسر شدن و مُردن به اين حكومت دست نشانده و فاشيست درخور اين فداكارى ها است . تاريخ جهان هيچگاه مزدورى تحت پرچم اشغال گران را به نيكى ياد نكرده است .
بهتر است براى مردم و محل تان برزميد و از مزدورى اين حاكمان و خارجى ها دورى كنيد تا از لعنت و نكوهش تاريخ در امان باشيد .

>>>   Ayendagan
درود!
پیام اشرف غنی احمدزی به حزب جمعیت ، وحدت و سایر مخالف های سیاسی....
اشرف غنی با آتش بس و کشانیدن طالبان گندیده به داخلی شهر ها با جنگ افزار هایشان و به ویژه پایتخت خواست برای سران مخالف های سیاسی اش هشدار بدهد که هرگاه خواسته باشم در ظرف یکساعت طالبان را در پشت دروازه های خانه های تان میاورم تا شما و خانواده تان را در یک چشم بهم زدن سلاخی کنند ، پس باید هوشیار بود . این یک صلح نه بلکه هوشدار بود.

>>>   خلیلی و دانش و مرتضوی این سه تن پول دوست که در بدل پول غلام و چاکر غنی احمدزی و دارو دسته ان شده انها ازین قوم فروشی و غلامی شان خیانت بزرگ را بقوم و مردمش مرتکب شده دیگر دربین مردمش جای ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است