جامعه غير پشتون، جنگ و صلح پشتوني!
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۷    ۱۳۹۷/۳/۲۷ کد خبر: 152000 منبع: پرینت

سخن ما همين بوده و همين است كه هسته مركزي طالبان، داعش، انتحاري، جنگ، صلح، ترور، قتل كشتار غير پشتونها و... همه در ارگ است.
همه رهبران طالب در زير چتر حمايت ارگ قرار دارند. جنگ و صلح را بر اساس منافع افغانيت شان بر عليه غير پشتونها پيش مي برند.

در چنين شرايط وحشتناك جامعه غير پشتون سرنوشت خود را در دستان كساني تسليم كرده كه هر چهار نَفَر شان فاقد ارزش رهبري هستند!
١-عبدالله كه خود اوغان زاده است در چند دور انتخابات و امروز نشان داده به قوم پشتون وفا دار است تا غير پشتونها.
٢-عطامحمد نور سخنان آتشين و پشت دادن آن نشان داد وي براي شركت هاي خود كار مي كند نه مردم ما.
٣-دوستم براي مردم كار مي كند اما وي يك دلاور جنگجو است نه سياستمدار كار فهم، از همين رو است كه بارها در كنار پشتونها رفته اما اوغانها سركوب اش كرده اند.
٤-ملا محمد محقق؛ سخنان زننده وي در مورد جنبش روشنايي نشان داد وي بيشتر به منبر مسجد لازم است تا رهبري يك جريان.
اين چهارتا مهمترين رهبران در سطح جامعه غير پشتون هستند اما يك عده اي ديگر هم هر يك سياهي لشكري از هوا دار دارد مانند خليلي، احمد ولي، احمدضيا، امرالله صالح، امان الله گذر و... كه آنها يا در خدمت پشتونيست ها هستند يا برنامه مشخص براي جامعه غير پشتون ندارند.

حقيقت تلخ اين است مسبب مشكلات در جامعه غير پشتون خود مردم است كه از مجبوري روزگار و مشكلات به تقدس گرايي و بزرگنمايي رهبران نا كار آمد خود بپردازند!
بياييم واقع گرا حقيقت بين باشيم نگاهي به رهبران پشتونهاي فاشيزم بيندازيم.

كرزي، غني، اتمر، استانكزي چهار رهبر أصلي پشتون چطور با وجود مشكلاتي كه داشتند همه مخالفان خود را سركوب كردند، همه را در هم كوبيدند، حالا رقابت را ميان غلزايي و دراني به راه انداختند تا غير پشتونها كرزي يا غني را انتخاب كنند!
آنها ثابت كرده اند لايق رهبري پشتونها هستند.
جامعه غير پشتون متلاشي شده است اگر به يك راه حل أساسي فكر نكنند.
هم جنگ دولت غني با طالب به ضرر ما است
هم صلح دولت غني با طالب به ضرر ما است!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   محمد اسلم سلیم
کرزی و غنی ، جنگی با طالبان نداشتند که آتش بس کنند!
بسیار حرف ساده لوحانه خواهد بود که ما بپذیریم که آتش بس کنونی میان کرزی ، غنی ، گلبدین ووووو بوده باشد.
کرزی ، غنی ، خلیل زاد ووووووو از نظریه پردازان تشکل و ایجاد گروه طالبان بودند و در شرایط جدید نیز نماینده طالبان درحاکمیت کنونی بوده اند ، جنگ طالبان با نیروهای که علیه طالبان جنگیدند و نگذاشتند که این گروه وحشی در سراسر کشور حاکم شوند ، دیروز و امروز جنگ طالبان علیه همین نیروهای ضد تفکرات طالبانی یعنی نیروهای مقاومت ملی و برای تحکیم حاکمیت قبیلوی بوده است .
این آتش بس صفوف نیروهای دوست ودشمن را کاملن مشخص ساخت ، مردم ما با همه امکانات دست داشته شان برای حفظ هویت ، داشته های فرهنگی شرف ، حیثیت وناموس شان باید برای دفاع آماده شوند ، مقاومت یگانه راه و گزینه در برابر این نیروهای وحشی اهریمنی است ، راه دیگری جز مقاومت وجود ندارد.

>>>   Najib Salam
سربازى كردن ، مُردن و كشته شدن براى اين حكومت فاشيستى و دست نشانده خارجى ها ، ثمر ديگر جز محكوميت تاريخى نخواهد داشت و خون هاى ريخته شده بى هوده ترين قربانى است كه شود داد . هزار ها افسر و سرباز در زمان اشغال روس ها خدمت كردند و با هدف خدمت به مردم و وطن جان هاى خود را فدا كردند ، امروز كسى به اين خون ها حرمت ندارد . از سوى ديگر ، اين حكومت فاشيستى طالبان را دشمن تلقى نمى كند ، كشته شدن براى حكومت و اين حاكمان فاشيست احمقانه ترين ُمردنى است كه مى شود تصور كرد.
نمايش قدرت طالبان در شهر هاى بزرگ وپُر رو ساختن طالبان و گل ريختن به آنها دقيقن اوج توهين به خون سربازان بود كه جان دادند تا اين فاشيست ها و چند جنرال مزدور حكومت كنند . خانواده ها ، سربازان و افسران بايد بينديشند كه آيا بى پسر شدن و مُردن به اين حكومت دست نشانده و فاشيست درخور اين فداكارى ها است . تاريخ جهان هيچگاه مزدورى تحت پرچم اشغال گران را به نيكى ياد نكرده است .
بهتر است براى مردم و محل تان برزميد و از مزدورى اين حاكمان و خارجى ها دورى كنيد تا از لعنت و نكوهش تاريخ در امان باشيد .

>>>   گل امیری!
طالب دنیا را بسر گرفته اما تو هنور هم در خواب خراسان چای ناخورده!

>>>   خراسان همان خوابی است که بلاخره به حقیقت مبدل میشود، چون حقیقت این دیدار خراسان بوده است۰ طالبان تمدن و فرهنگ صلح و همپذیری را ندارند و بلاخره رو به زوال هستند۰ این امتیاز دهی های دو روزه و سه روزه هیچ فاییده نمیکنند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است