چرا از اینگونه آتش بس باید وحشت داشت؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۵    ۱۳۹۷/۳/۲۷ کد خبر: 151999 منبع: پرینت

پنچ گپ است که مرا وحشت زده ساخته است و اینگونه آتش بس را به نفع مردم افغانستان نمی دانم.

گپ اول:
این طرح، پروژه ای ساخته ی برخی کشور های قدرتمند جهان است، حکومت افغانستان تنها مجری 25 درصدی این طرح است. برای اولین بار، رد پای این طرح را می توان در گفته های اخیر نیکلسون یافت. حکومت کابل به دلیل انتخابات آینده و دادن نمایش قدرت، دنباله رو این طرح شده است.

گپ دوم:
حضور سرسام آور نیرو های نظامی طالبان در کابل و ولایات دیگر، مدیریت مهار بحران را از حکومت گرفته است و امکان حملات گسترده و حتی سقوط شهر ها را در پی خواهد داشت.

گپ سوم:
آتش بس غنی، نشان داد که حکومت کابل در پی ایجاد مشروعیت و چهره سازی سیاسی برای طالبان است. این مشروعیت به روحیه مبارزاتی مردم افغانستان با گروه های هراس افگنی صدمه جدی وارد خواهد کرد و توان مقابله را از آنها در مقابل دشمنان این خاک خواهد گرفت.

گپ چهارم:
این عملکرد حکومت غنی که سر رشته آن بدست قدرت های بزرگ جهانی است، شکاف معامله گری های درون صفوف نظامی و امنیتی را بیشتر خواهد ساخت و نظام به نفع دشمن سپوتاژ خواهد کرد.

گپ پنجم:
این وضعیت جفایی بزرگی در مقابل خون فرزندان صدیق این وطن است که با دادن جان، سینه خود را در مقابل دشمنان این وطن "طالبان" سپر کرده و شهید شدند. عدالت را زیر پای ساخته است.

چه باید کرد؟
از نخبگان حوزه مقاومت مردم افغانستان درخواست می کنم:
1. که بر محوریت عقل جمعی و با باور به ارزش های مقاومت در مزار آمر صاحب جلسه دایر کنند و واحد نظامی شورای نظار را فعال سازند تا از مردم این کشور در مقابل مزدوران بیگانه دفاع صورت بگیرد.
2. جنبش مقاومت را زنده سازند و تمامی فرماندهان جهادی را شریک سازند.
3. حکومت غنی را مردود بشمارند و به عمرش پایان دهند
4. از تمامی فرزندان شان که در صفوف نیرو های امنیتی و نظامی علناً در جنگ و یا خط مقدم جنگ هستند بخواهند که در مناطق شان آمده و شامل تامین امنیت محل و خانواده شان شوند.
یا هو

رامش نوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوری
شمالی
نظرات بینندگان:

>>>   عمر راوی
چیزی را که دولت پشتونی کابل و شرکای گلبدینی ، طالبی، افغان ذلتی و سورخلقی اش میخواهند، احیای حاکمیت مطلقه خالص پشتونی است. همگی شان برای همین هدف کلان قومی خود کار میکنند. جنگ شان ، آشتی شان ، رفتن شان ، آمدن شان، همه چیزشان در همین راستاست و مربوط خود شان می باشد. هیچ کار شان برای سود رساندن به تاجیکان نیست. شما توقع نداشته باشید که آنان طوری فکر و عمل کنند که منافع دیگران هم برآورده شود. آنان فقط و فقط منافع و مصالح یک قوم را در نظر دارند. همه کار و کردار شان را باید از همین منظر بررسی کنیم. هیچ خیر و خوبی برای ما تاجیکان از آنان نخواهد رسید. این گپ روشن است که فاشیزم پشتونی یعنی با تاجیک دشمنی .

>>>   محمد اسلم سلیم
کرزی و غنی ، جنگی با طالبان نداشتند که آتش بس کنند!
بسیار حرف ساده لوحانه خواهد بود که ما بپذیریم که آتش بس کنونی میان کرزی ، غنی ، گلبدین ووووو بوده باشد.
کرزی ، غنی ، خلیل زاد ووووووو از نظریه پردازان تشکل و ایجاد گروه طالبان بودند و در شرایط جدید نیز نماینده طالبان درحاکمیت کنونی بوده اند ، جنگ طالبان با نیروهای که علیه طالبان جنگیدند و نگذاشتند که این گروه وحشی در سراسر کشور حاکم شوند ، دیروز و امروز جنگ طالبان علیه همین نیروهای ضد تفکرات طالبانی یعنی نیروهای مقاومت ملی و برای تحکیم حاکمیت قبیلوی بوده است .
این آتش بس صفوف نیروهای دوست ودشمن را کاملن مشخص ساخت ، مردم ما با همه امکانات دست داشته شان برای حفظ هویت ، داشته های فرهنگی شرف ، حیثیت وناموس شان باید برای دفاع آماده شوند ، مقاومت یگانه راه و گزینه در برابر این نیروهای وحشی اهریمنی است ، راه دیگری جز مقاومت وجود ندارد.

>>>   حمایت علنی غنی از طالبان و آزادی زندانیهای مجرم طالبان سیاست پنهانی تیم غنی را کاملن رسوا کرد و ارتباط مستقیم طالب و پاکستان و تیم غنی افشا شد برای مردم باید تصمیم بگیرند و بدانند که غنی . گلبدین و طاتلیبان و داعش یکی اند و از یک مرکز رهبری میشوند. تمام ترورها، انفجارها و کشتار مردم بیگناه بصورت مشترک توسط دولت غنی، دولت پاکستان و طالبان و داعش اجرا میشود. مردم باید مستقل از دولت سرنوشت خود را بدست گیرند. خوب شد که مواضع در افغانستان علنی شد.

>>>   بخاطریکه این نوع آتش بس ها دروازه های .....شمال را بسته نموده و شاید شانس آنهارا در خیانت و حیف و میل کمتر بسازد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است