شگرد های دراماتیک بازی در جنگ استخباراتی!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۷/۳/۲۷ کد خبر: 151986 منبع: پرینت

همه مي دانيم جنگ جاري در كشور از اول جدي سال ١٣٧٢ بدينسو يك جنگ استخباراتي مي باشد. جنگ استخباراتي نه به معني جنگ سرد داده هاي اطلاعاتي ميان سازمان هاي استخباراتي بلكه جنگ گرمي است كه سازمان هاي استخباراتي كشور ها قدرتمند در نظام آنارشيك بين الملل در راستاي منافع ملي خويش با استخدام نيروي هاي نيابتي در كشور سومي به راه مياندازند.

بنابرين آنچه در يكي دو روز اخير در فضاي سياسي نظامي كشور مشاهده مي شود يكي از خصلت هاي بازي جنگ استخباراتي و از شگرد هاي مرموز و متعجب ساز، اين جنگ ويرانگر، مي باشد که معمولاً کشور های سومی که قربانی این جنگ های می شوند از کنه اهداف و مقاصد بازیگر یا بازیگران محوری در بی اطلاعی و سردرگمی بسر می برند و فقط نقشی را بازی می کنند که برای شان سپرده می شود.

اميد است این روز ها؛ اهداف و منافع بازيگران اصلي و محوري اين جنگ به نتايجي دست يافته باشند كه با اين رويكرد «درامتيك» یعنی آتش بس و نمايش بغل كشي ها و قدرت نمايي ها با پرچم هاي سفيد، صفحه هاي يكي مانده به آخر پروندهٔ قطور جنایات جنگی و برادر کشی در افغانستان را، ورق بزنند.
با این همه بایست هوشیارانه و عاملانه مراقب اوضاع باشیم.

مهندس توریالی غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غیاثی
جنگ استخباراتی
نظرات بینندگان:

>>>   دو دریای خبیثه فاشیسم به هم پیوست.
سیل مدهش و متعفن ناشی از این پدیده در روز های بعد از عید قصر سپیدار را نابود میکند و آخرین میخ را بر تابوت دموکراسی میکوبد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است