آلمان طرح الحاق اعضای خانواده پناهجویان را تصویب کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۷/۳/۲۷ کد خبر: 151983 منبع: پرینت

طرح حکومت فدرال آلمان برای الحاق اعضای خانواده پناهجویان در پارلمان این کشور تصویب شد. بر اساس این مصوبه، ماهانه یک هزار عضو خانواده پناهجویانی که در آلمان حفاظت فرعی (اقامت یک ساله) دارند، می‌توانند وارد این کشور شوند.

به گزارش صدای آلمان، روز جمعه ، ۳۷۰ نماینده پارلمان آلمان طرح الحاق اعضای خانواده پناهجویان را به تصویب رسانیدند. در این میان، ۲۹۰ عضو دیگر این مجلس با این طرح مخالفت کرده و سه تن دیگر آنان رای ممتنع دادند.

بر اساس این طرح سالانه ۱۲ هزار عضو خانواده‌ پناهجویانی که به دلیل جنگ یا شرایط غیرقابل‌ تحمل در کشورشان اجازه‌ اقامت موقت در آلمان را دریافت کرده‌اند، می توانند با آنها بپیوندند.

انتخاب این افراد توسط "اداره‌ امور فدرال" (Bundesverwaltungsamt) صورت می‌گیرد و در این راستا "دلایل انسان‌دوستانه" تعیین‌کننده خواهد بود. دوری درازمدت از همسر، وجود یک فرزند خردسال، وجود خطرات جدی برای فامیل اصلی در وطن پناهجو و بیماری علاج‌ناپذیر که مستلزم پرستاری درازمدت بیمار است، از جمله این دلایل به ‌شمار می‌روند.
"اداره امور فدرال" می‌تواند در شرایط استثنایی یا "سخت"، مانند بیماری شدید پناهجو، از سقف ماهانه یک‌هزار نفر بگذرد.

مخالفت احزاب و سازمان‌های حقوق‌بشری
احزاب چپ و دموکرات‌های آزاد و سازمان‌های مدافع حقوق پناهجویان با قانون جدید پیوستن اعضای خانواده پناهجویان مخالفت کرده اند.

حکومت فدرال آلمان پیش از تصویب این طرح قانونی با سازما‌ن‌های حقوق بشری مشورت کرده و دریافته بود که شماری از این سازمان‌ها آن را رد می‌کنند.
چند سازمان کلیسایی در اعلامیه‌ مشترک از لایحه حکومت به عنوان "طرح غیرانسانی" و غیرقابل‌ قبول انتقاد کردند.
احزاب چپ و دموکرات‌های آزاد آلمان دو طرح جداگانه را به پارلمان ارائه کرده بودند. حزب چپ در طرح خود خواهان برداشتن هر گونه مانع قانونی برای پیوستن اعضای خانواده‌ تمامی پناهجویان به آنها شده بود.
دموکرات‌های آزاد در طرح خود با مهاجرت اعضای خانواده پناهجویان به آلمان مخالفت کرده بودند. اکثریت نمایندگان پارلمان هر دو طرح را رد کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   حالا یک آدمی که اقامت یک ساله دارد و امکان آن میرود که بعد از یک سال اخراج شود، چه ضرورت است که اعضای فامیل او نیز خواسته شود؟
اگر بعد از یک سال او اخراج شود، مصارف باز گشت فامیل او را به وطن اش کی باید بپردازد؟
آیا این مصارف را قانون گذار از جیب خودش میپردازد و یا مالیه دهندگان بیچاره باید بپردازند؟
کسی که پناهندگی اش قبول شده است( با وجودی همه پناهندگان افغانی و عراقی و سوریایی پناهندگان جنگی هستند، و هیچکدام شان حتی حق اقامت یک ساله را نیز ندارد. زیرا در کشور هایشان مناطق آرامی وجود دارد که دور از جنگ میتوانند زندگی کنند)، میتوانند اعضای فامیل خود را بخواهند، اما کسانی که اقامت یک ساله دارند، کاملآ خلاف عقل و منطق است که اعضای فامیل خویش را بخواهند.
این بدان میماند که یک نفر در یک کشتی در حال غرق شدن باشد و در عوض آن که خود را از غرق شدن نجات بدهد، از اعضای فامیل خود دعوت کند که به کشتی بیایید و مرا در هنگام مرگ همراهی کنید.

>>>   بسیار خوب. آیا اوباشان که به آلمان پناهجو شده اند، میتوانند اوباشان دیگررا از کابل دعوت کنند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است