وزیر داخله با طالبان دیدار کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۷/۳/۲۷ کد خبر: 151979 منبع: پرینت

ویس احمد برمک وزیر داخله روز جمعه در منطقه‌ای در جنوب کابل با شماری از عناصر طالبان دیدار کرده است.
وزیر داخله در اقدامی بی سابقه و در چارچوب برقراری آتش بس با طالبان، در یکی از مناطق جنوبی کابل از عناصر این گروه استقبال کرد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک منبع آگاه در وزارت داخله اعلام کرد ویس احمد برمک وزیر داخله روز جمعه در منطقه‌ای در جنوب کابل با شماری از عناصر طالبان دیدار کرده است. این دیدار در خلال جشنی صورت گرفت که به مناسبت آتش بس بین دولت و طالبان برگزار شده بود. گفته می‌شود وزیر داخله کشورمان اولین وزیری است که به صورت مستقیم با اعضاي طالبان دیدار می‌کند.

خبرنگار شبکه الجزيره در گزارشی گفت: از زمان دخالت نظامی آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۰۱ این نخستین توافق آتش بس است که با استقبال و جشن مواجه می‌شود.

برای مردم یک صحنه غیرعادی است که مشاهد می‌کنند وزیر داخله از جنگجویان طالبان در جنوب کابل استقبال می‌کند. مردم عید فطر را در فضای آرامی جشن گرفتند و از دولت و طالبان خواستند مهلت آتش بس را تمدید کنند به امید اینکه به مذاکرات مستقیم صلح بین دو طرف منجر شود.

خبرنگار اين شبکه افزود: به نظر می‌رسد همه طرف‌های دولت افغانستان از سال‌ها جنگ در کشور خسته شده اند و به صراحت اعلام می‌کنند این جنگ بسیار طولانی شده است و هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد.

یکی از عناصر طالبان در این زمینه گفت: ما به دولت و طالبان می‌گوییم که با نیرو‌های دولت صلح کرده ایم و توپ اکنون در زمین مردم و سیاستمداران قرار دارد. طالبان حضور نیرو‌های بیگانه را در افغانستان مانع برقراری صلح با دولت می‌داند، اما کوتاه آمدن رییس جمهور غنی و اعلام آمادگی برای گفتگو با طالبان درباره سرنوشت نیرو‌های بیگانه در کشور به مثابه جرقه‌های امید برای پایان دادن به مسیر طولانی جنگ در افغانستان است.

از سوی دیگر، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان از تصمیم رییس جمهور غنی مبنی بر تمدید مهلت آتش بس با طالبان ابراز رضایت کرد و از پیشنهاد رییس جمهور غنی برای آغاز گفتگو‌هایی که به مذاکرات صلح با طالبان منجر می‌شود استقبال کرد و آمادگی خود را برای حمایت از این گفتگو‌ها و فراهم کردن زمینه و مشارکت در آن اعلام کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر داخله
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خواست تمام ملت افانیستان خاتمه جنگ است همه برادریم واین جشن مشترک عید سعید فطر را به فال نک می گیرم جا ی خوش بینی است طالبان ونیرو های دولت در اغوش هم خیلی زیبا برای فر زند دانی وطن
احسانی وطن دوست

>>>   اين آتش بس ها بنفع ملت نخواهد بود، و شايد علت أصلي ورود آسان يك تعداد زياد جنگجويان طالب به مراكز باشد و چند روز بعد همه شان به آساني مسلح شده و نقاط مهم را مورد تهاجم قرار ميدهند، صلح به ضعف نميشود، حكومت در موقف ضعيف نظامي و سياسي قرار دارند و شايد همان پلان هاي دوران اشغال طالبان را تكرار نمايند

>>>   برمك راستي كه يك لنده غر است، مانند يك بازاري حيثيت و أوبروي قواي امنيتي و حكومت بي آبروي غني را برد، بايد جوابگوي اين عمل خود باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است