سیاف: طالبان به این جنگ ناروا پایان دهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۷/۳/۲۶ کد خبر: 151971 منبع: پرینت

رهبر جهادی عبدالرب رسول سیاف، از طالبان خواسته است که به جنگ ناروا پایان دهند و بیش از این، باعث کشتار مردم بی‌گناه نشوند.
سیاف، از رهبران جهادی که پس از ادای نماز عید رمضان در کابل سخن گفت، جنگ طالبان در افغانستان را ناروا خواند و از طرف‌های درگیر خواست که به این جنگ پایان دهند.

سیاف، یکبار دیگر علیه مخالفان مسلح موضع گرفته و حملات انتحاری را حرام دانست: من از مخالفین مسلح می‌خواهم که این جنگ ناروا است و این جنگ را بندش کنند. و برای مردم واجب است و این مسؤولیت مردم است که یک تصمیم قاطع بگیرند و بگویند که این جنگ بند است.

این رهبر پیشین جهادی، در بخش دیگر سخنانش، از مردم خواست که در انتخابات شرکت کنند و از خرید و فروش رأی شان خود داری کنند.
وی، از حکومت نیز خواست که جلو تقلب‌‎ها و تخلف‌های انتخاباتی را بگیرد: «در اختیار و ارادۀ مردم دست نزنید و بگذارید که مردم خودشان تصمیم بگیرند و رأی شان را مطابق توجیهات دینی استفاده کنند. و حکومت باید از زمینه سازی به تقلب و چال و نیرنگ و خرید و فروش رأی جدأ اجتناب کند و جلو این کار را بگیرد.»

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاف
نماز عید
نظرات بینندگان:

>>>   او همچنان گفت:
اینه بخاطر این که در افغانستان صلح بیاید، سر از امروز من تخلص خود را که سیاف است و به معنی شمشیر زن است و نشانه جنگ است، تغیر میدهم و نام خود را بنام عبدالرسول سی و نه میگذارم.
اما از دولت و طالبان نیز خواهش میکنم که باید نزد او تخلص سابق و تخلص جدید من یک چیز باشد و بین آن فرق قایل نشود.

>>>   Salam
غنى و اتمر عنقريب طالب را جز زنجير و حلقه ى حاكميت قبيله خواهند ساخت تا قادر شوند دايره يى قدرت را تكميل كنند!

>>>   اکرام اندیشمند
هزاران طالب مسلح با سلاح ثقيل و خفيف و موتر هاي زرهي وارد شهر بلخمري شدند. والي طالبان نيز در ميان اين لشكر مسلح طالبان قرار دارد و بر تمام وسايل نقليه زرهي و غير زرهي ان ها بيرق طالبان نصب است و باشعار زنده باد امارت اسلامي در شهر بلخمري كردش مي كنند.
بوليس و اردوي ملي در حالي كه مردم را تلاشي مي كنند طالبان مسلح را بدون تلاشي بدرقه مي كنند.

>>>   دوستان ارجمندم درود بر شما ،
سیاست آتش بس شوونیست های قبیله ، تکرار سیاست مصالحه ملی روز های پایانی داکتر نجیب الله است .

سیاست صلح و آتش بس با طالبان خود ترقان و تسلیمی گلبدین به دولت معامله ملی اگر پایان خونریزی و خودکفانی ، باشد یک عمل قابل قدر و ستودنی است ، اما دو اما دارد .
۱ -- اما ، جلو خودترقانی ، راهگیری ، تجاوز بر ناموس مردم ، حیوانات اهلی و آدمکشی داعش طالب زوی را کی خواهد گرفت که روز طالب آتش بسی باشد و شب مجاهد و خوانی داعشی شود ؟
۲ -- اما ، چی تضمین نظامی ، سیاسی و حقوقی وجود دارد که طالب ریشوی پاکستانی و اخوانی های گلبدین بعد جا به جا شدن در ادارات کلیدی ، از سوی شوونیست های قبیله مسلح نشده کودتای فرمایشی نمی کنند ؟
این چال شوونیست های قبیله یک به یک تکرار سیاست مصالحه ملی روز های پایانی حاکمیت داکتر نجیب الله است اگر کمی دقت کنیم . همان اخوانی های اوغان گلبدینی که بدون سلاح به شهر کابل داخل شدند و بعد مسلح شدن جنگ های خونین کابل با راه اندازی کردند .
--------------- نتیجه :
تکرار در تکرار و بار بار نوشته ام که اوغان اوغان است ، اخوانی ، خلقی ، پرچمی ، تکنوکرات و دموکرات ندارد ، هر روزی که اواغنه تمامیت خواه انسجام پیدا کنند ( که بعید نیست آنروز )، یکشبه همه از الف تا یای شان طالب ریشو شده به صفوف طالبان می پیوندند و کسی بوی هم نمی برد . پیوستن گلبدین به دولت امریکایی غنی ، رهایی زندانی های اخوانی گلبدین از زندان ها و پیوستن طالب به سیاست اتش بس همه پیش زمینه های یک تحول خونین برای تداوم حاکمیت اواغنه است ، نه برای صلح و پایان جنگ گویا رهایی بخش از شر لنده غر های شمالی .
شهنشاه پخته یی و دو رگه بلخ گریخت ، جنرال پادشاه ساز ازبیک تبعید شده ، کی در برابر یورش اواغنه ایستاده گی جنگی خواهند کرد ؟ هیچکس ! چند تاجیک مسلح خواب برده جمعیتی مصروف کشیدن نعره یی تکبیر اند و چند هزاره بامیان به اندیشه تطهیر مقعد حسب فرمایش امام زمان .
من نوشتم و شما خوانید ، به ویژه آنهایی بخوانند که ادعا دارند در بین اواغنه انسان های خوب و لی هم حضور دارند ، این فیسبوک نشانه باشد .
( منصور بدری )

>>>   من به صلح باور دارم، اما به طالبان و اشرف‌غنی هیچ گونه اعتمادی ندارم. یک‌تعداد هموطنان ما خیلی ذوق‌زده شده اند و به‌جای آتش‌بس- حتا کم است حکومت امارات طالبان را اعلام موجودیت کنند. ورود طالبان به بهانه‌ی «آتش‌بس» به شهرها با جنگ افزارهای سبک و سنگین یک تهدید جدی برای پس از میعاد «آتش‌بس» است. قدرت‌نمایی و مانور طالبان در روزهای عید یک روی‌کرد غیر عادی به‌نظر می‌رسد. من به همه هموطنان و جوانان که در بیست‌و چند سال قربانی طالب و تفکر طالبانی شده‌اند، پیش‌نهاد می‌کنم که به‌ این ساده‌گی فریب این‌هارا نخورند. یکی از طرح‌ها می‌تواند این باشد تا حلقه تمامیت‌خواه ارگ طالبان را مثل گلبدین حکمتیار به عنوان یک جبهه قومی و نظامی درحمایت از ارک در برابر رقبای سیاسی خویش بسیج کنند. صلح یک امر خیر و انسانی است، اما لطفن فریب شؤنیستان را زیر پوشش «صلح و آتش‌بس» هم نخورید. بسیاری‌ها در سرشت‌شان صلح و عدالت نیست و مثل نادر غدار در قرآن مهر می‌کنند، اما در فرجام تن به غداری و خیانت می‌دهند. لطفن گوسفند نباشید و فریب فاشیزم را نخورید. به‌جای ذوق‌زده‌گی کمی آینده‌نگر باشیم و حافظه تاریخی هم داشته باشیم.
هارون معترف

>>>   Abdul Hai Khurasani
این آتش بس نیست، بلکه انارشیزم لگام گسیخته و فروپاشی صلابت و هیمنه‌ای دولت و نظام حاکم فاسد در کشور می باشد.
حضور یگانهای مسلح تروریستان طالب با پرچم تزویر و شیطانی و استقبال از طرف مسوولین به معنی به رسمیت شناختن باند های تبهکار و مشروعیت بخشیدن سیاسی به جنود شیطان و سپاه جهل در کشور است که می تواند تبعات ویرانگر و تباه کننده یی به همراه داشته باشد.
حضور طالبان در شهر ها با انواع اسلحه و سرود و پرچم شیطانی یی شان، در واقع نمایش قدرت و مانور نظامی و سیاسی می باشد که می تواند با هدف شناسانی نقاط ضعف نیروهای نظامی و امنیتی همراه باشد.
از طرف دیگر؛ که می تواند تضمین نماید، که این باند تبهکار و جنایت پیشه در سرتاسر کشور با استفاده از ایام عید
جغرافیای فرمانروایی خود را توسعه ندهند و سنگر های خود را مستحکم نسازند؟
پاسداران حریم انسانیت و آزادی، این فرزندان رشید نیروهای نظامی و امنیتی باید بیش از پیش هشیار باشند و به خاطر داشته باشند که این تروریستان نه معتقد به قانون و اخلاق اند، و نه تعهد به انسانیت و حقوق بشر دارند.
متوجه باشیم که خوشحالی زودگذر مردم مظلوم و شهروندان عزیز ما به ماتم همیشگی تسلط فاشیسم و تروریسم تبدیل نشود!

>>>   Najib Salam
اكنون پلان هاى فاشيستى حكومت غنى با نمايش قدرت طالبان ديگر چنان آفتابى است كه هر نوع غفلت حكم خيانت تاريخى را دارد . اكنون خراسان خواهى از يك آرمان بايد به يك هدف استراتيژيك تبديل شود. ورنه همه غرق خواهند شد .

>>>   Qayoumi
زیر کاسه نیم کاسه است تمام طالبان در جا های وخصوص جاگزین شدن یک تعداد شان دست خالی امدن دوباره با صلاح رفتند

>>>   Ali Faiq
خطرناكترين كابوس و ....سازي افغان ملت!
احمق سازي جامعه توسط مغز متعفن براي سلطه گرايي و انتخابات وو ! چهار دانه كتاب سوز، .....و تمدن گريز را به نام طالب و صلح خواه ميخواهند بالاي مردم شهيد پرور ما جلترنگ زنند!
صداقت ز بيگانه افسانه است
خبردار بيگانه بيگانه است
به هوش آي كرگس نه پروانه است
خبردار بيگانه بيگانه است(عاصي)

>>>   سیاف صا حب اگرطا لبا ن بیاید ترا هم زنده نمی ماند چرا که تو می گفتی که طالب هار ا در چوک اعدام نمایند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است