مهاجرین و مرگ در خاموشی!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۲    ۱۳۹۷/۳/۲۳ کد خبر: 151927 منبع: پرینت

در حالیکه چند روزی از فاجعه هولناک تجاوز بر بهاره شش ساله در اصفهان نگذشته بود که قتل مظلومانه جوان مهاجر در ورامین تهران قلوب مهاجرین ما را داغدار کرد. محمد رضا را ارازل و اوباش ورامین به دلیل امتناع ایشان از دادن تیل موتورش به آن‌ها، با ضربات چاقو به قتل رسانده‌اند.

افراد جنایت‌کار، مجرم و بزهکار در هر کشوری وجود دارد، لذا ما هر روز در کوچه‌های کابل نیز شاهد قتل مردم توسط مجرمین و ارازل و اوباش هستیم، اما آنچه مهم است، نحوه برخورد مسئولین یک کشور با مجرمین و قربانیان است، متأسفانه رسانه‌ها و برخی از مسوولین ایران، نسبت به مهاجرین ما مغرضانه برخورد کرده و می‌کنند.

اگر خدای‌نکرده مجرم، مهاجر افغانستانی و قربانی اتباع ایرانی باشد، رسانه‌ها و برخی مسوولین این کشور، چنان غوغا بر پا می‌کنند که همه مردم را علیه مهاجرین تحریک و باعث خلق فاجعه‌های هولناک علیه مهاجرین می‌شوند، اما هرگاه مسئله برعکس؛ یعنی مجرم ایرانی و قربانی مهاجرین افغانستانی باشد، رسانه‌ها و برخی از مسئولین، تمام تلاش‌شان را برای مخفی نگهداشتن جنایت و خاک‌پوشانی آن به کار می‌برند که نمونه‌ی بارز آن را ما در قضیه تجاوز بر بهاره شاهد بودیم.

یکی از دلایلی که مجرمان و جنایت‌کاران، به راحتی قربانیان خود را از بین مهاجرین افغانستانی انتخاب می‌کنند، این است که رسانه‌ها و مسوولین، از قربانیان مهاجر به درستی حمایت و با مجرمانی که علیه مهاجرین افغانستانی جرمی را انجام می‌دهند، قاطعانه برخورد نمی‌کنند، لذا مجرمان در انجام جرم علیه مهاجرین، جری‌تر می‌شوند.

پنهانکاری و برخورد توأم با اغماض رسانه‌ها و مسوولین ایرانی با مجرمانی که علیه مهاجرین افغانستانی، جرم انجام می‌دهند، علاوه بر اینکه مخالف موازین و اخلاق انسانی و عدالت اسلامی است، باعث جری‌ترشدن مجرمین و ازدیاد جرم در جامعه خواهد شد و دامن خود ایرانی‌ها را نیز خواهند گرفت.

ما از مقامات عدلی و قضایی ایران انتظار داریم که عاملین جنایت علیه بهاره و محمد رضا را عادلانه محاکمه و مجازات نمایند و به دلیل اینکه قربانیان این پرونده‌ها مهاجرین افغانستانی هستند، در پی‌گیری پرونده‌ها سهل‌انگاری و بی‌توجهی نکنند.

نوت: ممکن است برخی از دوستان بگویند که در کشور خود ما نیز هر روز تجاوز بر کودکان و یا قتل جوانان در کوچه‌ها صورت می‌گیرد و پیگیری هم نمی‌شود، در پاسخ باید گفت که ایران با افغانستان تفاوت دارد، ایران دارای امنیت و نظام مقتدر است و اگر بخواهد، مجرمین را به راحتی پیدا، محاکمه و مجازات می‌کند، لذا ما انتظار داریم که مسئولین عدلی و قضایی این کشور در مورد بررسی پرونده‌های قربانیان مهاجرین افغانستانی، سهل‌انگاری نکنند.

محمد نیسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جعفری
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   جرم جرم است و داخلی و خارجی و مهاجر و غیر مهاجر ندارد.
در هرکشوری که جرم صورت میگیرد،باید مطابق قانوندهمان کشور مجرم مجازات شود تا عدالت برقرار شود و همچنان برای دیگران پند باشد تا به جرم و جنایت دست نزنند.
مجرم در عین حالی که مجازات خود را سپری میکند،در زندان باید تجدید تربیت شود.تا پس از رهایی از زندان،دوباره به جرم و جنایت روی نیاورد.

>>>   به یقین اگر یک مهاجر افغان بود و یک ایرانی را به خاطره ندادن بنزین به قتل میرساند ما باید جنازه های زیادی از مهاجرین افغان از کف خیابانهای تهران جم میکردیم ۔ انسان بودن هم ارزوست ۔
حبیب الله یوسف زی

>>>   خاک بر سر ما مردم که به هم دیگر رحم نمی کنیم .انتظار داریم اجنبی به ما ترحم کند.

>>>   این قلم گویا رسالتش کاشتن تخم نفاق و ایجاد دشمنی میان دو ملت ایران و اقغانستان است. لطفا یک طرفه به قاضی نروید کاین راه که تو می روی به ترکستان است.

>>>   سلام خب معلوم هست خودی ایرانی هاهم این را میداند که هیچ سازمانی نهادی یا ارگانی که از حق وحقوقی یک مهاجر دفاع کند در ایران وجود ندارد خب تبعی هست که هر کاری که دلشان میخواهد علیه یک مهاجر بی پناه مرتکیب می شود دولت ایران هم اگر یک جنایتی خیلی علنی یا رسانه ای شود شاید برای حفظ آبروی خود شان هم که شده قدر رسیدگی کند و گرنه می گوید برادرم ما که نامه فدایت شوم برایتان ارسال نکردیم همین هست اگر شما ناراحت هستید در باز جاده دراز بروید به مملکت خودتان من بار ها که در ادارات ایران کاری داشتم رفتم اگر کاری برایم انجام نداده است اعتراض کردم هینن جواب شان هست خب در چنین شرایط چی می شود کرد یا چی می شود گفت ما مهاجرین آدمهای فراموش شده ای هستیم که در ایران به عنوان اتباع بیگانه شناخته می شویم بیگانه یعنی بیگانه خب از یک بیگانه که انتظار بیش بهتر از این نمی شود داشت البته نا گفته نماندکه ما ایرانی هارا هیچ وقت بیگانه نمی دانیم و از خودمان میدانیم ولی ایرانی ها از اینکه مارا از خودشان بیدان متنفر است همیشه خودشانرا بهتر نجیب تر برتر ... از ما میداند .
یک مهاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است