نشست خبرى احزاب سياسى در هوتل كابل استار
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۳    ۱۳۹۷/۳/۲۲ کد خبر: 151902 منبع: پرینت

كميته‌ی سیاسی احزاب به نمایندگی از ٣٥ حزب و ايتلاف، امروز طى نشست خبرى در هوتل كابل ستار يكبار ديگر از حكومت خواستند كه براى برگزارى يك انتخابات شفاف در نظام انتخاباتى تجديد نظر بعمل آورد.

نماینده های این احزاب تاکید کردند که رییس جمهور باید به احزاب سياسى حق نظارت در پروسه‌ی انتخابات و حقِ حضور در پارلمان قايل شود.

همچنین آنان خواهان آن گردیدند تا رییس جمهور غنی، به اسقلال كميسيون انتخابات حرمت بگذارد و جلوی تقلب در پروسه‌ی توزیع تذکره را بگیرد.

از نظر احزاب سیاسی، روند کنونی ثبت نام رأی دهندگان نشان می دهد که بحران انتخابات ١٣٩٣ش. تکرار خواهد شد.

احزاب سیاسی در پی برگزاری اجتماع بزرگی از سران و رهبران سیاسی و قومی اند، که در آن جمع، عواقبِ ناگوار برگزاری چنین انتخاباتى مورد بررسی و بازبینی قرار خواهد گرفت.

محی الدین مهدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهی الدین
احزاب
نظرات بینندگان:

>>>   احزاب سياسي نداريم همه شان دكانداران سياست هستند، زيادترين دزدي توسط همين گرو ها صورت ميگيرد،

>>>   ببین اگر رییس جمهور برای احزاب سیاسی یک کمی حق داد تا از پروسه انتخابات نظارت کنند کی تضمین میکند که این احزاب بدون استثنا به فساد دست نزنند هرکدام در پی منافع شخصی خود اند ولواگر یکهزار بار قسم وقرآن کنند. ما مردم حالا میدانیم که هر کس ولو هزاربار قرآن هم کنند بازهم فساد میکنند. همین خوب است که رییس جمهور به هیچ کس حق نظارت ندهد هرچه بادا بادا.

>>>   در این کشور دولت پارلمان احزاب و سران قومی همه به دنبال حیف و میل هستند. کدام احزاب؟؟؟ کدام دولت؟ احزاب موجود دکانداران و تیکه دارانی اند که کار شان فقط معامله است و بس.

>>>   غنی با زیرکی ودرایت تام قصه همه تان را مفت کرد. بهتراست قراروسنگین در جایتان بنشینین.

>>>   شمابکدام ریس جمهور صدا میکنید به اشرفغنی احمدزی که گوش دارد و کر استصدا مردم را نمی شنود و چشم دارد اما اکت کور را میند که گویا به چشم چیزیرا نمی بیند و زبان دارد اما در بسیاری اوقات گنگ است حرف زده نمی تواند چنین ریس جمهور در جهان تاحال ندیده و در اینده هم نخواهد دید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است