اشرف غنی بایگانی افغان فیلم را به ارگ منتقل می کند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۷    ۱۳۹۷/۳/۲۲ کد خبر: 151897 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی احمدزی فرمان انتقال بایگانی افغان فیلم را به وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان صادر کرده است.

دلیل اینکه چرا محمد اشرف غنی احمدزی چنین حکمی را صادر کرده برای بسیاری از مردم مبهم است. اما گزارش ها از ارگ حاکی از آن است که محمد اشرف غنی احمدزی با هیات طالبان مذاکره کرده است. طالبان نمایش فیلم های خارجی را حرام می شمارند و خواهان از بین رفتن همه آثار هنری افغانستان هستند.

محمد اشرف غنی احمدزی در طی مذاکرات مخفی با هیات طالبان به توافق رسیده که یک طالب را به صفت وزیر اطلاعات و فرهنگ مقرر کند و سرنوشت فرهنگ و هنر کشور را به دسترس طالبان قرار دهد تا آنان با قرائت خود از فرهنگ غیر اسلامی هرگونه ارزش های فرهنگی را که غیر شرعی می شمارند از جامعه پاک سازی کنند. طالبان خواهان سلطه و سیزره بالای فرهنگ افغانستان هستند.

همچنین ارگ و طالبان با توافق حزب اسلامی حکمتیار خواهان از بین بردن آثار فرهنگی و هنری دری (فارسی) زبانان هستند و می خواهند در آینده با ترویج فرهنگ و زبان قوم پشتون، فرهنگ و ارزش های مردم و تاریخ افغانستان را نابود کنند.

تمامیت خواهانی قبیله گرای انحصار طلب قدرت غضب شده می خواهند با حضور طالبان در نظام، زیر نام اسلامی ساختن فرهنگ مردم افغانستان برای شهروندان این کشور فرهنگ و تاریخ مورد نظر خود را جعل و تحمیل کنند.

سید حسیب مصلح
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان فیلم
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   باساس فرمان رییس جمهور محمد اشرف غنی احمدزی ، آرشیف افغان فلم که از اهمیت بزرگ تاریخی برخوردار است ، باید طی ده روز به ارگ ریاست جمهوری انتقال داده شده و زمین آن به سفارت انگلیس سپرده شود . هرگاه چنین شده باشد ، این توطیه ی بزرگ دیگری است که بوسیله ی آن میخواهند
به هویت ملی ــ فرهنگی ما بازهم صدمه ی بزرگ وارد آورند
شبم خراسانی

>>>   آیا محمداشرف غنی از داخل ارگ خبر دارد؟
شماری از کارمندان شعبات ارگ می‌گویند که آنان دفاتر مفصلی برای انجام کارهای خود ندارند.
به گفتهٔ آنان، وجود دفتر بانوی اول و مشاوریت‌های ارشد باعث شده تا کارمندان با مشکل کم‌بود جا روبه‌رو شوند.
بربنیاد گفته‌های کارمندان ارگ، برای پیش‌برد کارهای خود از دفاتری استفاده می‌برند که ظرفیت حضور شمار محدودی را دارند، برخی این دفاتر ظرفیت حضور چهار تن را دارند اما بیشتر از هشت تن در آن صبح خود را عصر می‌سازند.
با این وجود، معلوم نیست که آقای غنی بر اساس کدام ظرفیت و منطق مسلکی تصمیم انتقال آرشیف افغان فلم را به ارگ گرفته است.
محمد هارون مجیدی

>>>   فکر نمیشود که این شایعه حقیقت باشد. اگر حقیقت باشد درآنصورت اشرف غنی " متفکر دوم قرون وسطی" است!!!!

>>>   در جای که پای .....گلبدین برسد همزمان فساد و نفاق کینه و دسیسه و خیانت و جنایت همراه و همگام است حالا که در طول چهل سال جنگ هیچ دولت ویا حکومتی به چنین کاری دست نزده بود و درین اخر کار اشرف غنی احمدزی در داخل ارگ بیگانی افغانفلم را به ارگ منتقل میکند دسیسه و خیانت در قبال اینکار وجود دارد ورنه چرا و به چهدلیلی این اثار و اسناد مستند را بداخل ارگ پیش خودش میبرد.

>>>   دشمنی با پارسی دشمنی قبیله گرایان طبیله منش است که با هر نیرنگ میخواهند این زبان تمدنی را سانسور کنند اما نمیدانند که با جفیدن سگ آب مردار نمیشود.
خوب است این کار را بکنند چرا که فارسی زبانان را بیشتر بسوی این زبان شیرین و تمدنی علاقمند تر می سازد.

>>>   در هر کار باید هرج ومرج و تداخل خلق نماید کار یکی را به دیگری بسپار مانند ترافیک را به شاروالی و ده ها چنین کار ها ! وظیفه اصلی یک ریس جمهور اداره مسایل عام کشور است نه اینکه کراچی های دست فروشان در کجا مانده شود. کشور در جنگ است روزانه بد بختانه صدها انسان این وطن کشته ، زخمی و بی خانمان می شوند در فکر حل این مشکل باید بود مردم نان نداشتند حالا آب آشامیدنی هم ندارند مشکل اقتصادی مردم را حل کن انتقال آرشیف رادیو تلویزیون کدام درد مردم را دوا می کند. بجز اینکه گمانه زنی های مشکوک مردم را در قبال داشته باشد.

>>>   انتقال افغان فلم به ارگ یک خیانت ملی تلقی میگردد و ممکن دسبورد گردد وبه نفع پشتون ها تغییرات با اید و ممکن به فرهنگ 100 ساله این سرزمین بازی صورت می گیرد وه هر صورت من این عمل را یک خیانت ملی و یک قلدری میدانم نه منافع ملی .
زره

>>>   Nasser Mardanyar
۱-رئیس جمهور تو هستی
۲-سر قومندان تو هستی
۳-رییس تدارکات تو هستی
۴- رئیس انتقال کوچی ها تو هستی
۵- رئیس کمیسیون اقتصادی تو هستی
۶-رییس تعینات مقامات بلند رتبه تو هستی
۷- بدماش تو هستی
کسانیکه ارشیف را به قیمت جان خود از دست طالبان نجات دادن و مخفی کردن افتخار اش را هم از ایشان میگیری
ترا به خدا این چه ظلم است؟
باید یک دلیل داشته باشی تا مردم بدانند تو چه میخواهی

>>>   وطن آش است و حق آش است هر چه که می‌کند بیگانه حق گفتن را ندارد.

>>>   نسیب جان امانی‎.
دیکتاتور، فکر میکند که خودش چوپان و دیگر همه انسانهای جامعه گوسفند استند. از همین سبب، همه تلاش او این است که جامعه را به راستی و صد در صد گوسفندی بسازد. دور و پیشش از آدمهای گوسفندمشرب و بی خاصیت انباشته است. بدترین دشمن دیکتاتور کسی است که گوسفند نباشد. در کشورهاییکه توسط چند تا دیکتاتور اداره می شوند فقط یک « چوپان » است و چند تا سگش و یک مردم گوسفند شده . دیکتاتور ها، آدمهای احمقی استند. فکر میکنند هیچ مرگ ندارند !

>>>   چندی قبل دختر آقای اشرف غنی به اسم مریم غنی که جوان لایق و تحصیل کرده است در ارتباط به دجتل سازی تاریخ سینما ، رادیو و تلویزیون در افغانستان و در ضمن کتلاگ سازی داشته های این سه نهاد به صورت مدرن مصاحبه ای داده بود. او در رشته هنرهای زیبا و سینما تحصیل کرده است.

در عین حال او پروژه ای را برای دولت امریکا پیشنهاد کرده بود که با مصرف چندین میلیون دالر کار های یاد شده را انجام دهد. در مصاحبه به صراحت گفته است که بخاطر انجام این کار باید آرشیف ها در اختیارش باشند و به آن دسترسی آسان داشته باشند.

به هرحال مریم غنی به کابل آمد و می خواست این کار را شروع کند. یکی از روز ها کاروان موتر های او که از سرک عبور میکرد در یک سوء تفاهم به مشکل با محافظین هوتل آریانا که اکثرا جوانان پنجشیر اند مواجه شد. در اثر آن حادثه اشرف غنی عصبانی شد و می خواست تمام محافظین را زندانی کند که امریکایی ها نگذاشتند و گفتند این محافظین هفده سال است که با ما کار می نمایند. اما پس از آن حادثه قوای محافظتی ارگ در تمام پوسته ها افراد خود را اضافه کردند که شما اگر در این وقت ها از روبروی هوتل اریانا عبور کنید می بینید که در هر پوسته هم محافظین ارگ اند و هم محافظین امریکایی ها.

در عین حال اشرف غنی رییس افغان فیلم را که از تحصیل یافتگان مسلکی در شوروی سابق بود به اسم عارفی ولی از پنجشیر بود برطرف کرد. عارفی هیچ تعلقی به مجاهدین نداشت و از یک خانواده هنرپرور و هنرمند است که برادرش به اسم عارف کیهان یکی از آهنگ سازان مشهور کشور است. کنار زدن عارفی بخاطر مقاومت او در برابر تسلیمی آرشیف افغان فیلم به ارگ بود و در ضمن برادر زاده های او در وصف فارسی ترانه ساخته اند که اشرف غنی آنرا نمی پسندد. ترانه ای را که برادر زاده عارفی کمپوز کرده است عنوان اش است پارسی و شعر آن از قهار عاصی است که بصورت مشترک با طاهر شباب و صدیق شباب اجرا شده است.

به هرحال روی این همه نزاکت ها و بخاطر اینکه پروژه چند میلیون دالری مریم غنی بیهوده نشود و یا لغو نگردد فیصله شد که آرشیف به ارگ انتقال یابد تا مریم جان با دور زدن از مقررات ، قوانین و چوکات های اداری افغانستان هرچه که دلش شد و خواست با آرشیف افغانستان انجام دهد.
این آرشیف تا امروز توانسته بود از گزند تهاجم شوروی ، بی نظمی های عصر مجاهدین و وحشت طالبان جان به سلامت ببرد. اما معلوم نیست که این آرشیف بتواند از پروژه مریم غنی و فساد عصر غنی جان به سلامت ببرد.

صبور راحل

>>>   خداوند در قر ان به ایت هدیث ثابت کرد گفته است کسی مکر میکند در حقیقت خود را فزب داده غم نخوری اشرف غنی یهود است پدر کلانهایش با حضرت محمد ص چنین میکرد خدا وند به جزای اعمالشان ساندشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است