ایتلاف قومی جدید به رهبری احمدزی
جناب احمدزی پشتبانی تمام پشتون های افراطی بی دین و بادین را با خود دارد و اکنون با توافق پشت پرده بین آمریکا و پاکستان بخشی از طالب ها هم به حکمتیار و احمدزی پیوسته و مثلث افراطی های پشتون ها را تشکیل می دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۰    ۱۳۹۷/۳/۲۱ کد خبر: 151872 منبع: پرینت

ایتلاف قومی به رهبری آقای احمدزی به خاطر حفظ قدرت در حال شکل گیری است.

دکتورین سیاسی آقای احمدزی از زمان به قدرت رسیدن ، در حال نتیجه دادن است ، ایشان از همان ابتدا معتقد به تسلط بی چون و چرایی قوم پشتون در هرم قدرت بود.

نامبرده در این راه بسیار به سرعت قدم برداشت و موفقانه اهداف خود را عملی نمود ، ابتدای این کار از کنار زدن آقای دوستم از قدرت آغاز گردید و با برطرف کردن احمد ضیا مسعود و عطا محمد نور ادامه یافت ، تا جاییکه با سلب صلاحیت کردن ریاست اجرایی به مثابه شریک نیم قدرت ، تقریبا پروژه سپردن قدرت به پشتون ها تکمیل گردید.

اکنون آقای احمدزی به صفت اسپ یکه تاز و بی رقیب میدان سیاست در افغانستان که نظر به شرایط جیوپولیتیکی کشور افغانستان پشتبانی بعضی کشورهای قدرتمند را نیز با خود دارد بعد از حذف اقوام غیر پشتون از اهرم قدرت درنظر دارد هویت آن ها را نیز حذف نموده و هویت قوم پشتون را که عبارت از افغان است بالای تمام اقوام کشور با زور تحمیل نماید.

جناب احمدزی در این راستا پشتبانی تمام پشتون های افراطی بی دین و بادین را با خود دارد و اکنون خبر ها حاکی از آن است که با توافق پشت پرده بین آمریکا و پاکستان بخش از طالب ها هم به حکمتیار و احمدزی پیوسته و مثلث افراطی های پشتون ها را برای حفظ قدرت و تسلط کامل بر اقوام دگر تشکیل می دهند.

البته آقای احمدزی در راه تطبیق پلان های خود بسیار موفقانه تاجیک ها ، هزاره ها و ترک تبار ها را تکه تکه ، پارچه پارچه و از هم دیگر جدا ساخته و آنها را مصروف یکدیگر ساخت و عده ای از آنها را هم تطمیع نموده مطیع خود ساخت که از آنها همین اکنون استفاده ابزاری می نماید.

با وجود اینکه پلان صلح آقای احمدزی در میان قوم پشتون در حال نتیجه دادن است اما این صلح ، صلح بین القومی بوده که در بدل راندن و تیت و پراکندگی دگر اقوام به دست آمده است که خود سر آغاز یک مشکلات بزرگ دگر در افغانستان است ، زیرا پلان صلح آقای احمدزی مربوط به یک قوم بوده که ضمانت آن را در رضای خارجی ها دیده و بالای مردم افغانستان حساب باز نکرده است ، واضح است که این صلح مقدمه ای برای جنجال های بزرگ تر در افغانستان است.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
ایتلاف قومی
نظرات بینندگان:

>>>   پشتونها یک روی ندارند اینها بین خود حزب و حزب بازی کنند دیگر اقوام غیر اوغان فریب اینهارا نخواهند خورد

>>>   وقتی پسوند نام اینها زی داشت منکر حتی مسلمانی شان شوید

>>>   بازیک پشتون یا اوغان دیگر نمیدانم این خاک را به کدام کشوربخاطر قدرت خواهند فروخت

>>>   بش شرم ترین زنده جان مانند اوغان ندیده بودم اینها بخاطر کدام دست اورد و خدمات خود میخواهد در قدرت خودرا میخ کنند ؟ باید جنگ های قوم تا تجزیه افغانستان را سازماندهی کنند چون چون فکر نکنم قدرت را این غلامان و این نوکران ۴۰ کشور خارجی به صلح به دیگر اقوام تسلیم کنند فقد مبارزه علیه پشتونیزم میتواند افغانستان را ازبحران کنونی نجات دهد

>>>   اوغانها ۲۶۰ است که به کمک خارجی در اریکه قدرت بی شرمانه تکیه زده اند و یک دست اورد مثب هم از خود نداشته اند اینها روی کدام دست اورد خود میخواهند هنوز هم به غلامی و نوکری بخاطر قدرت ادامهدهند ؟

>>>   ایتلاف ضد پشتونیزم هم باید روی کار شود و علیه غلامی و وطن فروشی اوغانها مبارزه کنند

>>>   Mutaref
گروه فاسد و قوم‌گرای ارگ اگر هر قدر از طالبان قباحت‌زدایی کنند و آن‌هارا در هفت پارچه‌ای پاک بپیچانند، بازهم نجاست طالب باقی می‌ماند. طالب وتفکر طالبانی نه منطق می‌شناسد و نه انسانیت. بهترین طالب طالب مرده است. حلقهٔ حاکم ارگ بنابر تعلقات عاطفی و قبیلوی که با طالب دارد همواره سعی کرده جنایات آن‌ها را بپوشانند و بسیاری از کارنامه‌های شنیع آن‌هارا در پای «داعش خیالی» و دیگر گروه‌ها ختم کنند. دشمن مردم قبل از آن‌که طالب باشد، حامیان طلب است که مهمان‌خانه‌ و نقشه‌های جنایت را در اختیار‌شان قرار می‌دهند. ما پیش از آن‌که قربانی طالبان باشیم، قربانی عامل طالب هستیم که با تمام نیرو در قصرهای شیک درکابل لمیده اند.

>>>   پدرام عضو شورای ولایتی هرات: توهین و بی حرمتی به وزیر عثمانی، بی حرمتی به هراتیان است و ما با مشت به دهن تبعیض گران می کوبیم و اگر حکومت دست از سیاست های قومی و قبیلوی برندارد، ما هراتیان حکومت خود مختار اعلان خواهیم کرد!
#مسلم_شیرزاد

>>>   Ariaie
تاجيكان در ديدگاه يون( كولابيان، سقويان، ستميان) .
او همچنان به برادران طالب خود ندا كرد تا دشمن اصلى ( تاجيكان) را بشناسند. همان "دشمنى" كه از امنيت و حيثيت يون ها در جنوب دارد دفاع ميكند.

>>>   احسنت

>>>   عبدارحمن خان و نادر غدار و امارت طالبانی پاکستان و دیگران شان هم چنین پلان خصمانه ضد اخلاق اسلامی و انسانی را داشتند که سرانجام نتها که بمقصد شوم شان نرسیدند بلکه خودشان به جهنم و پلان شان به گودال افتید که نقش اوراق سیاه تاریخ کشور ما و جهان گردیده است پلان شوم این متفکر دروغین قومگرای متعصب عوام فریب هم بجایی نمیرسد و تجرربه چند سال گذشته ثابت کرده با هر کسی که گلبدین ایتلاف کرده سر انجام با بی ابرویی و ذلالت و شرمندگی پلان شان بناکامی انجامیده و خواب و خیال شان بد رسوایی و روسیاهی مبدل گردیده است .

>>>   به خود ستم مکن ای ظالم حسد بنیاد
که هست یک سر پیکان همیشه در دل تیر
بر سر بی مغز بیدل تا به کی لرزد دلت
جوز پوچ آن به که هم در دست طفلان بشکند
بیدل

>>>   فاشیزم دولتی ، سه گزنیه برای تقلب در انتخابات روی میز خود داشت .
۱ - استفاده از کپی های تذکره .
که این گزنیه توسط تلویزیون طلوع مُستند سازی شد و تیر شان به خاک خورد .
۲- هراس افگنی .
این گزینه را امروز یک شادی باز نجس و پلید به نام اسماعیل یون نویسنده دویمه سقاوی و بلند گوی فاشیزم دولتی ، صریحن و بدون ملاحظه اعلان کرد و برای برادران ناراضی خود هشدار داد ، تا حملات شانرا در مناطق آنانیکه افغانیت را نمی پذیرند تشدید بخشند .
مرام ازین هراس افگنی ، به منظور اشتراک نکردن وسیع و گسترده مردم در مراکز رای دهی می باشد .
۳ - عرف افغانی .
این گزنیه ، زمینه ساز تقلب گسترده خواهد شد ، یعنی مرد خانواده می تواند رای خانم ، خواهر ، دختر و مادر شان را بدون حضور داشت شان به صندوق های رای بریزند .
من فکر میکنم که این نوع رایدهی همان " شادی بازی " پارک زرنگار خواهد بود .
کریمی استالفی

>>>   Salam
فاشيزم قومى پشتون ديوانه وار دنبال محو كامل همه يى ارزش هاى هويتى ، فرهنگى و تمدنى سر زمين خراسان است و جنون زده تلاش دارد تا كشور را هويت تك قومى بخشد ، فاشيست هاى پشتون مى دانند كه اشغال كشور توسط امريكاى ها بهترين فرصت براى تحقق آرمان هاى فاشيستى شان است .
اگر اين گروه ديوانه و فاشيست در همين جا توقف داده نشود ، فرايندش يك فاجعه يى تاريخى خواهد بود

>>>   اوغان ها با وجودیکه حال تمام قدرت را در دست دارند ولی بازهم بلاخره با وجود حمایت کامل غربی ها بازنده میدان سیاست خواهی بودند چون حق و مردم با آنها نیستند.

>>>   این از ابتکارات اشرف غنی است که همه پشتونهارا دور هم جمع کرده است. از تروریستها گرفته تا خلقیها و کافرها و با دینها و بی دینها و احزاب مختلف پشتونیزم و ... و اخرین حلقه این ائتلاف طالبان است. با پیوستن طالبان این پازل تکمیل می شود و انگهی سایر اقوام باید به عزا بنشینند. زیرااشرف غنی با سیاست بازیها و شیطتنتی که به او آموخته شده است در اختلاف اندازی بین اقوام غیر پشتون نیز موفق بوده است. نتیجه و ثمره این ائتلاف نابودی سایر اقوام خواهد بود و با این اختلافی که در بین سایر اقوام به وجود آمده جایی برای آنان در افغانستان وجود نخواهد داشت. پشتونها خود نمی توانند اقوام غیر پشتون را از بین ببرند این خود اقوام هستند که خود شان از بین می برند. غیر پشتونها بزرگان خود را به نام های مختلف طرد می کنند برخی را متهم به خلقی بودن نموده و برخی را متهم به ایرانی بودن و برخی را متهم به روسی بودن و برخی را متهم به شعله ای بودن برخی را متهم به بی دینی و... و برخی هم که موزه پاکی پشتونها را انجام می دهند اینجاست که شالوده غیر پشتونها از هم پاشیده و هیچ کاری را در مقابل جبهه پشتون نمی توانند انجام دهند. وای به روز غیر پشتونها که آخرین حلقه این ائتلاف کامل شود و انگهی با فتوای ملا هیبت الله و نیروی نظامی اشرف غنی و ستانکزی و گلبدین و طالبان حادثه بد تر از زمان عبدالرحمن خان بر سر غیر پشتونها خواهد آمد. تردیدی نیست که اشرف غنی و دار و دسته اش برای سیادت و آقایی پشتونها تلاش می کنند و جبهه پشتونهارا در برابر غیر پشتونها تقویت می کند. از همین حالا به تصفیه اردوی ملی و پولیس از غیر پشتونها شروع کرده جنرالها و صاحب منصبان غیر پشتون این دو نهاد را یا متقاعد می کند و یا از کار برکنار می کند و افراد گلبدین ، طالبان و دیگر پشتونهارا در این مناصب قرار می دهد. مگر هیلی ارشاد نگفت خون عبدالرحمن در رگهای اشرف غنی وجود دارد؟ مگر او نگفت ما پشتونها از اولاد عبدالحمن خان هستیم؟ مگر گلبدین نگفت اگر به من اسلحه داده شود اقوام غیر پشتون را آدم می سازد و یا آنها را از افغانستان بیرون می کند؟ مگر استانکزی نگفت که این اقوام را اگر پشتون و افغان نشوند از کشور بیرون می کند؟ موضع گیری صریح تر و روشنتر از این در قبال غیر پشتونها نمی شود گرفته شود. برخی از غیر پشتونها که متوجه این خطر شده اند و موضع معقولی در برابر این جبهه گرفته اند از سوی همین غیر پشتونها تضعیف و سرکوب می شوند. بنابراین وضعیت و شرایط فعلی کشور ایجاب می کند که غیر پشتونها هم خود شان را منسجم کنند و با ائتلاف معقول ملی و با کنار گذاشتن مسائل مذهبی و قومی و سلیقه ای جبهه ای به وجود آورند و افتخارات گذشته خود را زنده نموده و برای جهانیان افتخار افرینی کنند و نگذارند پشتونها بیش از این بر غیر پشتونها حکومت و آقایی کنند.

>>>   اول بزرگترین خیانت را احمد زی به پشتون های بیسواد انجام داده است که تمام اقوام غیر پشتون در مخالفت با پشتون ها میباشن اینکه واژه افغان را دیگر اقوام غیر پشتون نمی خواهند 2- خط دورند را فروخت 3- با این قوم گرای پشتون ها اقوام غیر پشتون با هم نزدیکتر شدند .
زره

>>>   عطامحمد نورکه شماازان حمایت میکردیداو فعلآ درکجاهست اگرکارنیک انجام دهدداکترصاحب غنی هست اگردست چپاولگرهای رابگیرد بازقوم پرست هست خداانی قوم را هدایت کن که حق ونه حق را به شناسددرغیر ان ازبین رفتن ما وجود دارداشرف غنی یک وطن دوست است . من خود به صفت یک تاجک این نظر را میدهم....

>>>   آقای حسن علی! یکبار نوشتۀ تانرا دوباره و اگر امکان دارد سه باره بخوانید، شمه به قوۀ ادراک و عملکرد به گفتۀ شما (احمدزی) اعتراف نموده اید! اگر عنصری با چنین قدرت خارق العاده بتواند مردم با افکار مختلف را با ام متحد سازد، به درایت و خلاقیت اش سلام!
حال از شما میپرسم که چرا سایر ملیت ها نمیتوانند متحد شوند؟ چرا متفق اند؟ چرا هزاره ها بر محور چند حزب جدا حلقه بسته اند؟ چرا تاجک ها متحد نمیشوند؟
جان برادر! این مردم رهبر ندارند! این مردم هدف ندارند، این مردم خوش دارند فردمحور باشند و شخصیت های کاذب را رهبر بدانند، اگر آقای احمدزی موفق به بوجود آوردن اتحادی که شما از آن یادآور شده اید شده باشد، من برایش تبریک گفته موفقیت های هرچه بیشتر برای شان خواهانم و به آنانیکه بیمایه خود را مبارزین راه عدالت میخوانند، تأکید میکنند که از شیوۀ آقای احمدزی درس بگیرند.
میهن زرغون

>>>   حسن علی خدا ناترس!
این معلومات خودت جز کذب چیزی دیگری تلقی نمیشود. چرا نمیگویی که اشرف غنی مثل رهبران شما فاسد نیست. شب و روز خود را فدای آرمان های ملی اش کرده است.

>>>   اقوام غیر پشتون مثله تاجیک را دیدیم که دولت داری یاد ندارد و در ګزشته هم تجربه شده اند! این روز بد از دست تاجیکان جریان دارند!

>>>   محترم حسن علی صاحب. درست که غنی غیر پشتون ها را با مهارت وزیرکانه کنارزدولی سریال ختم وقصه تمام است.اضافه تر نباید دل خود را به سراب خیالی خوش ساخت.

>>>   قانون اساسی جمهوری تاجیکستان
1- ما، ملت تاجیکستان
2- شهروند تاجیکستان شخصی است که جمهوری تاجیکستان تابعیت جمهوری تاجیکستان را داشته باشد
3- تبعه (شهروند) کشور تاجیکستان در خارج از کشور تحت حمایت دولت تاجیکستان می‌باشد.
شهروند تاجیکستان شخصی است در روز تابعیت گرفتن قانون اساسى جمهورى تاجیکستان را بپذيرفته باشد.
3- اسم "تاجيکى" در قانون اساسى جمهوری تاجیکستان به عنوان ملت درج نيست بلکه در پيوند به زبان است!
زبان رسمی کشور تاجیکستان تاجیکی است همچنین زبان روسی به عنوان زبان معاشرت بین ملیت‌ها عمل می‌کند. همه خلق‌هایی که در قلمرو جمهوری تاجیکستان زندگی می‌کنند حق دارند آزادانه از زبان مادری خویش استفاده کنند.
اين قانون اساسی يک کشور مدرن است.

اکنون کشور افغانستان
چرا علامت پساوند صفتى و نسبتى "ستانى" را در "افغانستان" حذف نموديد و در پاکستان حذف اين کار شدنى نيست ?
آيا افغان بى ستان است مانند ايران?
1- هرکس در محدوده جفرافیای افغانستان قانون اساسى مدرن آينده را ، قبول کرد شهروند کشور افغانستان است.

2- هرکس در محدوده جفرافیای پاکستان
زنده گى) میکند، پاکستانی است
3- هرکس که در ایران زندگی میکند،ایرانی است.

من نمى دانم که پسوند در "درى" چه نقشها را بازى مى کند. ولى در دستور زبان پارسى "ان" چگونگى و ويژه گى هاى دارا است:
1- کاربرد پسوند "ان" مکانى ٬ جايى يا ستانى و استانى و سرزمينى و زادگاه اى مانند: اير+ان = ايران; آباد+ان =آبادان لطفا به شهرهاى ايران زمين از تاجگورگان تا ملتان و لغمان تا بدخشان و ختلان و پغمان و شبرغان تا و سمنان و کرمان و زاهدان اصفهان و مردان و هزاران ان ديگر!
لغمان: صفت نسبى کسيکه از لغمان است مالستان (غزنی) : مالى? غلط ; مالستانى درست است: غزنى >غزنوى
2- بکار برد پسوند "ان" زبانهاى سامى (عربى و عبرى) براى تبديل اسم مفرد به (جفت ويا دو) فغ > فغان (جمع) زن> زنان ; مرد> مردان; جمع در زبانهاى سامى مانند قلم> اقلام; جنس >اجناس; فکر> افکار; عرب> اعراب ;خبر >اخبار; (فغان جمع عربى فغ)> افغان جمع فغان. فغان و جمع عربى اش افغان لغت اصلى پارسى و پشتو بلوچى و کردى نيست و از زبانهاى هندوايرانى وتورانى نيست بلکه از زبان سامى عبرى گرفته شده است. سيد جمال الدين "افغان" را از نسل ساوول پادشاه يهود ناميده است.
هرکس در محدوده جفرافیای افغانستان رندگی میکند افغان است
"محدوده جفرافیای افغانستان"
با حذف "ستان" خود شما "محدوده جفرافیای افغانستان" انکار نموديد!
ديگر اى قوم به حج رفته چقدر سند و برهان بياورم!
علامت پساوند صفتى و نسبتى در لقب "افغان" در پيام شما بدون ى صفتى بکار برده شده است در حاليکه براى پاکستان "پاکستاني" و براى ايران "ايرانى" شهروندى داده ايد.
آيا نام کشور "افغان" است? نه!
آيا افغان اسم و يا لقب ديگر پشتون است? بلي!
شما که "به محدوده جفرافیای افغانستان ارج مى گذاريد چرا افغانستانى نگفتيد
"هرکس در محدوده جفرافیای افغانستان زنده گى) میکند، افغانستانى است."
اصطلاح "افغان" خاصيت تبارى ٬ ويژه گى قومى و چگونگى فرهنگى زبانى پشتو و پشتون را بازتاب داده و مى دهد و يک واژه اشغال شده است.
اصطلاح "افغانستانى" خاصيت شهروندى و ويژه گى عضويت دولتى در محدوده جفرافیای کشور را بازتاب مى دهد.
اصطلاح "افغان " بى ستان و حتى انکار تفکر جديد شهروندى را کتمان مى کند. "افغان " گرز قومپرستان افغانساز و يا پشتونگر که هويتهاى غير نمىافغان و غير پشتون را قبول نمى کند
"ستان" از من و "افغان" از افغان-پشثون
من افغان نيستم!
ستان پارسى ام پس بده!

>>>   پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.

>>>   شما هویت ندارید تاریخ را مطالعه کنید درصورتیکه کدام کارنامه که قابل پذیرش تاریخ نویسان باشد ندارید پس هویت از کجامیشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است