وزارت انرژی و آب تحفه نه حق مردم هرات است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۶    ۱۳۹۷/۳/۲۱ کد خبر: 151869 منبع: پرینت

اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی برخلاف خواست باشندگان حوزه غرب و به ویژه هرات سرانجام منش دیکتاتوری و استبداد رای خود را نشان داد و طی حکم غیرقانونی علی احمد عثمانی وزیر مدبر وزارت انرژی و آب را از سمتش برکنار کرد.

برکناری آقای عثمانی عملا توهین و اهانت به خواست مردم هرات بوده و نشانه روشن زورگویی و مقابله با باشندگان این بخش از افغانستان می تواند باشد. وزارت انرژی و آب سهم مردم هرات در حکومت وحدت ملی است و به هیچ صورت تحفه یی برای آن ها شمرده نمی شود. سهم مردم هرات در انتخابات بیشتر از هر ولایت و منطقه دیگر افغانستان بوده و انتظار دارند که این سهم در قدرت سیاسی خود را نشان دهد.

متاسفانه آقای غنی با دید قوم گرایانه و تبعیض آمیز نسبت به این بخش از جغرافیای کشور در حال به انزوا کشاندن مردم هرات و در مجموع باشندگان کل حوزه غرب کشور از سیاست و تصمیم گیری های کلان ملی است. ما از آقای غنی چیزی بیشتر از این را هم انتظار نداشتیم چون با منش و روش حکومت داری استبدادی او به خوبی آشنا هستیم.

آقای غنی با داکتر داوود شاه صبا وزیر پیشین معادن و پترولیم که در تیم او بود و در زمان انتخابات برایش جانفشانی کرده بود چه کرد؟ گناه صبا چه بود مگر هراتی بود؟ آیا او تحصیل کرده و شایسته وزارت نبود. اما در این نوشته طرف صحبت ما داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی است که نتوانست از وزیر با درایت و پر کار کابینه اش حمایت کند.

مردم هرات بیشتر از آن که از آقای غنی ناخشنود باشند ناخشنودی آن ها از رییس اجرایی کشور است. چه دلیلی برای این برکناری وجود دارد؟ چرا باید آقای عثمانی با آن کارنامۀ افتخار آمیز نباید در کابینه باشد؟ آیا غیر از این است که آقای غنی انسان پاک و مدبر و چیز فهم را نمی خواهد. مردم هرات نشان داده اند که در هر زمینۀ بهترین کادر ها را دارند ولی متاسفانه نگاه تبعیض آمیز مرکز همواره آن ها را به انزوا سوق داده است.

از همین صفحه به عنوان نماینده مردم هرات اعلام می کنم که دیگر مصلحت اندیشی بس است. دیگر سکوت در برابر تعدی و زورگویی بس است. دیگر استبداد، دیکتاتوری و قلدوری بس است. ما از حق خود پاسداری می کنیم و در کنار آقای عثمانی قرار داریم. ما به نگاه تحقیر آمیز تاریخی به هرات و حوزه غرب پایان می دهیم. حالا نوبت آقای غنی و عبدالله است که انتخاب کنند. آیا مردم هرات را از بدنه حکومت می رانند و یا می خواهند با حکومت باشند. ما در صورتی که واکنش درست و منطقی به خواست مردم هرات داده نشود، حاضریم که حکومت وحدت ملی را تحریم کنیم. ما تا رسیدن به هدف های والا و انسانی خود از همه گزینه های لازم استفاده خواهیم کرد. این هشدار من به آقای غنی و تیم تمامیت خواه اوست.

احمد فرهاد مجیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجیدی
وزارت انرژی
نظرات بینندگان:

>>>   شمار وزارتها را به 34 برسانید و از هر ولایت جاییکه دزد و قطاع الطریق یافتید، وزیر "دایمی" مقرر کنید!!! این یگانه راه حل است!!!

>>>   شخص لایق کار کن صادق و پاک را ارگ نمیخواهد اشخاص دزد و خاین رشوتخور رشوت ده را نسبت به صادق ترجیح میدهد علاوتن اشخاص چاپلوس اغا بلی گو را ریس جمهور دوست دارد نه انسان با غرور و صاحب اخلاق را به همین اساس عقده گیری ریس جمهور غنی در مقابل اقای عثمانی که نه رشوتخور است و نه رشوت ده است و ظمننا چاپلوس و موزه پاک هم نیست و از غرور انسانی و اسلام بالا هم برخوردار است به همین اساس ریس جمهور با وی بد بین گردیده تا اینکه سر انجام فرمان برکناری اقای عثمانی را خلاف توافق نامه بین دو تیم و بدون جیچ دلایلی صادر کرده اکثریت مردم ازینکار ریس جمهور سخت نا خرسند و این عمل را شدیدن تقبیح کرده و میکنند .

>>>   جای که متعصب ،کوردل ،نفاق افگن ،سکونت خارجی ،مزدور ،جاسوس ،یافتید نیز مقرر کنید.به گفته نویسنده متن بالا از این دزد ها خو گله نبود انقدر ساده و نه فهم بودند که شرایط را برای تکیه زدن به اریکه قدرت این چنین اشخاص در این سرزمین مظلوم فراهم کردند و حال خود جزای کردار خویش را نیز در زنده گی میچشند.و اقوام و ملیت های شریف باهم برادر این سرزمین نیز که به عناوین مختلف از هردو گروه حمایت میکنند.موازی به پروژه روزانه مستحق این مصیبت گردیدند. یک بخش زنده های ما از هر قوم تبار که باشد هدفمندانه در توطه یی نقاق میمیرد بی خبر ما در جنگ و انتحار بدون در نظر داشت قوم زبان سمت مذهب و غیره.زیرا انفجار ،فقر بیکاری ،یکسان تطبیق میشود.چی وقت بیدار شود....

>>>   فکر میکنم باشنده گان غیر پشتون با این سیاست تبعیض آمیز غنی مشکل دارند و باید هم داشته باشند چون تبعیض بر علیه هرکدام از اقوام ساکن کشور خلاف ارزش های اسلامی و انسانی میباشد. اما اینکه هر ولایت یک وزیر داشته باشد هم بر اساس کدام منطق استوار نیست. مردم هر ولایت حق و مسؤلیت برابر و مساوی در برابر کشور دارند. و بحث دیگر اینکه در عصر کنونی استفاده از ادبیات زور و دادن هشدار های میان تهی بی نهایت زیاد شده است که در حدی خسته کن هم شده است. پس توصیه من این است که مرد عمل باش نه مرد خشکه زور نشان دادن ها.
شریف اصیل از مزار شریف.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است