وزیری که آبرومندانه استعفا نمی دهد تا تحقیر شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۷/۳/۲۱ کد خبر: 151866 منبع: پرینت

استعفا آبرومندانه‌ترین رفتار سیاسی در دنیای مدرن است، اما وزیری که بنا به ذهنیت پیشامدرن، با استعفا بیگانه‌ است، منتظر می‌ماند تا تحقیر شود و باز از میدان هوایی برمی‌گردد.
باز منتظر می‌ماند تا کسی در فیس‌بوک از مظلومیت‌اش دفاع کند، باز منتظر می‌ماند تا مرتضویی گزارش حمایت فیس‌بوکی را به غنی برساند و منتظر می‌ماند تا خدا گشایشی در کار فروبسته‌اش کند.
آخر، آنچه به دست می‌آورد، حکم برطرفی‌اش است که از فیس‌بوک خبر می‌شود.
وقتی حسنک وزیر، به دار زده شد، بیهقی دلش سوخت و نوشت «احمق مردی که دل در این جهان بندد، که نعمتی بدهد و زشت باز ستاند.» برای حسنک‌ وزیر امکان استعفا در دوره غزنویان مهیا نبود. اما وزیری که در قرن ۲۱ تحقیر شود و استعفا ندهد، مانند بیشتر وزیران کابینه فعلی که هر روز در حال تحقیرشدن هستند، شایسته همین دلسوزی بیهقی هم نیستند.

یاسین رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استعفا
تحقیر
نظرات بینندگان:

>>>   تمام کابینه و والی ها هم همین قسم استند تاکه بزور استعفا بالایش قبول نشود استعفا نمیدهند اینها آبرو وعزت را نمیدانند.

>>>   افغانستان از قرن 21 فاصله دارد خوشبینانه ترین وضع این است که قرون وسطی را در نظر بگیرید. افغانستان یکی از کشور های قرون وسطایی است.

>>>   احسن رسولی ! خوب نوشته ایی.

>>>   جناب یاسین رسولی .
شما ها و امثال تان از حکومت تقلب کاری دفاع مینماید که زی ها،.............فقط حاکم باشد و اقوام دیگر اگر مثل شما و مرتضوی.....حلقه به گوش باشند میتواند تا تاریخ استفاده تان از شما استفاده کرد.

اگر از اول حکومت دو سره ، طرف عبدالله جدی می بود. کوچی زی جرئت منفکی دیگر اقوام را بخود نمی داد.
از رفتار سیاسی مدرن در جهان می نویسد لطفا این موضوعات را در گوش های کانکریت رفته ،و احساس خفته تمام حکومت مورد علاقه خود و باند کوچی زی برسانید که حتی درین ماه مبارک رمضان مردم را توسط برادران شان به خاک خون کشیده شده تا سیاست مدرن جهانی شما را پیاده کنند و استعفا بدهند .
خدایا به برکت این ماه مبارک وجدان های خفته را بیدار کن تا انسان و انسانیت را به معنی واقعی شناخته و به زندگی ارزش داد .

>>>   جناب اقای رسولی چیزی که شما گفتید در یک دولت عادی و نرمال می باشد. ارگ بسیار مشتاق است تا وزیران طرف داکتر عبدالله استعفا دهند تا به مقاصد خود برسد و برای اینکار هر کاری که از دست فاشیزم قبیله براید انجام می دهد. وقتی ارگ در پارلمان دوبار علی رغم کوشش فراوان تحقیر شد و نتوانست وزیر را استیضاح کند در نهایت به همگان روحیه فاشیستی خود را نشان داد و با پشت پا زدن به توافقنامه سیاسی که خودشان امضا کرده اند نشان داد که این قوم به هیچ صراطی مستقیم نیستند.بهترین کار مقاومت و ایستادگی در برابر انها در داخل ارگ است تا در همانجا خرد شوند.

>>>   به قلم تان برکت رسولی صاحب زیبا وبه جا نوشتید.
کابلی

>>>   جناب محترم رسولی
غنی در ادامه کودتا بر ضد غیر پشتون ها از عثمانی شروع کرد و بعد از انتخابات اگر تقلب کارش را کرد و پارلمان پشتونی شد اولین اقدامش منحل کردن ریاست اجراییه است.
یگانه راه مقاومت است.

>>>   سلام!
وزیر شهرسازی سید سعادت منصور نادری با وجودعلم ودانش تخنیکی نداشت میلیون ها دالر به غارت بردخیانت بزرگ در پروژه شده ممکن به زودی اسناد ومدارک به رسانه ارائه شود از معاملات با الگوزی گرفته تا دوزدی در معادن از بخش های امنیتی گرفته تا شرکت های خیالی با ترک ها
فریدون الهام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است