خشونت‌های جنسی پناهجویان تشدید شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۷/۳/۲۱ کد خبر: 151850 منبع: پرینت

پولیس آلمان اعلام کرده که بیشترین شمار تخلفات در آلمان به یک اندازه توسط جوانان آلمانی و پناهجو صورت می‌گیرد. اما بنا به آمارهای جدید شمار خشونت‌های جنسی از طرف پناهجویان در آلمان به شدت افزایش یافته است.

به گزارش دویچه وله ، در حال حاضر یک پنجاهم جمعیت آلمان (دو درصد) را پناهجویان تشکیل می‌دهند. تاکنون در تاریخ آلمان این همه پناهجو در کشور حضور نداشته‌اند. یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شهروند خارجی در حال حاضر در آلمان یا تقاضای پناهندگی داده‌اند، یا با تقاضای پناهندگی‌شان موافقت شده و یا با این تقاضا مخالفت شده، اما آنها هنوز در خاک آلمان به سر می‌برند. اداره فدرال پولیس جنایی در آلمان (BKA) تخلفات قانونی این گروه خارجی‌ها را ثبت می‌کند.

با تجاوز و قتل سوزانا، دختربچه ۱۴ ساله آلمانی توسط یک پناهجوی جوان عراقی که مظنون به این اقدام است، بحث‌ها در این باره افزایش یافته که تخلفات پناهجویان در آلمان در چه سطحی است.

جواب اداره فدرال پولیس جنایی در آلمان به این پرسش چنین است: تخلفات پناهجویان به اندازه تخلفات جوانان آلمانی است. کریستیان والبورگ، جرم‌شناس پلیس آلمان برمبنای اطلاعات اداره فدرال پلیس جنایی در این کشور می‌گوید سالانه نام حدود هشت درصد مهاجران به خاطر تخلفات قانونی ثبت می‌شود.

این جرم‌شناس پولیس در ادامه می‌گوید این گونه تخلفات آلمانی‌ها گرچه در رابطه با کل جمعیت این کشور حدود دو درصد است، اما شمار تخلفات در میان جوانان ۱۸ تا ۲۱ ساله این کشور به طور دقیق هشت درصد اعلام شده است.

بیشترین متخلفان: مردان جوان
اما آن‌چه در آمار اداره فدرال پولیس جنایی در آلمان هشدار دهنده است این واقعیت است که همواره بیشترین شمار تخلفات در آلمان توسط مردان جوان صورت می‌گیرد، چه جوانان آلمانی و چه پناهندگانی که بسیاری از آنها مردانی جوان هستند.

روزنامه آلمانی "زود دویچه" گزارش داده است که در میان پناهندگان مشکلات بسیاری چون نبود آینده‌ای روشن و دل‌زدگی از شرایط کنونی و نبود خانواده‌ای که جوان مهاجر را کنترل کند، دلایلی هستند بر افزایش تخلفات در میان مردان جوان پناهنده.

توماس فلتِس، جرم‌شناس پولیس آلمان که در شهر بوخوم فعالیت می‌کند، در این باره می‌گوید: «محیط زندگی جدید پناهندگان سبب می‌شود که تخلفات در میان آنها افزایش یابد.»

کریستیان پفایفر، جرم‌شناس دیگر پولیس آلمان در شهر هانوفر اما محیط زندگی پیشین مهاجران در کشور خود را نیز دلیلی برای تخلفات آنها در آلمان می‌داند و می‌گوید بخصوص در میان جوانان کشورهای شمال آفریقا فرهنگ مردسالاری سبب افزایش خشونت مردان جوان این کشورها در آلمان می‌شود.

برخورد به این موضوع نزد کریستیان والبورگ اما به گونه‌ای دیگر است. او "برخوردهای فرهنگی" را عامل اصلی این خشونت‌ها اعلام می‌کند.

افزایش تجاوزهای جنسی

نمونه‌هایی چون تجاوز و کشتن سوزانا، دختربچه ۱۴ ساله آلمانی توسط یک پناهجوی جوان عراقی که مظنون به این اقدام است، گرچه نادر هستند، اما تاثیر بسیاری در جامعه می‌گذارند و خشم شهروندان را علیه مهاجران می‌افزایند.

برمبنای آمار اداره فدرال پولیس جنایی در آلمان شمار تجاوزها و خشونت‌های جنسی از طرف پناهجویان در آلمان از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به شدت افزایش یافته است.

شمار چنین تخلفاتی در میان یک میلیون و ۶۰۰ هزار پناهجو در آلمان در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به ترتیب ۳۲۲، ۴۵۶، ۸۷۸ و سرانجام در سال ۲۰۱۷ به ۱۹۴۵ مورد رسیده است.

بسیاری از کارشناسان بر این نظرند که یکی از دلایل افزایش چنین تخلفاتی، افزایش سالانه پناهجویان در آلمان بوده است. این نظر اما در سال ۲۰۱۷ صادق نیست، زیرا گرچه در این سال شمار پناهجویان افزایش نیافت، اما شمار تجاوزها و خشونت‌های جنسی از طرف پناهجویان در آلمان حدوداً دوبرابر شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است