در حمله طالبان 17 سرباز ازتش ملی کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۳    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151818 منبع: پرینت

هفده سرباز ارتش ملی در حمله طالبان مسلح به چند پاسگاه امنیتی در ولسوالی زاول ولایت هرات جان باختند و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

به گزارش آریانا هرات، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید نیمه های شب گذشته طالبان مسلح از چند جهت بالای پاسگاه های امنیتی در عزیزآباد زاول حمله کردند.

او افزود: طالبان مسلح نیز متحمل تلفات شدند اما از تعداد آن تاکنون معلوماتی بدست نیامده است.

ولسوالی تازه تاسیس زوال یکی از ولسوالی های نسبتا نا امن هرات محسوب می شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   این نتیجه اعلام آتش بس یک جانبه غنی است که به دشمن فرصت میدهد تا اشرار طالب این چنین جوانان غیور کشور را برای خوشنود بادارهایشان قتل عام کنند،در اصل غنی دست دارد.
نادرشاه

>>>   در آستانه آتش‌بس سه روزه عید فطر، مقام‌های محلی افغانستان می‌گویند که در حملات طالبان به پاسگاه‌های نیروهای دولتی در نقاط مختلف افغانستان دست‌کم ۶۵ سرباز کشته شدند.
منابع محلی تایید می‌کنند که در نتیجه این حملات ۲۳ سرباز ارتش در ولسوالی "شاه ولی کوت" ولایت جنوبی قندهار، ۱۹ سرباز در ولسوالی "قلعه زال" ولایت شمال شرقی قندوز و ۱۷ نیروی نظامی دیگر در ولسوالی زاول هرات کشته شدند.

>>>   امریکاومتحدانش با نوکران دست نشانده خود درمقابل طالبان وداعش دست به زاری وعذرشده اند وصلح راخیرات میخواهند چون درمیدانهای جنگ زورشان به طالب وداعش نمیرسد همیشه پیش طالب التماس میکند
که بیاصلح کنیم امریکاومتحدانش باقوای ناتو پیش طالب وداعش کم آوردن درافغانستان وبلاخره باید مانند
شوروی سرشکسته ازافغانستان بروندفقط تاکتیک خوبشان
این بودکه مانند شورویهاتلفات انسانی متوجه خودامریکایهانبودبلکه ازخودنیروهای مردم افغانستان برعلیه
خودافغانها استفاده کردند اگرتلفات جانی این جنگ متوجه خودامریکایها میبودخیلی وقت امریکایهاافغانستان راترک کرده بودندافغانستان شده برای امریکاومتحدانش ویتنام دیگرکه بایدازجهنم عبورکنند.
توریالی

>>>   غنی با طالبان قاتل معامله برای حفظ قدت و چوکی دارد و طالب مردم بیگناه را قتل عام میکند

>>>   خدا غنی وگل بی دین ....کند خدا طالب های .....گونی و بچه برایش هارا لعنت کند خدا .....کند چطور دل تان میشود یک انسان را بکشید لعنت به اولین تان که سر تا آخرش کشتن وقتا است آیا دین برای همین کار است ....

>>>   درود به ارواح پاک شهداو تسلیت به خانواده های این سربازان. نمیدانم چرا غنی به سرزدن شاخه های سبز روی آورده و از این مردم چه میخواهد؟ 60 خانواده مستقیم و 600 خانواده غیر مستقیم آرامش خود را ازدست دادند و در صدد انتقام هستند اگر هر روز همین قسم جوانان این سر زمین به خاک و خون کشیده شوند بالااخیره سرنوشت فرزندان این شهیدان چه میشود ؟
سربازان زنده نمیتوانند که معاشات خود را اخذ نمایند مرده ها چه خواهد شد ؟ این جوانان زندگی خویش را برای آرامش دکران فدا کرد. کسانی که این ها را وادار به قسم خوردن برای حفاظت از وطن و مردم کرد بعد از مرگ شان چه میکند ؟
این ها نفقه آور خانه بودند آیا کسی از خانه ها و اولادهای این سربازان خبر دارند؟ که چه میکشند و چه میخورند چه مینوشند و چه میپوشند؟
تعلیم و تحصیل این یتیمان به دوش که است ؟
آیا از فرهنگ رایج در افغانستان میدانند. که با خانم های این سربازان شهید چه رویه صورت میگیرد؟
آیا این ها به طبقه فقیر افزایش نمیدهد ؟
آیافرزندان این ها سالم و به دور از خشونت بزرگ میشوند ؟
آیا یک نسل دگر به قهقرا کشیده نمیشود؟
آیا کسی میداند که قاتلین فردای این سرزمین فرزند کدامین سرباز شهید امروز است ؟ که از ناچاری و فقر یا از ذلت و خواری سنگر پدر خود را به بیگانگان نفروشد ؟
آیا کسی فکر میکند که از کدام خانوا ده شهید صدای فریاد و نعره بی کسی بلند است ؟
آیا این دولت دو سره با کلمه عزت و شرف آشنایی دارد ؟ که از هر خانواده سرباز معلومات داشته باشند ؟ پس بیاید که از وجدان های بیدار بپرسیم که در برابر چنین اعمال ها مسوَل است ؟
باید قانون گذاران به این سوال پاسخ دهند که آیا این دولت دوسره باید به پای میز محاکمه کشانده شود یا خیر ؟ آیا برادر های ناراضی و مخالفان سیاسی غنی و کرزی با چوکی نشینان مشکل دارد یا با مردم عام ؟
در صورت که حفاظت و آبروی دولت را سربازان به عهده دارند پس از سربازانرا بعد مرگش که به عهده دارد ؟ برادر شهیدم تا دیروز تفنگ بر دوش و در هوای گرم و طافت فرسا و به امید بازگشت بسوی فرزندان اهل و عیالت در سنگر خوابیده بودی و با تفنگ دست داشته ات سخن میگفتی اما نمیدانم که نان برایخوردن داشتی یا نه اما از غیرت و جوانمردی و شرم از دشمن صدایت را بلند نکردی امروز که جام شهادت رانوشیدی گرگان وحشی معاشت را برای فرزندانت ندادند و در صدد پیدا کردن و راهای غیر قانونی برای کشیدن اش از بانک نقشه در سر میپرورانند. بلند منزل میسازند و دور دوم از فرزندان تان رای جمعآوری کرده بالای شان حکومت میکنند تو برای پدرش جام شهادت نوشیدی فرزندت برای فرزندش قربانی میدهد چرا ؟ دگر راهی برای نجات ندارد.
برادرم تو روز ها را در گرمی طاقت فرسا و در سنگر آتشین با شکم گرسنه و لب خشک شام کردی و دشمن را دور زدی اما نمیدانم که نا مردان مزدور خونت را به که فروخت و بلند منزل ساخت ؟
تو در آخرین دقایق زندگی ات افسوس نداشتن مرمی را میخوردی اما مرمی هایت را به قاتلینت فروخت تا تو را از پا در آورد.
تو عاقلانه اندیشیدی و آزادانه جان دادی دوستان گرگ صفتت عزت تو را دریدند و برای اهل و عیالش لباس ساخت تا تظاهر نمایند و دارایی اش را به رخسار اودورزاده اش بکشند . برادرم تو جوانمردانه سخن گفتی و علنی منزلت را مشخص کردی رهبر خاین تو جامه اترا درید و برای دشمن خاکت خیمه ساخت به خداقسم اگر دستم به جای رسید که در ان جا سند مرگ جوانان این سرزنین امضا میگردد آن را ابه خاک سیه یکسان میکردم و بالایش تف می انداختم و به کسانی که در آن جا به تخت تاز مصروف اند آتش افروخته و جسد های ننگین شان را در زباله دانی ها نمیماندم . حتی به لاشخواران هم نمیدادم تا به مرض مبتلا نمیشدند. به خاکستر تبدیل کرده و دفن میکردم.
برادرم روحت شاد و فرزندانت آباد باشند و در ختنه ابدی ات کلمه آزادی ورد زبانت باد آ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است