خواهان اعلام موضع عبدالله در خصوص عثمانی هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۷    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151816 منبع: پرینت

خبر برکناری وزیر انرژی و آب از سوی رییس دولت توافقی، با موجی از واکنش‌های اعتراضی عدالت‌خواهان کشور و اهالی هرات روبرو شد.
این خبر در زمانی منتشر گردید که آقای غنی کابل را به مقصد چین ترک کرده بود. همزمانی این دو پدیده می‌تواند اتفاقی نباشد و بدان معنا تواند بود که آقای غنی انتظار دارد تا زمان برگشت او از سفر، جزر و مد این موج فروکش کند و از طرفی این خبر تحت‌الشعاع نتایج سفر او در بازگشت به کابل قرار گیرد.

آقای عثمانی وزیر انرژی و آب، عضو با برنامه‌ و فعال کابینه‌ی دولت وحدت ملی شناخته می‌شد که موفقیت‌های او زبان‌زد بود؛ اما به دلیل عدم پذیرش برخی از دیدگاه‌های غیر فنی آقای غنی، با توطئه‌های سیستماتیک از سوی ارگ روبه‌رو شد و دو بار مورد استیضاح مجلس نمایندگان قرار گرفت و از اشتراک در افتتاحیه‌ی پروژه‌ی تاپی محروم گردید.
اخیراً سفرهای داخلی آقای عثمانی با محدودیت روبه‌رو بود و گفته می‌شد که حق سفر به خارج از کشور از وی سلب شده است.

به‌نظر نمی‌رسد که آقای غنی بدون مشوره با دکتور عبدالله، دیگر شریک دولت توافقی، توان برکناری وزیر انرژی و آب را داشته باشد. هرچند آقای غنی به خودسری و تعصب متهم است و بعید نیست که این عمل او مانند برخی از دیگر اعمالش یک‌جانبه اعمال شده باشد!
تا کنون دکتور عبدالله موضعش را در برابر برکناری وزیر انرژی و آب اعلام نکرده است، مردم عدالت‌خواه و به ویژه مردم هرات، خواهان اعلام فوری موضع آقای عبدالله در قبال این قضیه هستند.

اینکه انجنیر علی احمد عثمانی، خوش‌نام‌ترین و پرکارترین عضو کابینه، بدون دلیل موجه از سمتش کنار زده می‌شود، می‌تواند مشروعیت نیم‌بند دولت را زیر سوال قرار دهد و آقای غنی را بیش‌تر از پیش در نزد عامه‌ی مردم، منفور سازد!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عثمانی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   غنی اول تظاهرات هزاره ها سرکوب کرد، تاجیکان خوشحالی کردند، اوزبیک ها بی تفاوت نشستند حال نوبت آنها رسیدند. ادعا هزاره ها کم کم ثابت می شود که غنی چقدر آدم نژاد پرست و ....می باشد.

>>>   اشتباه میکنید که منتظر موقف گیری عبدالله گچه می نشینیداونیز بخش از برنامه ای خارجی هاست که نمیتواند لب باز کند ویا موقعیت لرزان خودرا که ازسوی رولا خانم هم مورد تهدید قرار گرفته به خطر اندازد اواین مقام را به قیمت همه چیز خریده وتا اینجا که دیگران رسانیده ودرین مقام نصب کرده اند این همه را از فضل وبرکت خارجی ها میداند نه از ارای پاک وزحمات ملیونها انسان فریب خورده پس بجای انتظار موقف عبدالله خود داخل اقدام شوید واز یک شخصیت بی اراده ومتزلزل وبدون ثبات فکر وعمل توقعی خاص نداشته باشید وهم این برکناری ها وعزل ونصب ها را بیرونی ها انجام میدهند نه غنی وعبدالله پس درسایه ای اشغال منطق واستدلال کار نمیکند
چوافتیدی تپیدن مصلحت نیست
ضابط صالح
وعبدالله ازینرو حرف انها العیاذا بالله

>>>   اصل گلیم جمع دکتر غنی بوده است
مشارالیه نود فیصد قسم های خود را به جای آورده... فقط ده صد باقیست. قفل اندازی بر دروازه سپیدار!
گلیم جنرال دوستم را جمع کرد؛ گلیم عطا محمد نور را جمع کرد؛ گلیمرحمت الله نبیل را جمع کرد؛ گلیم جنرال شیراحمد وزیردفاع قبلی را جمع کرد؛ گلیم احمد ضیاء مسعود را جمع کرد؛ گلیم عثمانی را هم جمع کرد؛ فقط کاخ سپیدار مانده است که یک روز عبدالله فیشن کرده برود طرف قصه خانه سپیدار، پهره داران برچپک میله های تفنگ را به سوی پوز موتر نشانه بگیرند و بگویند که گلیم جمع شده و به غیر از این جا به هر جای دیگری که می خواهی بروی آزاد هستی! دستت هم تا لندن خلاص!
این آقا حتا گلیم گلیم جمع را جمع کرد
گزارشنامه افغانستان

>>>   Khorosoni
آی مردم ، آی مردم بلاخره میخواهید دیگر چه شود؟؟؟!!
حرف من متوجه آنانی وخصوصآ مردمان باشرف پنچشیری است که تا اکنون از این تبار فاشیزم اوغانی "گرگ درنده درلباس میش" ( عبدالله قندهاری) دفاع میکنند وبرایش کف میزند ونعره تکبیر میگویند.!
شما را به بنام خدا ، وبه یک لگ وبیست وچهار هزار پیغمبران ...وحتی به پنچ پیران پنچشیر تان قسم میدهم که این مردک جاسوس فروخته شده را ازخود دورکنید ،بس است وبس است. دست از دفاع بردارید که قوم ؛ ملیت وتاریخ تاجیکان را تباه کرده است . باورکنید که با استفاده از نام مسعود بزرگ قبلا این نسل را فروخته است ولی کوشش کنبد که نسل بعدی را نفروشد. وهمه آنهاییکه از این مار آستبن تا اکنون دفاع کرده اند ، بلاخره شما ها را به شرف وجدای وعزت انسانی تان قسم میدهم از این فرد مخرب دست بردارید درغیرآن به نام خدا قسم یاد میکنم که که فردا نزد تاریخ ، شهیدان راه آزدی وبلاخره نزد فرزندان خویش با این عمل سبکسرانه خویش مجرم تاریخ وتحقیر شده انسانیت محکوم هستیم. یلاخره میخواهید دیگر چه شود..؟؟؟ همه چیز اتفاق افتیده...
خدا را حاضر شاهد میدانم که من هیچ نوع مشکل شخصی وقرابتی باوی نداشته وندارم ، ولی ....
بادرود

>>>   Nawabi
وزير انرژي و آب از طرف رياست اجراييه در اين سمت معرفي شده بود، ولي از سوي رياست جمهوري بركنار شد.
پس آقاي عبدالله در اين نظام چه كاره است؟

>>>   dh
داكتر عبدالله فکر کنم که از سهم پنجاه فيصد اش در حكومت وحشت مولي، خودش باقی مانده باشد و مستور خواهر زاده اش!.
مجيب الرحمن رحيمي كه سخنگوي هستند و عبدالقهار عابد هم ريس دفتر، اينها كه چوكي ندارند.
اون يكي كه بنام ويس برمك است اونکه بيزو چای صبح اش لوگر است نان شب اش قصر سلام خانه.

>>>   Idris Khan
این کار به توافق عبدالله صورت گرفته است. با غنی تفاهم نموده بود که در جریان سفرش به لندن اقای عثمانی را برکنار نماید تا بهانه ای برایش پیدا شده و بگوید که ما در یک کار انجام شده گیر ماندیم. ما ار منافقت ها و همکاری های پشت پرده وی با غنی و معامله گری ها و از پشت خنجر زدن های عبدالله خوب خبر داریم. عبدالله در تمام دسیسه های شیطانی غنی شریک است.

>>>   Najib Salam
تاجيك ها بپذيرند و يا نه ديگر رهبرى جز دكتر پدرام و نسل جوان ندارند ، ديگران ديگر حريف فاشيزم و شوؤنيزم قبيله نيستند و همه به نوعى دستان شان با زنجير غلامى قبيله و امريكاى ها بسته است و از بابت دوسيه هاى فساد دهن شان برچسپ زده شده است . معامله گران تاجيك آنقدر در فساد غرق اند كه ديگر توان جنبيدن را ندارند .
پدرام و نسل جوان امروز و يا فردا رهبرى جنبش آزادى و عدالت را در كشور به دوش خواهد گرفت و نظام قبيله را عملن به چالش خواهند كشيد .
تاريخ ما را لاجرم به جاى خواهد كشاند كه تصميم بگيريم . زمان رهبران خود را خواهد زائيد .

>>>   عمر راوی
آشکار و روشن است که غنی احمد زی و همتباران فاشیست او ( افغان ملتی، طالب، داعش، گلبدینی ، سورخلقی و غیره و غیره ) در همان راهیکه تعیین کرده اند میروند و به اعتراض های مدنی، مظاهره و راهپیمایی و همایش های بزرگ و کوچک مردم ما هیچ اهمیت نمیدهند. میدانند که در برابر هر عملکرد فاشیستی شان یک روز یا دو روز مخالفت ها می شود بعد همه چیز به خاموشی میگراید و فاشیستها کار خود را ادامه میدهند. وضع به راستی نگران کننده است. یک جنبش و جریان سیاسی واقعا سراسری و قوی در برابر این نظام فاشیستی و فاسد ایجاد نشد.فاشیزم چهارنعل تاخته روان است.

>>>   درمقابل چوکی وزارت یک چوکی آشپزی در سفارت فرانسه برای یکی از اقارب عبدالله عبدالله داده شده

>>>   و الله مردم ما هم سخت بی عقل هستند منتظر نظر داکتر عبدالله ؟؟؟ داکتر عبد الله صلاحیت نان خوردن خود را ندارد باز چه در این مورد. فرض کنید که بگوید کار خراب است باز چه؟؟ ارام بشنید هر که در وزارت و ریاست بیاید به ما مرد غریب چه میرسد بهتر است که خاموش باشیم

>>>   عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی با برکناری علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب افغانستان، مخالفت کرده است
در یک خبرنامه‌ی ریاست اجرایی آمده: "با توجه به دست آوردهای مدیریت موفق آقای عثمانی، تصمیم در مورد سرنوشت کاری او پس از بازگشت رئیس جمهوری افغانستان از سفر چین و مطابق با روحیه حکومت وحدت ملی اتخاذ می‌شود".
این در حالی است که روز گذشته، رئیس جمهوری افغانستان با صدور حکمی آقای عثمانی را برکنار و معین انرژی وزارت انرژی و آب را به عنوان سرپرست این وزارت تعیین کرد

>>>   با بر کناری جناب وزیر انرژی و آب از طرف
ارگ ریاست‌جمهوری جناب عبدالله عبدالله
مخالفت نشان داده است. ........

>>>   اگر عبدالله در برابر این اقدام خودسرانه ارگ کوتاه بیاید نوبت بعدی خود داکتر عبدالله خواهد بود.

>>>   پریروز غنی ....عثمانی را بر کنار کرد!!!! یکروز بعد یعنی امروز گلمرجان عثمانی را دو باره "مقرر" کرد؟؟؟!!! و همین روز عثمانی یک پروژه بارزش 14 ملیون دالر را با کدام شخص امضاء نمود!!!!
آیا امضای این پروژه جنبه قانونی دارد؟؟؟!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است