بریتانیا عبدالله را برای گوشمالی به لندن احضار کرد
سفر عبدالله به لندن توطئه جدید علیه مردم شمال در حساس ترین شرایط کشور است. پیامد سفر نامیمون عبدالله را تا چند هفته دیگر در نسل کشی مردم شمال و توطئه های انتخاباتی احساس خواهید کرد 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۹    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151815 منبع: پرینت

عبدالله یک آدم مرموز ، بی خاصیت و فاقد صلاحیت در حکومت اشرف غنی است.
او سر سپرده ترین اجنت آمریکا و انگلیس بحیث مار آستین سالها است که مردم شمال بویژه احمد شاه مسعود و بسیاری مجاهدین را نیش زد و به کام مرگ سپرد و هنوز عده ای به او باور دارند.

بقول سپنتا از کتاب" سیاست افغانستان: روایتی از درون" " در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ عبدالله با ۵۶ رای برنده در روند اول شده بود ولی سفیر انگلیس به کمیسیون انتخابات گفت نتایج انتخابات را اعلام نکنند"

باند عبدالله در لندن سفر عبدالله را به فال نیک گرفته در هر جای لاف و پتاق می زنند که گویا مقامات بلند پایه دولت بریتانیا به او وعده دادند که در انتخابات ریاست جمهوری آینده حتما از وی حمایت می کنند.

این در حالی است که مقامات بریتانیا به وی گوشزد کردند که در برابر سیاست های اشرف غنی از جمله انتخابات، تطبیق شناسنامه افغان و صلح با طالبان سنگ اندازی نکند و مانع قیام های مردم شمال علیه دولت غنی شود.

واقعیت این است که سفر عبدالله به لندن توطئه جدید علیه مردم شمال در حساس ترین شرایط کشور است. پیامد سفر نامیمون عبدالله را تا چند هفته دیگر در نسل کشی مردم شمال و توطئه های انتخاباتی احساس خواهید کرد.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هارون امیرزاده
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   از اشرار بی فرهنگ احتمال بروز هرنوع اعمال ناجوانمردانه متصور است.

>>>   بسیار خوشم که دلت ترقید!

>>>   محترم فکر میکنم شما فراموش کرده اید که اگر بجای ریس این ریاست شخصی دیگری را وارد میدان میکردیم حال ما مالک کامل قدرت بودیم ولی همین شخص بر علیه آرمان ملت در یک دسیسه های سنجیده شده دقیق همانطوریکه در دور قبل به کرزی واگذار کرده بود اینبار را به غنی واگذار کرد!

>>>   شما نیز از جمله ....عبدالله هستید و اینکه شما این را میدانید که عبدالله دیگر خاصیت خود را از دست داده است و دیگر کسی به این لچر اعتماد ندارد انتخابات را و تذکره را بهانه میگرید انتخابات حق مردم است که هر کسی را انتخاب میکند و تذکره حق مسلم مردم افغانستان است تاملت خود را که افغان است به افتخار اخذ نماید و ملت افغان به هیچ کولی این اجازه را نمیدهد که در باره مردم افغانستان سخن به لب بیاورد.

>>>   ‎دانستن حق شماست‎.
نام "افغانستان " در نتيجه اي كدام تجمع و يا اجماع ملي اقوام اين سرزمين تشكيل نشده است . بلكه براي اولين بار توسط انگليس ها در زمان شاه شجاع بكار برده شده است و بلاخره در زمان امير عبدالرحمن خان شكل رسمي را بخود گرفت . فلهذا در هروقت و زمان قابل تغير است .

>>>   اصل گلیم جمع دکتر غنی بوده است
مشارالیه نود فیصد قسم های خود را به جای آورده... فقط ده صد باقیست. قفل اندازی بر دروازه سپیدار!
گلیم جنرال دوستم را جمع کرد؛ گلیم عطا محمد نور را جمع کرد؛ گلیمرحمت الله نبیل را جمع کرد؛ گلیم جنرال شیراحمد وزیردفاع قبلی را جمع کرد؛ گلیم احمد ضیاء مسعود را جمع کرد؛ گلیم عثمانی را هم جمع کرد؛ فقط کاخ سپیدار مانده است که یک روز عبدالله فیشن کرده برود طرف قصه خانه سپیدار، پهره داران برچپک میله های تفنگ را به سوی پوز موتر نشانه بگیرند و بگویند که گلیم جمع شده و به غیر از این جا به هر جای دیگری که می خواهی بروی آزاد هستی! دستت هم تا لندن خلاص!
این آقا حتا گلیم گلیم جمع را جمع کرد
گزارشنامه افغانستان

>>>   Khorosoni
آی مردم ، آی مردم بلاخره میخواهید دیگر چه شود؟؟؟!!
حرف من متوجه آنانی وخصوصآ مردمان باشرف پنچشیری است که تا اکنون از این تبار فاشیزم اوغانی "گرگ درنده درلباس میش" ( عبدالله قندهاری) دفاع میکنند وبرایش کف میزند ونعره تکبیر میگویند.!
شما را به بنام خدا ، وبه یک لگ وبیست وچهار هزار پیغمبران ...وحتی به پنچ پیران پنچشیر تان قسم میدهم که این مردک جاسوس فروخته شده را ازخود دورکنید ،بس است وبس است. دست از دفاع بردارید که قوم ؛ ملیت وتاریخ تاجیکان را تباه کرده است . باورکنید که با استفاده از نام مسعود بزرگ قبلا این نسل را فروخته است ولی کوشش کنبد که نسل بعدی را نفروشد. وهمه آنهاییکه از این مار آستبن تا اکنون دفاع کرده اند ، بلاخره شما ها را به شرف وجدای وعزت انسانی تان قسم میدهم از این فرد مخرب دست بردارید درغیرآن به نام خدا قسم یاد میکنم که که فردا نزد تاریخ ، شهیدان راه آزدی وبلاخره نزد فرزندان خویش با این عمل سبکسرانه خویش مجرم تاریخ وتحقیر شده انسانیت محکوم هستیم. یلاخره میخواهید دیگر چه شود..؟؟؟ همه چیز اتفاق افتیده...
خدا را حاضر شاهد میدانم که من هیچ نوع مشکل شخصی وقرابتی باوی نداشته وندارم ، ولی ....
بادرود

>>>   dh
داكتر عبدالله فکر کنم که از سهم پنجاه فيصد اش در حكومت وحشت مولي، خودش باقی مانده باشد و مستور خواهر زاده اش!.
مجيب الرحمن رحيمي كه سخنگوي هستند و عبدالقهار عابد هم ريس دفتر، اينها كه چوكي ندارند.
اون يكي كه بنام ويس برمك است اونکه بيزو چای صبح اش لوگر است نان شب اش قصر سلام خانه.

>>>   Idris Khan
این کار به توافق عبدالله صورت گرفته است. با غنی تفاهم نموده بود که در جریان سفرش به لندن اقای عثمانی را برکنار نماید تا بهانه ای برایش پیدا شده و بگوید که ما در یک کار انجام شده گیر ماندیم. ما ار منافقت ها و همکاری های پشت پرده وی با غنی و معامله گری ها و از پشت خنجر زدن های عبدالله خوب خبر داریم. عبدالله در تمام دسیسه های شیطانی غنی شریک است.

>>>   Najib Salam
تاجيك ها بپذيرند و يا نه ديگر رهبرى جز دكتر پدرام و نسل جوان ندارند ، ديگران ديگر حريف فاشيزم و شوؤنيزم قبيله نيستند و همه به نوعى دستان شان با زنجير غلامى قبيله و امريكاى ها بسته است و از بابت دوسيه هاى فساد دهن شان برچسپ زده شده است . معامله گران تاجيك آنقدر در فساد غرق اند كه ديگر توان جنبيدن را ندارند .
پدرام و نسل جوان امروز و يا فردا رهبرى جنبش آزادى و عدالت را در كشور به دوش خواهد گرفت و نظام قبيله را عملن به چالش خواهند كشيد .
تاريخ ما را لاجرم به جاى خواهد كشاند كه تصميم بگيريم . زمان رهبران خود را خواهد زائيد .

>>>   Ali Mazari
یک تعداد ....ها آمده می نویسند که من از قوم تاجکم، اوزبکم یا هزاره اما افتخار می کنم که افغانم.
این دسته فقط فیسبوک چلونکی های فاشیست ارگ اند.
هر غیر اوغانی که خود را افغان می خواند، شاید حرامی باشد.

>>>   جناب امیر زاده !
انچه فرمودید گل گفتید ودر سفتید جان کلام رابیان نمودید حرفی که سالها جسته وگریخته بیان میدارنداما شنیدن این واقعیت از شما وبه سبک زیبای تان لذت بار و باعث مسرت است وانچه اظهار نموده اید میتوانددامن عبدالله گچه را به پشت بردارد وحقیقت این چهره ای مرموز را عریان سازد
چشم سبز ورنگ سرخ وموی زرد
این چنین مردم به کس نیکی نکرد
چه خاصه که این صفات هرسه درو موجود است اوی اوسالها قبل که در انگلیس درس میخواند شاگرد سی ای ای وایم ای سکس شده بود تا امروز درین رشته مصروف خدمت است
مولانا قربان

>>>   اگر سه قوم بزرگ هزاره ، تاجیک و ازبیک به یک اتحاد واقعی بین خود نرسند وضع از این که هست بد تر هم خواهد شد . این سه قوم برای رسیدن به اتحاد واقعی باید در طرز پندار و رفتار شان در مقابل همدیگر تغیرات اساسی بیاورند ازجمله ترک تعصبات قومی مذهبی و این تغیر در باور ها به وجود آمده نمیتواند مگر با طرد ملا های متعصب و مزدور اجنبی از مساجد و جوامع خود حتی اگر مجبور شویم با بیرون راندن قهری و جبری شان از قریجات و روستا ها ، در گام دوم این سه قوم رهبران جدید برای شان انتخاب کنند چون رهبران کنونی اسناد خیانت های کلان در نزد مقامات انحصار گر قدرت دارند لذا از ترس رسوایی و محاکمه شدن در دادگاه های ملی و بین المللی ناچارا در مقابل جنایات و بی عدالتی های غنی نه تنها سکوت مینمایند بلکه مردم را به یک نحوی قانع ساخته و تشویق به اطاعت از سلطه طلبان افغان هم مینمایند، خوشبختانه در بین این سه قوم قحط الرجال نیست افرادی که دلسوزی شان را برای احقاق حقوق نسل فعلی و تعیین سرنوشت نسل های بعدی انهم با قبول ده ها نوع خطر به اثبات رسانیده و از هیچ نوع تلاش و روشن گری در مجامع مختلف مثل پارلمان ، دانشگاه ، رسانه ها و غیره دریغ نورزیده اند زیاد است هر قوم یک بهترین فرد شان را انتخاب کنند تا بعدا زمینه تعین و نصب یک رهبر واحد برای سه قوم مذکور نیز فراهم شود در غیر آن افغانهای اصلی با سوء استفاده از افغانهای جعلی که به حیث رهبر حزب و یا پیشنماز مساجد تان هستند بین تان تفرقه ایجاد و از اختلافات تان مخصوصا اختلافات مذهبی استفاده کرده شما سه قوم اصیل این سرزمین را از هم دور ساخته بعدا به حساب هرکدام تا بصورت جداگانه خواهند رسید چنانکه تا کنون هم رسیده اند اما ما عبرت نمیگیریم. به امید هوشیار شدن ما تا ما هم مانند طالبان که ملا های قوم خود شان را که مخالف سیاست طالبان بودند همین چند روز قبل در خیمه لویه جرگه مورد حمله انتحاری قرار دادند اگر قرار ندهیم که نمیدهیم چون فرهنگ اجدادی ما چنین اجازه را به ما نمیدهد ، حد اقل ملا ها و مولوی های مزدور و متعصب که در جامعه ما نفوذ کرده اند و علنا در مساجد و منابر بر علیه پیروان مذاهب دیگر کشور تبلیغ و ما را تشویق به دوری از آنها مینمایند ، از اجتماع خود برانمیشان تا از شر شان در امان بمانیم .

>>>   پدرکس مانع درج کلیمه افغان درتذکره شده نتوانسته ونه میتواند زیرا درقانون اساسی به صراحت اطلاق کلیمه افغان برهرافغان تذکریافته است
حالا هر مزدور و جاسوس که خلاف افغان بودن باشد ازما نیست وپروایش رانیزنداریم

>>>   آقاي پدرام،
از رهبرانيكه نام برديد، هيچوقت توقع همرايي و مبارزه را نداشته باشيد. زيراكه أنها نه سواد سياسي دارند و نه هم ظرفيت رهبري. انها معامله گراني استند كه بخاطر يك چوكي بدون اختيار و چند پول حرام بدون قيد وشرط آماده هرگونه معامله استند. از ٢٠٠١ باينطرف بإرها امتحان دادند. مگر اين عبدالله، قانوني وفهيم نبودند كه بخاطر سه پوست وزارت، إستاد رباني را فروختند. مگر اين عبدااله نبود كه كرزي چرسي را مطرح كرد. اينها و اطرافيان شان صاحب همه چيز شدند. انها نه در فكر قوم استند و نه هم وطن. در حقيقت بايد تاجكها اول از اين رهبران معامله گر انتقام بگيرند. مسأله دوم، بأهمه احترام به شهيد حبيبالله كلكاني و شهيد مسعود، مبارزين ديگر هم در اين مرز و بوم وجود داشتند كه قابل افتخار استند و ارزش الگو بودن را دارند، مانند مولانا باعث، مجيد كلكاني، طاهر بدخشي وغيره. اينكه جاسوسان و خاكفروشان چه مهري به پيشاني آنها ميزنند، كأملن بيتفاوت است. آفتاب به دو انگشت پت نميشود.

>>>   صلح وآتش بس با دشمنان انسانیت جفای بزرگ به شعار صلح است .صلح باکسانیکه کاملا دست از آدم کشی دست بردارند وبه پیشگاه ملت معذرت بخواهند امکان پذیر است. با افرادیه در۴۸ ساعت ۷۵ سرباز کشور را ظالمانه قتل کردند صلح مفهوم ندارد.

>>>   Fatah
بازهم همين عبدالله و باز هم به همين عبدالله ميگوئيم، نظر به اخبار درز نموده عبدالله در دور اول با ٥٦٪؜ راى برنده شده بود، بعدش كه انتخابات به گندش رفت و حكومت تحميلى وحدت ملى پيشنهاد شد، چرا عبدالله از موقف ضعيف پيش آمد و جاى دوم را در اين حكومت قبول كرد.
حالا مگر جنگ داخلى نيست؟ حالا مگر توطئه در اردو، در پوليس، در امنيت، در وزارت خانه ها بيداد نمى كند؟ در هر توطئه به صدها افسر و سرباز جان خود را از دست نمى دهند؟ حالا مگر مردم بدون جنگ داخلى به شكل گروهى قربانى نمى شوند؟
خاموشى عبدالله اگر از جبن و ترسش نيست از چيست؟
شما خود هميشه ميگوئيد از موقف ضعيف نبايد با دشمن مذاكره كرد!
حالا موقفش ضعيف است، عبدالله حتى جرأت پذيرش مردم را در خارج ندارد بخاطريكه حرفى و دليلى به گفتن ندارد. در خارج مى آيد از انتقاد مى ترسد، كسانيكه با او درجهاد و مقاومت دوشادوش رزميده اند، آنها را پذيرفته نمى تواند.
اين جو سياسى را خود عبدالله ساخته است و افكار و نظريات اين قبيل برخاسته از اين جو است كه فضايش همه را دلگير نموده...

>>>   Shahzad
موقف عبدالله خان روشن است و او خود جزِ از يك برنامهِ خيانت بزرگ ملي به آرمان هاي مردم و آنانيكه برايش در انتخابات گذشته اعتماد كرده اند است . دست عبدالله و غني براي سپوتاژ ديگران و تحميل هويت اوغاني و إيجاد يك حكومت ضعيف فاسد و قومگرا در يك كأسه اند و او عملاً تسليم سياست هاي فاشيستي و ديكتاتور مآبانهِ غني و تيم اش شده است !
اين حمايت هاي فيسبوكي شما جاي را هم نميگرد و بيهوده خودتان را در موقف مدافع وزير انرژي قرار ندهيد كه حرف تان دو پول ارزش ندارد .!

>>>   اکثریت مردم کشور خواهان تذکره برقی باساس قانون تسویب شده و توشیح شده هستند نه باساس فرمان تقنینی خلاف قانون که از ارگ داده شده و پروسه ملی را به چالش کشانده از خدا ترس کنید از قو پرستی و زبان اندیش و سمت گرایی دستبردارید بگذارید که مردم با هم برادر مانند گذشته بدون تعصب و قومگرایی و سمت اندیشی با هم کار کنند و همکار همدیگر باشند .

>>>   Najib Salam
نخبگان ، رهبران و جريان هاى سياسى پشتون محو ر ، بدون استثنأ همه مانند يون مى انديشند ، هيچ تفاوتِ ميان شان وجود ، اينها همه اقتدار بدون قيد و شرط حاكميت قبيله يى را مى خواهند ، در ميان پشتون ها جريان فكرى راست و چپ وجود ندارد ، تمامى اينها در فرجام باور شان به شوؤنيزم قومى و تبارى ختم مى شود ، مهم نيست در ظاهر چه نام ها و درفش هاى دارند ،مانيفست شان همان سقاوى دوم است .
اين تاجيك ها ، ازبيك ها و هزاره اند كه هيچ از تاريخ نمى آموزند و در خدمت اين روح مخرب اند .

>>>   تا دیروز پیش از همه خودت از عبدالله دفاع میکردی حالا بخیالم افشا شدی که تو یک جاسوس هستی و دور انداخته شدی بسیار کوفتت کرده ؟ چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی باری جاسوسانی مثل هارون ارامزاده دیگر جای نیست انشالله حتی در زمان تحصیل در مسکو همیشه جاسوسی محصلین را به کی جی بی میکرد خداوند اصلح ات نکرد انشالله که شرمسارت کند .
عباس همصنفی ات

>>>   قومگرایان خاین پشتون که نام دیگرهمین قوم افغان است یک شتر چران رمه چران را بدون هیچ دلیلی بابا و متفکر چه وچه یاد میکند و دیگران همین تعداد تایید های ناحق از عملکرد کاری خوب ان صفت های بیجا و بی معنی را سر میدهد جناب داکتر عبدالله ریس اجرایی که از هر حیث بدرجه بالاتری از شتر چران کرده است و از اخلاق حمیده و اسلامی کار میگرد تا سبب نفاق بین اقوام و کشمکش های داخلی نگردد اما هستند کسانی که تحمل همین یک فرد را هم نظر به اخلاق پست شان و تعصبات قومی و زبانی ندارند هر روز در پی دسیسه و توطعه علیه در جهت ضرر رسانی به شخصیت و کرکتر والای داکتر صاحب عبدالله ریس اجرای هستند انها بدانند گرچ که به اسلام باور مند نیستند عزت و ذلت از جانب الله متعال است سخنان بی هود شان نتها که به شخصیت جناب داکتر صاحب عبدالله لطمه وارد کرده نمیتواند بلکه باعث روسیاهی بهتوطعه گران دسیسه سازان است و قدرت و حمایت مردمی داکتر صاحب عبدالله عبدالله را بالا و بالاتر میبرد .

>>>   Azimi
داکتر صاحب گرامی.
مسعود در ماه های اخیر هم از فهیم خان آگاهی پیدا کرده بود و هم از عبدالله خان.
اینکه بعد از اینهمه خیانتهای آشکار او ، این همه مردم چگونه به او اعتماد میکنند و از عکسهای سلفی با او در لباس شان نمی گنجند جای تعجب است.

>>>   درینجا انچه شده ومیشود وخواهد شد به دستور وهدایت مستقیم خارجی ها ودر راس ان بریتانیای کبیر است فرمان مقرری ها وبر طرفی ها از انجا ها صادر میشود وعین وغین فقط انچه فرمان میبرند اجرا مینمایند ومخالفت های ظاهری عین بخاطر پر خوانی وخاموش سازی اعتراض های جزءی است تا همه ندانند درین جا کار واجراات بدست اجانب است بلند پروازی های حکمتیار واقای غنی ویون واتمر واستانکزی با پشنیبانی کامل بیرونی ها صورت میگیرد وبرنامه چنان است که باید نزاع واختلاف میان اقوام باهم برادر افغان تشدید یابد تا انها نقشه های شوم وشیطانی خودرا به خاطر ارام وفارغ از دغدغه اجرا نمایند هر دستور وفرمانی را که داخلی ها میخوانند نوشته وحکم ان از خارج تنظیم میگردد واز همین سبب هم است که گاه گاهی عبدالله را نزد خود احضار مینمایند تا اطمینان حاصل کنند که اهوی رام وخانگی شان وحشت نکند وگرنه چنین تصوری ممکن نیست این همه را ازباب احتیاط انجام میدهند این همه مصایب برای قومی که حداقل فکر میکرده که در گذشته ها ازاد زیسته اند رقت بار وغیر تحمل است در واقع ملت افغان امروزه بهای ان مقاومت ها وکشتار سه جنگ با انگلیس را می پردازند به مجرد این که پای عساکر انگلیس بعد از سقوط ربانی در خاک مارسید سرباز های انها اکلیل های گل را در جای که خون مکناتن ریخته شده بود گذاشتند پس ان داغهای که نیاکان ما در دل استعماریون سابق گذاشته استکجا ازیادشان میرود
اشخاص وافراد انگلیسی در حکومت ریس قوه ای قضاءیه واتمر واستانکزی وحکمتیار از طریق پاکستان ووزیر داخله ای فعلی است متباقی از دیگر منابع دستور میگیرند
ضابط صالح

>>>   زنده باد داکتر صاحب عبدالله دل دشمنان را کفانده گی هستی باز برایت رای میدهیم و حمایتت میکنیم جون در یک قول و عمل هستی و گردن خمی را یاد نداری این که خداوند همه را در دشواری ها امتحان میکند خودت بسیار به خوبی از امتحان گذشته یی و ما ضرورت نداریم هر روز از خودت امتحان بگیریم تا زنده هستیم از شما حمایت میکنیم خداوند نگهدارتان باد abas

>>>   بلی عبداله برای ازبین بردن تاجیک ها واشغال پنجشیر توسط کوچی ها وظیفه دارد وانرا مو به مو انجام میدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است