سیاست سختگیرانه پناهندگی در ایالت بایرن آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151783 منبع: پرینت

ایالت بایرن آلمان طرح پناهندگی خود را با اقداماتی سخت‌گیرانه به تصویب رساند. مشوق‌هایی برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان و افزایش ظرفیت اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌هایی برای بازگرداندن پناهجویان در این مصوبه پیش‌بینی شده‌اند.

طرح برخورد با مساله پناهجویان از سوی دولت ایالت آزاد بایرن در آلمان به تصویب رسید. مارکوس زودر، نخست‌وزیر این ایالت از حزب سوسیال مسیحی، گفته است که هدف از تصویب این طرح "تسریع در اجرای سیاست پناهندگی" و جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها و حل مسائلی در این رابطه است.

زودر گفت که ایالت مستقل بایرن می‌خواهد نشان دهد که حاکمیت قانون در اینجا به بهترین صورت عمل می‌کند و "در آلمان در این زمینه پیشتاز" است.

همکاری در سطح اروپا برای بازگرداندن پناهجویان
نخست‌وزیر ایالت آزاد بایرن افزود: «کسی که نیازمند حفاظت نیست، باید کشور ما را هر چه سریع‌تر ترک کند.»
او گفت به همین دلیل در آینده اردوگاه‌های مشترکی با دیگر ایالت‌های آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا احداث خواهد شد و حتی هواپیماهای چارتر برای بازگرداندن پناهجویانی که درخواست‌شان رد شده، تهیه خواهد شد.

اقدامات پیش‌بینی شده
بر اساس این طرح قرار است موارد زیر اجرایی گردد:
− افزایش قابل توجه ظرفیت قرارگاه‌ها برای بازگرداندن پناهجویان ردشده که هم‌اکنون ظرفیتی بالغ بر ۱۳۱ نفر را دارند.

− تا سال ۲۰۲۲ در شهر پاسائو یک زندان موقت تازه احداث می‌گردد که تا ۲۰۰ پناهجو بازگشتی را در خود اسکان خواهد داد. علاوه بر آن حیاط این زندان موقت می‌تواند ۱۵۰ نفر را نیز در خود جای دهد.

− بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰هزار یورو برای کمک به پناهجویانی در نظر گرفته شده است که مایل‌اند داوطلبانه در چهارچوب "برنامه بازگشت" به کشورشان بازگردند.

− متقاضیان پناهندگی به فوریت به جای دریافت هزینه زندگی به صورت نقدی، "تا جایی که قانون اجازه بدهد و امکان‌پذیر باشد"، به صورت جنسی کمک‌های اجتماعی خود را دریافت خواهند کرد.

− برای متقاضیان پناهندگی و آن‌دسته از پناهجویانی که اقامت موقت "تحمل" را دریافت می‌کنند، در حال حاضر ۳۰۰۰ فرصت‌ کاری عام‌المنفعه وجود دارد. قرار است که ۵۰۰۰ فرصت کاری دیگر نیز به آن افزوده شود.

− مراکزی که در این ایالت تاکنون درخواست اولیه پناهجویان را ثبت می‌کردند در شهرهای مانشینگ، سیرندورف، دگندورف، رگنسبورگ، بامبرگ، شواین‌فورت و دونائوورت، از این پس به مراکز آنکر (Anker) تغییر نام می‌دهند که اختصاری است برای سه واژه‌ی "ورود، تصمیم و بازگشت".

− در هر یک از این مراکز باید حداکثر از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر اسکان داده و مدیریت آن به ایالت آزاد بایرن سپرده شود.

− دولت آزاد بایرن علاوه بر این یک واحد پلیس مرزی را تشکیل خواهد داد. در شهر پاسائو یک معاونت جدید پلیس ایجاد می‌شود که وظیفه آن حفاظت از خطوط مرزی ۳۰ کیلومتری مشترک با جمهوری چک و اتریش است. این واحد قرار است تا سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۰۰ نیروی پلیس را به خدمت گیرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پناهجو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است