سقوط شورای علما در خدمت فاشیسم افغانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۷    ۱۳۹۷/۳/۱۷ کد خبر: 151756 منبع: پرینت

سقوط شورای علما در خدمت فاشیسم افغانی، جعل تاریخ، تطهیر جنایتکاران تروریست و اعلامیه دوگانه‌ و متضاد!

الف
مجری همایش شورای علماء اعلام نمود که از آقایان،
مولوی غفران الله مراد و
حجت الاسلام خدا بخش محسنی دعوت می گردد تا فتوا شورای علماء را به زبانهای پشتو و فارسی دری قرائت نمایند.
فتوای متن پشتو با استناد به این آیات قرآن مجید شروع گردید که نه تنها هیچ مناسبت میان این آیه و جنگ گروه‌های تروریستی با مردم افغانستان نمی باشد، بلکه شورای علماءبا قرائت این آیه در واقع تروریستان را مومن، برادر، مسلمان و هم عرض و همسطح دولت و مردم افغانستان تعریف نمودند، و این در واقع تأیید برادر دانستن جنایتکاران طالب و تروریست می باشد.
وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا ۖ فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ ۚ فَإِن فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ (9) إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ.

ب
شورای علماء بدون اینکه باند جنایتکار طالبان را جنایتکاران تروریست بخواند، آنها را برادر و مسلمان می داند.
نکتهٔ اساسی اینجاست که شورای علماء جرئت و شهامت این را هنوز ندارد که عملیات «استشهادی» را حرام اعلام نماید و تا زمانیکه عملیات انتحاری به همان ترم اصلی آن حرام اعلام نگردد ، نشاندهنده بازی با افکار عمومی و عدم صداقت علماء را نشان می دهد.
هیچ گروه تروریستی و جنایتکار عملیات انتحاری خود را تحت عنوان انتحاری انجام نمی دهد بلکه آنها تحت عنوان «استشهادی» این جنایات را انجام می دهند و باید علماء این صداقت را داشته باشند که حمله های استشهادی را در زمان حال حرام مطلق و جنایت علیه بشریت اعلام نمایند.

ج
اشاره به پیشینه‌ی تاریخ افغانستان در متن فتوا در واقع تأکید بر تاریخ جعلی و تحریف تاریخ است.
کدام احمق گفته است که در تاریخ ۳۲ هجری کشوری به نام افغانستان وجود داشته است؟
معلوم است که اطاق تفکر ارگ از نهضت احیاءِ خراسان بشدت در هراس افتاده و سعی دارد از علماء برای تثبیت نام جعلی و تاریخ جعلی خود مدد بجوید.
اما این نکته محل سوال و قابل تأمل است که چرا علمای بلخ و هرات و قندهار و غزنین و تخارستان و فاریاب که در این جمع بودند، فریاد بر نیاوردند که این تاریخ و عظمت مربوط عصر تمدن خراسانست نه هویت جعلی افغانستان!؟
تسلط فاشیسم براین اعلامیه به حدی است که آنان عمداً از نخستین امپراطوری مستقل سامانیان یادی نمی نمایند و طاهریان و تیموریان و خوارزمشاهیان و سلجواقیان و بابریان و ... را فراموش می کنند تا به زعم خود هویت افغانی را تثبیت نمایند.

د
البته اشاره به نقش بلخ و هرات و بست و سجستان و فاریاب در تمدن اسلامی و تأکید بر صلح مطابق مکتب امام اعظم ابوحنیفه از نکات قابل توجه و مثبت این اعلامیه می باشد که نشان دهندهٔ تلاش برخی از علماء فهیم است و باید سپاسگزار بود.

ه
جالب اینجاست که آقای محسنی به جای اینکه متن فارسی فتوا را قرائت نماید،متن کاملاً متفاوت و با مقدمه و شرح و بسط مفصل در واقع اعلامیه ای دیگری را قرائت می نماید که خودش آنرا ادامه متن پشتو فتوا می داند.
هرچند من اعلامیه ای او را بیش‌تر می پسندم اما این نشاهندهنده اوج پریشنحالی این جمع نامتجانس و پراگنده را به نمایش می گذارد و می توان به فاشیست ارگ کفت ؛
دیبا نتوان بافت از این پشم که رشتید....
لینک متن کامل وئدیو جلسه نهایی در کامنت نخست در اختیار شما می باشد، می توانید مشاهده نمایید.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خراسانی
شورای علما
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت باید یک فتوا از مولانای ترورست پاکستانی پضل رامان خریداری کند تا مورد قبول اشرار ماباشد

>>>   متن اعلامیه از جانب ارگ قبلن ترتیب یافته بود صرفن هماننوشته را انها بخوانش گرفتند ملا های غیر پشتون درین جلسه قبل از قبل انتخابو تطمیع گردیده بودند تا طور نمایشی شرکت کنند و خاموش باشند .

>>>   حیف نام مسلمان که این نژاد پرستان خود را مسلمان
میگوید اکر نه حسابی همه راه اصلی فراموش کردند
نه باید خود را اسلام گوید چرا ما از اسلام فقط وفقط
یک اسم شنیدیم اسلام کجا آدم کشان کجا اسلام کجا
نژاد پرستان کجا فرق بین زمین تا آسمان
حتآ انسانیت بلد نستیم خلی کار ها از حیوانات بیاموزیم
اول وفا از سگ دیانت از مورچه مردانکی از شیر
نجیب بودند از اسپ زحمت از کاو بار از خر
آرام بودند از شتر محبت زیاد آهو
ولی متسفانه همه وهمه درندکی را از گرگ ها آموختیم
مخصوصآ طالبان آدم کش بد تر از گرگ ها است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است