ضرورت پرهیز از یک جانبه گرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۱    ۱۳۹۷/۳/۱۷ کد خبر: 151752 منبع: پرینت

اختلاف سلایق، متدها،تاکتیکها و شیوه های کاری وصول به اهداف رهبران ملی و جهادی، امر طبیعی بوده با وجود تمایزها وتفاوتها اما آبشخور فکری،سازمانی وراهبردی واحدی دارند.بزرگان سیاسی وملی ما گرچند نظر به شرایط ، مواقف ومواضع متفاوتی را ممکن است اتخاذ نمایند اما این دلیل نمی شود که اهل قلم دچار ذهنیت مطلق انگاری گردیده وبا رویکرد یک جانبه نگری یکی را بر دگری ترجیح _بلا مرجح_ داده ودرپوشش بزرگداشت از یک شخصیت به توهین به شخصیت دگری متوسل گردند؛ یکی را به طور مطلق سکاندار عرصه فرهنگ دانسته ودگری را، قهرمان میادین نبرد سخت افزار دانست وبس!؟

دوست گرامی ام اقای شاه حسین مرتضوی در نوشته ای تحت عنوان" سیاست میدان پهلوانی نیست"، به تحلیل وتجلیل از سیاست وشیوه حکیمانه ای استاد دانش پرداختند_ که هیچ کسی منکر این حقیقت نیست_ اما دراین نوشته از لغات، ادبیات وتعبیرهای کنایی و استعاره ای استفاده شد که باعث یک سلسله شبهات درمورد دیگر رهبران وبزرگان ملی گردید؛ شبهه ایجاد کدورت میان رهبران ملی و جهادی ویا قضاوت وکار شناسی و اعلام موضع درمورد کاربردی بودن وموثریت مطلق یکی ازین متدها وشیوه هابدون ارایه ادله و شواهد.!؟

دلیل دیگر بر وجود مظنه سوء و تردید دربی طرفی نویسنده همانا، ذکر این نکته است که با اینکه دهها حزب سیاسی با نشر اعلامیه وبرگزاری تجمع اعتراضی به صورت دسته جمعی مخالفت خود را باسیستم انتخاباتی(sntv) اعلام نموده، آن را زمینه ساز تقلب وفساد دانستند،اما جناب مرتضوی باز مدعی گردیدند که رهبران احزاب می خواهند ازین ادرس فرزندان خودرا به کرسی پارلمان برسانند؟!. وی مدعی شد احزاب سیاسی از طریق سهم گیری برای احزاب و با عملی نمودن سیستم(m.d.r) اهداف محدود فامیلی وغیر ملی را تعقیب می نمایند.؟!ایا همه احزاب سیاسی وضعیت مشابهی دارند.؟ایا می توان مدعی شد که یک یا دوحزب سیاسی چنین اهدافی را درسرداشته واز سایر احزاب به حیث یک ابزار استفاده می کنند.؟ جواب منفی است. بنابراین خوب است که به قضایایی که جنبه ملی دارند زود برچسپ غیر واقعی نزنیم.

محمد عیسی رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحیمی
پرهیزگرایی
نظرات بینندگان:

>>>   Ahmady en 24 anderen.
وحدت ملي پشتونها با ديگر اقوام !!!
١- سرود ملي به زبان پشتو باشد.
٢-زبان ملي و اول بايد پشتو باشد.
٣-از سران پشتون به عنوان بابا و غازی ياد آوري شود؛ و سران ديگر اقوام به عنوان سقاو، دزد، جنگسالار و جوالي...
٤- قانون اساسي بايد بر وفق مراد پشتونها درست شود.
٥- از قوم پشتون به عنوان قوم بومي و از ديگر اقوام به نام مهاجر ياد آوري شود.
٦-همه اقوام در شناسنامه هایشان باید به نام افغان (پشتون) ثبت شوند.
٧-پشتونها به نام قوم اكثريت بالا تر از شصد دو فيصد شناخته شوند.
۸- موقف هاي مهم بلند دولتي را بايد پشتونها تصاحب كنند.
٩-نوشته بانكوتهاي پول به زبان پشتو باشد.
١٠-ريس جمهور براي هميشه باید از قوم پشتون
انتصاب شو.
۱۱- زبان فارسی را دری بگویید و اگر فارسی گفتید جاسوس ایران شناخته هستید.
۱۲- واژه ها و اصطلاحاتی را که آنها خوش دارند باید مصطلحات ملی شناخته شوند و آنچه را که آنها نمیخواهند باید فرهنگ بیگانه شناخته شوند.
۱۳- همه مرز ها برسمیت شناخته ‌شود؛ بجز از مرز دیورند.
خوب شما بگويد ميشود که با این همه خواست های یک جانبه کنار آمد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است