کاریکاتور روز: ورزش نباید قومی گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۰    ۱۳۹۷/۳/۱۶ کد خبر: 151733 منبع: پرینت


ورزش نباید قومی گردد

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ورزش قومی
کاریکاتور
نظرات بینندگان:

>>>   چراهربار بینی داکتر صاحب راسرخ میکنید شما ؟ مقصد شما چیست؟

>>>   بینی داکترصاحب ازخون مردم بی گناهی که هرروز نابودمیشوند سرخ است، سکوت داکتردراین وضعیت بمعنی رضایت وتآیید آن میباشد.

>>>   خلموك است ، بيني خود را در آستين خود پاك ميكند و هميشه شاريده گي دارد و رنگش سرخ ميزند، بيني اش آخر بريده ميشود.

>>>   Lalee
امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.
حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   من که تاجیک ام با فرهنگ تمدنی و زبان فارسی شیرین و انساندوستانه اش تاجیک باقی میمانم .
ملت شدن همه اقوام در پوشش نام یک قوم حاکم در قدرت ( افغان ) ناممکن است .
هرگاه هموطنان پشتون یا افغان خواهان زندگی صلح آمیز با اقوام دیگر اند باید به عدالت اجتماعی و انتخاب نامی برای ملت که آیینه آن تجلی همه اقوام باشد باورمند گردند ، نه به گرایشات شونیستی و فاشیستی که حاکمان ایشان در قدرت دارند رو بیاورند .
همبستگی و وحدت ملی از عدالت اجتماعی و دموکراسی پدید میآید نه از خود محوری قومی در قدرت

>>>   Ahmad Parwani
پشت صحنه سقوط ولسوالی ها:
یک نمونه:
ولسوالی پرچمن ولایت فراه سقوط نکرده، بلکه داستان ازین قرار است که برادر سلام رحیمی نامزد پارلمان است، این ولسوالی هشتاد درصد تاجیک نشین است، سلام رحیمی بخاطر پیروزی برادرش قومندان امنیه و ولسوال این ولسوالی را تبدیل وقومندان امنیه قبلی را خانه نشین میسازد، مردم محل از قومندان امنیه و ولسوال قبلی حمایت می‌کنند وبه افراد سلام رحیمی اجازه نمیدهند که به ولسوالی داخل شود، سرانجام بین هردوطرف درگیری رخ می‌دهد، دولت اعلان می‌کند که ولسوالی پرچمن سقوط کرده است، درحقیقت ولسوالی به دست طالب نه، بلکه توسط محل و ولسوال وقومندان امنیه قبلی محافظت می‌شود.
دولت تصمیم دارد به بهانه طالب بالای این ولسوالی عملیات نظامی انجام دهد.
برادر سلام رحیمی توسط چرخبال های وزارت دفاع به یکی از روستا ها دیسانت می‌شود وعملن با استفاده از امکانات حکومتی تدابیر حمله بالای ولسوالی را گرفته اند، دو روز است که اسلحه ‌امکانات جنگی ازطریق چرخبال به برادر سلام رحیمی اکمال می‌شود.

>>>   با تاسف کسی در رأس ورزش کشور قرار داده شده که حاضر نیست به هیچ کپی حتی منطقی از ولایات گوش کند، و انتخابات فدراسیون ها را طوری برگزار کردند که حتی یک کلام از مشکلات ورزش را گوش نکرد، من به این باور هستم که جناب رئیس صاحب تربیت بدنی و المپیک می خواهند فقط ورزش در کابل باشد و هیچ توجه ی به ورزش ولایات ندارد. و مانند سی دی ثبت شده فقط چند جمله به ذهن شان ثبت شده:
1. من از طرف رئیس جمهور آمدم تا انتخابات فدراسیون ها را برگزار کنم.
2. من رئیس عمومی ورزش کشور هستم.
3. ولایات مشکلات خود را با فدراسیون ها خود شان حل کنند و مشکلات شان به من ربطی ندارد.
4. من رئیس نشدم که به مشکلات ولایات رسیده گی کنم.
...
حتی ایشان وقتی به جلسات داخل می شوند سلام کردن را بلد نیستند.
جناب رئیس صاحب جمهور این رئیس که شما برای ورزش کشور فرستادید، بدرد ورزش نمی خورند و دستآورد ها و افتخارات ورزش کشور را از بین برده و می برد.
اگر این قسم به ولایات و مشکلات ولایات بی توجه باشند. باور داشته باشید که به تلاش های شما در مورد اعتمادسازی بین شما و جوانان ورزشکار ولایات ضربه جبران نا پذیری خواهند زد.
شما در ادارات مختلف اشخاص با انرژی و با قدرت مدیریتی را تعیین می کنید، چرا در ورزش کسی را تعیین کردید که باید سالها قبل تقاعد می کردند.
مدیریت ورزش کشور کسی را می خواهد که مانند ورزشکاران با انرژی و اجتماعی باشد.
شاید ایشان در بخش های دیگر نتیجه بدهند ولی در مورد ورزش فکر نکنم. ایشان با اینکه مسؤل ورزش بودند باز هم با تفاوت یک رای توانستند رئیس المپیک شوند.
اگر در کابل تعدادی حدود 100 نفر مسؤلین فدراسیون ها از بودن ایشان بخاطر ضعف مدیریتی شان راضی باشند، 100 ها هزار ورزشکار در ولایات از شما گلایه دارند.
مسؤلین افغان پیپر امیدوارم این پیام را به شخص رئی جمهور و رئیس صاحب اجرائیه برسانید.

>>>   بینی اش سرخ است احتمالاً همو مرض اچ آی وی ایشان صحیح است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است