حکایت دختری بامیانی که پشت دروازه کانکور جان داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۷/۳/۱۶ کد خبر: 151723 منبع: پرینت

زهرا دختری پرتلاش از بامیان که با هزاران امید و رویا و آرزو در صف اخذ کارت شناسایی امتحان کانکور حضور پیدا کرده بود، بی خبر از فرجام غم انگیزش، زیر دست و پای جمعیت انبوه جان داد.

به گزارش سلام وطندار، اخیرا، روز توزیع کارت های شناسایی امتحان کانکور در لیسه عالی اناث فاطمه بلخی، در اثر تجمع بیش از حد داوطلبان کانکور، رویداد ناگوار و متاثرکننده‌ای رخ داد که در آن، زهرا دانش آموز پرتلاش بامیانی جان داد و 27 دختر دیگر زخمی شدند.

پس از گذشت دو روز از آن رویداد تلخ، خادم‌حسین برادر زهرا، دختری که به منظور اخذ کارت شناسایی امتحان کانکور در لیسه فاطمه بلخی جان داد، می گوید: من از سران حکومت می خواهم تا از اینهمه بی عدالتی و بی مسؤولیتی جلوگیری کنند، چرا؟ علت چیست؟ آیا مسؤولین فهم ندارند که 6 هزار شاگرد را در یک مکتب یک هزار نفری جمع می کنند؟

دانشجویان و دانش‌آموزان شهر مزار شریف با برگزاری اعتراض در مقابل دانشگاه بلخ، وزرات تحصیلات عالی را مسئول قتل زهرا دختر جوانی دانستند که دو روز پیش در ازدحام توزیع کارت اشتراک برای آزمون کانکور کشته شد.

در همین‌حال، نفیسه غیاثی مدیر یکی از لیسه‌های شهر مزار شریف و از برگزار کنندگان این اعتراض به خبرگزاری دید گفت: مسوول قتل زهرا و زخمی شدن دانش‌آموزان دیگر، وزارت تحصیلات عالی است و این وزارت باید پاسخگو باشد.

روز یک‌شنبه (13جوزا) در ازدحام بیش‌ازحد دانش‌آموزان در مکتب «فاطمه بلخی» واقع در شهر مزار شریف، یک دختر به نام زهرا جان باخت و 27 تن دیگر زخمی شد.
گفتنی است تمام زخمی شده‌های این روی‌داد دختران دانش‌آموزی بودند که برای دریافت کارت اشتراک در آزمون کانکور به این مکتب فراخوانده شده بوند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دختر بامیانی
کانکور
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   توسعه بنده برای برادران هزاره درست است که راه پیشرفت و ترقی را با قلم باید پیمود اما در کشوری که قلم بی ارزش ترین وسیله برای پیشرفت مد نظر گرفته شده پس باید شیوه را عوض کرد قومی که اکثریتش دور از تمدن بوده زندگی مسالمت امیز را بادیگر اقوام قبول ندارد بهر وسیله و امکان که باشد خودرا در اهرام قدرت میخواهند پس با چنین افراد باید مثل خودشان عمل کرد . امروز دختر بامیان خودرا فدای درس وتعلیم میکند ولی برای بامیانی هیچ ارزشی این دولت قبیله گرا قایل نیست ولی انهای که از ولایات تباری خودشان اند که جز انتحار کاری ندارند همه امکانات برایشان مهیاست و بدون کانکور شامل تدریس در موسسات عالی میشوند ..چاره کار شیوه را باید عوض کرد ورنه بی عدالتی جریان خواهد داشت . لعنت بر قبیله گرا ها باد .روحت شاد خواهر عزیز.

>>>   وقتی در راس حکومت کوچی و شتر در پارکینگ وزارت معارف و در دفتر کار به جای میز چوکی از طوشک و بالش استفاده شود
فهم آنها چی خواهد بود
آنها هیچ جوابی ندارن که بدهن
چرا شش هزار شاگرد را یکجا در مکتب هزار نفری جم کردن
انهافهم این را ندارن که شش هزار شاگرد به هیچ عنوان نمیشه حتا اسم آنها را نوشت
چی برسه برای آنها کارت توزیع کنه
شتر چران ها وقتی بزور دال خور و به زور زن‌ها و دختران به قدرت برسه روز ملت ما همین است
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است