تدارکات ملی ۱۲ قرارداد ۱,۶ میلیارد افغانی را منظور کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۷/۳/۱۵ کد خبر: 151698 منبع: پرینت

کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست رییس‌ جمهور در ارگ، ۱۲ قرارداد را به ارزش بیشتر از ۱,۶ میلیارد افغانی منظور کرد.

قراردادهای منظورشده قرار ذیل است:
-تدارک ۱۶ قلم مواد خام برای فابریکۀ جدیدالتاسیس قطعه پیش‌ساخت ساختمانی؛
-قرارداد حفظ و مراقبت دورانی ۵۳ کیلومتر سرک کابل – جلال آباد مشروط بر نظرخواهی مجدد از تمویل‌کننده پروژه ( بانک انکشاف آسیایی)؛
-خریداری ‍۱۲ قلم آفت‌کُش‌های زراعتی مختلف‌النوع؛
-تدارک ۱۱ قلم مواد غذایی مورد نیاز وزارت صحت عامه؛
-تعدیل قیمت قرارداد سیستم تذکره الکترونیکی؛
-تعدیل قیمت قرارداد تجهیزات لابراتوار ملی ساختمانی وزارت فواید عامه با دانشگاه اوهایو امریکا؛
-و ۶ قرارداد مواد اعاشوی و محروقاتی مورد نیاز وزارت امور داخله

حین بررسی قرارداد مواد خام فابریکه قطعات ساختمانی پیش‌ساخت، وزارت امور شهرسازی و مسکن از بلندرفتن ظرفیت تولیدی این فابریکه جدید التاسیس از ۱۰۰۰ قطعه به۳۰۰۰ قطعه خبرداد و خاطرنشان‎ساخت که این موضوع نوید خوش برای اعمار ساختمان‌های مکاتب در سطح مرکز و ولایات می باشد.

از سوی دیگر، در رابطه به همکاری میان دانشگاه اوهایو امریکا و وزارت فواید عامه جهت انکشاف ظرفیت مسلکی انجنیری معیاری، کمیسیون به وزارت فواید عامه هدایت داد تا تفاهم‌نامه همکاری درازمدت را تسوید و به کمیسیون تدارکات ملی پیشکش نماید.

قابل ذکر است که حین بررسی و منظوری قراردادهای مواد اعاشوی وزارت امور داخله، رییس جمهور کشور اکیدا به وزارت امور داخله هدایت داد تا موضوع اکمال مواد اعاشوی به نیروهای پولیس را مورد نظارت و بررسی قرار دهد.

کمیسیون تدارکات ملی همچنان فیصله‌کرد تا نهاد دیدبان شفافیت افغانستان با وزارت‌های امور داخله، دفاع ملی و اداره تدارکات ملی جهت اعزام هیات‌های مختلط نظارتی به قطعات پولیس و قول‌اردوها و جزوتام‌های اردوی ملی و به منظور نظارت از وضعیت اکمالات مواد غذایی، تفاهمنامه همکاری مشترک را به امضا برسانند.

کمیسیون تدارکات ملی پیشنهاد وزارت صحت عامه را در رابطه به اعمار شفاخانه۶۰۰ بستر ولایت ننگرهار از طریق تصدی بنایی منظور کرده و تاکید ورزید که وزارت شهرسازی و مسکن در این زمینه هرچه عاجل دست به‌کار شود، زیرا مردم ولایت ننگرهار بیشتر از این نباید از تاخیر در آغاز کار پروژه متأثر شوند.

در این جلسه، بر علاوه اعضای کمیسیون، مسوولین اداره تدارکات ملی و ناظرین ملی از جمله کاکس پارلمانی مبارزه با فساد، دیدبان شفافیت افغانستان، کمیسیون‌های مالی و بودجه نیز حضور داشتند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تدارکات ملی
منظوری پول
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است