استدلال کمیسیون انتخابات منطقی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۱    ۱۳۹۷/۳/۱۴ کد خبر: 151692 منبع: پرینت

استدلال کمیسیون منطقی نیست. باید برای مردم پاسخ روشن بدهد.

کمیسیون انتخابات ۱۸میلیون استیکر چاپ کرده است و نزدیک به ۱۵ میلیون آن را به ولایات توزیع نموده است. در حالی‌که کیسیون تا ۷میلیون رای‌دهنده را در سراسر افغانستان پیش‌بینی کرده است و در انتخابات گذشته هم بیش‌تر از ۵ تا ۶ میلیون رای‌دهنده در انتخابات شرکت نکرده است.

چاپ ۱۸میلیونی و توزیع ۱۵میلیون استیکر آن به ولایات، پرسشی جدی را میان مردم و نهادهای نظارتی از روند انتخابات ایجاد کرده است. کمیسیون انتخابات می گوید که این استیکرها تنها به انتخابات‌پارلمانی نیست و در انتخابات آینده ریاست جمهوری هم استفاده می‌شود. استدلال کمیسیون متاسفانه منطقی نیست و این می‌تواند زمینه‌ی سازی بر تقلب گسترده در انتخابات باشد.

کسانی که امروز شناسنامه‌های شان را برای رای‌دهی در انتخابات پارلمانی در سراسر افغانستان برچسپ زده اند، همین‌ها در انتخابات ریاست جمهوری هم رای می‌دهند. وقتی کمیسیون برای انتخابات‌پارلمانی تا ۷میلیون رای‌دهنده را پیش‌بین شده است، گیریم کمیسیون ۱میلیون رای‌دهنده دیگر را برای انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری ثبت‌نام کند که مجموعاً ۸میلیون رای‌دهنده می‌شود. پس چاپ ۱۰میلیون استیکر اضافی، غیر از استفاده برای یک تقلب سازمان‌یافته دیگر، چه منطقی می‌تواند داشته باشد.

امان‌الدین‌معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
مستقل
نظرات بینندگان:

>>>   شاید هشت میلون انرا پنچرمین ها وند زده باشد وبخاطر پنچری از این ستیکر های استفاده خواهد کرد.

>>>   بهترین راه حل برای رهایی از این مشکل گرفتن تذکیره الکترونیک است .
ولی افسوس که به گذشت زمان مردم ضرورت دارد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است