بیایید تا بنای يك حكومت پاسخگو و شفاف را بگذاریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۰    ۱۳۹۷/۳/۱۳ کد خبر: 151663 منبع: پرینت

فکر می کنم با حساسیتی که اوضاع دارد، چند قضیه باید روشن شود:
اگر ما فرداي بهتری برای سرزمین خود بخواهيم بايد براي اوردنش تلاش كنيم و اين تلاش هر گزبه معنی ايجاد تشنج نيست.
آزاد زيستن و احترام به اصل دموكراسي هرگز به معنی تشويق مردم به آشوبگری و جنگ نيست.
نباید فراموش کنیم که اگر مردم هندوستان برای آزادی و نجات از زیر سلطه استعمار بپا نمی خاستند، امروز بزرگترین دموکراسی جهان را نداشتند و یا اگر سیاهان امریکا که صدسال پیش از حقوق اولیه خود محروم بودند، مبارزه نمی کردند، امروز باراک اوباما هنوز یک برده بود.

شايد من هم اگر واقف بر اوضاع نمي بودم مانند شما فكر ميكردم ولي خوب ميدانم كه اگر فرد اول مملكت با راي شما انتخاب نشود، به ملت پاسخ نخواهد داد، و شما، ملت افغانستان، بیشتر از امروز قرباني خواهید داد. به یاد داشته باشیم که دور و بر حکومت تقلب را همان فاسدانی خواهند گرفت که باعث شدند.

افغانستان اولین کشور کشت کننده مواد مخدر جهان، دومین کشور فاسد جهان، هفتمین حکومت ضعیف جهان و نا امن ترین کشور جهان برای زنان شناخته شود. با قدرت گرفتن بیشتر حلقه های سلطه طلب و ضد دموکراسی، قربانی های این ملت درد دیده در عدم وجود یک نظام مشروع، چندین برابر خواهد شد.

من يقين دارم كسانيكه امروز از حكومت بر امده از تقلب دفاع ميكنند فردا به همين حكومت خواهند تاخت و صداي اعتراض شان را هفت آسمان فرا خواهد گرفت.

بیاییم به هر کس رأی داده ایم، به اراده مردم خود احترام بگزاريم و کوشش کنیم تا بنای يك حكومت پاسخگو و شفاف را بگذاریم تا باشد که تقلب برای همیشه از حافظه تاریخ دموکراسی افغانستان پاک شود و ممثل اراده ملت، توسط خود ملت انتخاب شود.

داکتر صاحبنظر مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرادی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   تا وقتی غنی، این وایسراو جاسوس امریکا، حتی موقف یک مدیر عادی را در حکومت داشته باشد، حکومت پاسخگو را بچشم نمی بینید. این وایسرا و سایر وایسراها را از کشور بیرون بیاندازید، آنوقت میتوانید در مورد حکومت پاسخگو حرف بزنید.

>>>   حکومت بدون فساد را فقط طالب در افغانستان میآورد وبس از دیگر حکومت ها که خیر ندیدیم

>>>   دزدان و چوچه های شان علیه غنی تبلیغ میکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است