چاپ 18 میلیون برچسب برای 5 میلیون رای دهنده
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۷/۳/۱۳ کد خبر: 151647 منبع: پرینت

براساس برآورد کمیسیون انتخابات 5 تا 7 میلیون رای دهنده برای انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ثبت نام خواهند کرد. اما این کمیسیون 18 میلیون برچسب انتخاباتی چاب کرده است.

به گزارش طلوع؛ بر بنیاد آمارهای این کمیسیون، تاکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده اند که 32 درصد آنان زنان هستند و کابل هنوز هم بیشترین آمار ثبت نام شدگان را دارد.
اما این کمیسیون برای این تعداد از رای دهندگان، 18 میلیون برچسپ چاپ کرده است.

سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون انتخابات در این باره بیان داشت:”کتاب‌هایی که چاپ شده اند، 30 هزار جلد کتاب شده که در هر کتاب می‌شود که 600 نفر را ثبت نام کرد.”

این در حالی است که پیش از این برخی از اعضای مجلس نمایندگان از خرید و فروش برچسب‌های انتخاباتی و شناسنامه‌های جعلی به شدت انتقاد کرده بودند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
برچسب
نظرات بینندگان:

>>>   بیشتر از نفوس افغانستان تذکره چاپ شده

>>>   مگر نمی دانید که ولایتهای مشرقی می توانند گوسفندان و سایر حیواناتشان هم رای دهند.

>>>   خوب امسال گوسفند گاو و گاو میش هم رای می‌دهد
برای همین ۱۸ ملیون برچسب چاپ کرده
ههههههههههههخههه

>>>   Khurasani
آنانی که "کوته سنگی" ما را "میرویس میدان" خواندند، "ده بوری و کارته سخی" را "جمال مینه" نامیدند، "شاه شهید و سیاه سنگ" را "سید نور محمد شاه مینه" گفتند، "افشار" را به "سپین کلی" تغیر دادند، "قلعه جرنیل" را "خوشحال مینه" ساختند، "بازار ارگ و خیابان پل خشتی" را "جاده "نادر پشتون" مسمی کردند، میدان هوایی "خواجه رواش" را "حامد کرزی" و سایر مناطق و مکانب و بیمارستان ها را به نام یک قوم سکه زده اند یکبار سر خود را در گریبان نمایند که کی ها تعصب قومی را درین ملک دامن میزنند و کدام قوم سبب تجزیه افغانستان میشود؟ وقتی جوال دوز را در جان دیگران میزنین لطفن سوزنی را هم در بدن خود هم فرو ببرید. وقتی جاده یی را در شهر دوشنبه بنام کمال الدین بهزاد دیدم و ناحیه های یی را در تاجیکستان بنام عبدالرحمن جامی و ناصر خسرو قبادیانی و مولا جلال الدبن بلخی دیدم فهمیدم که انها هر چند فرزندان اصیل این خاک اند ولی درین وطن جای پایی ندارند.
برادران عزیز ابن نامگذاری های زوره کی و تقلبی را دست کم.نگیرید این اقدامات اغاز کشتار فرهنگی شماست بدست چند فاشیست سیه فکر و سیه اندیش. وقتی فرهنگ زبان و هویت تان مرد دیگر کشتن خود تان برایشان مانند نوشیدن اب خواهد بود. سرزمینی که ناقلین صاحب اصلی اش خوانده شود. سرزمینی که کوچی ها ده سیت در پارلمانش داشته باشند و هندو ها هیچ. سرزمینی که تشکیل قوای مخصوص اش به استثنای قوم اصلی این خاک باشد سرزمبنی که مخکشان اش پیرو راه محمدگل مهمدیان باشند بدون شک که جز رفتن به سوی ویرانی و تباهی راه دیگری در قبال نخواهد داشت. تا قبل ازینکه نعره های تجزیه طلبی و سلسله جنگ های چند صد ساله دیگر درین وطن رقم بخورد برادران صاحب قدرت ما باید سر تعقل بیابند و بدانند که امروز دیگر سیاست های فاشبستی عبدالرحمن خانی کارگر نیست بیایید همه یکدیگر را به حیث شهر وندان مساوی الحقوق در اغوش بگیریم و از تعصب و خامی گذر نماییم اگر زره یی از محبت این وطن در دل تان است .

>>>   بسیار خنده اور است نام خدا کش وپش را ببین د رسه موتر زرهی جای نمی شوند ظرفیت و لیاقت کاری راببین یک پلان منظم ترتیب کرده نمی توانند یک معلومات درست افاده کرده نمی توانند همه اش نتیجه رقابت ازاد است و مصاحبه های میان تهی بزرګان کشور
قیام

>>>   در کشوری که جنگ و ناامنی جریان داشته باشد و به ده ها انسان در یک روز شهید و زخمی میشوند...
چگونه میشود که انتظار یک انتخابات شفاف و عاری از تقلب را داشت؟
قشر با سواد جامعه خود با خبر است که؛
وکلای پارلمان از وقت تعین شده است، یا به واسطه تقلبی که میکنند و یا زور و واسطه که دارند،
و همچنان ریس جمهور ما توسط آمریکا و متحدین آن تعین خواهد شد!
پس چه سود از رای ما ؟

>>>   نمي فهميد كه در خلال چند روز باقيمانده تا انتخابات يك تعد زياد يعني مليون ها نَفَر بالغ و هژده ساله ميشوند و براي آنها اين بر چسپ ها استفاده ميشود، و هم طالبان را شامل انتخابات ميسازند، شايد اين هژده مليون برچسپ هم كفايت نكند،. ههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است