مجلس همچنان در انتظار مسوولان امنیتی ماند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۷/۳/۱۰ کد خبر: 151578 منبع: پرینت

مسوؤلان نهادهای امنیتی که از بهر پاسخگویی دربارۀ افزایش ناامنی‌ها در کشور به مجلس نمایندگان فرا خوانده شده بودند، از آمدن پوزش خواستند و به مجلس نمایندگان نرفتند.
به گزارش طلوع، مسوؤلان امنیتی در نامه‌ای علت نیامدن شان را بلند بودن سطح تهدیدهای امنیتی گفته‌اند.

درهمین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان این برخوری مسوؤلان امنیتی را بی حرمتی در برابر مجلس می‌دانند و خواهان کنار رفتن این مسوؤلان هستند.
مجلس نمایندگان انتظار داشت که طارق شاه بهرامی، ویس احمد برمک و معصوم استانکزی وزیران دفاع، داخله و رییس عمومی امنیت ملی از بهر بیشتر شدن ناامنی‌ها به مجلس بیایند و به پرسش‌های آنان پاسخ بدهند.

عرفان الله عرفان، دبیردوم مجلس با نقل قول از نامۀ سران نهادهای امنیتی گفت:«با توجه به سطح بلند تهدیدهای امنیتی در کشور نمی توانیم در جلسه استجوابیه آن مجلس محترم اشتراک نمایند.»
در حالی که وزیر امورداخله با رییس‌جمهور به بلخ رفته است، شماری از نمایندگان می‌گویند که حکومت می‌کوشد شورای ملی صلب صلاحیت کند و این کار مسوؤلان امنیتی بی حرمتی به شورا است.

عارف رحمانی ، عضو مجلس نمایندگان گفت:«حضور نیافتند شان توجیه قانونی ندارد نوعی از تعین تکلیف کردن به مجلس است.»
بشیراحمد ته ینج، عضو مجلس نمایندگان گفت:«ما بیشتر از این تحمل ازدست دادن مناطق خود را نداریم طالب مکتب ما را می سوزاند شفاخانه ما را آتش میزند از کی بپرسیم."
عبدالقادر زازی وطندوست، عضو مجلس نمایندگان گفت:«در کمیته روسا هرکسی که درخواست شخصی دارد در باره استجواب وزیرصاحبان این را قبول نکنید."
غلام حسین ناصری، مجلس گفت:«ما وکیلان ملت هستیم نه وکیلان حکومت، به این اساس خانه آن بیچاره های که در دور برفاریاب به آتش کشیده شده کی پاسخ میدهد."

حکومت هرگونه بی حرمتی با شورای ملی را رد می کند.
شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری گفت:«بیشتر از پنج هزار مورد وزرای کابینه به مجلس رفته اند وبیشتر از هفده هزار اعضای محترم شورای ملی به دفتر وزارای کابینه حضور یافته اند و این نشاندهنده یک همکاری همه جانبه حکومت با شورا است.»
"اما شماری از اعضای شورای ملی می‌گویند که آنان نتوانسته اند از صلاحیت های شان به گونه درست کار بگیرند و بیشتر وقت ها مسوولان حکومتی را بخاطر خواست های شخصی خودشان فرا می خوانند."

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
مسوولان امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   آمدن آنها چه فایده دارد؟
طبق معمول شما از آنها سوال میکنید و آنها به شما جواب میدهند و بعدآ شما میگویید که جواب شما قاعت بخش نیست و بعدآ رمضان بشر دوست بخاطر قهر و غالمغال اش بالای مسؤلین امنیتی، از طرف رییس مجلس از جلسه اخراج میشود و بعدآ مسؤلین امنیتی میگویند که بعضی مسایلی است که در حضور ژورنالستان نباید افشا شود و مسایل سری است و باید در تنهایی با شما در میان بگذاریم. بعدآ ژورنالستان از تالار بیرون میشوند و مسؤلین امنیتی از وکلا میپرسند که چند چند میخواهید؟
وکلا میگویند: ده ده هزار دالر.
مسؤلین امنیتی میگویند، نی: پنج پنج هزار دالر.
بعدآ به هفت و نیم ، هفت و نیم هزار دالر قتاعت میکنند و قناعت و کلا فراهم میشود و مسؤلین امنیتی را رخصت میکنند.
در آخر مسؤلین امنیتی میگویند:
خوب شد که رمضان بشردوست از جلسه خارج شد، ورنه هفت و نیم هزار دالر دیگه نیز باید اضافه تر میدادیم.
بعدآ رمضان بشر دوست داخل تالار میشود و میپرسد که چی گپ شد؟
وکلا با یک صدا جواب میدهند که مسؤلین امنیتی قناعت ما را فراهم کرد.
بعدآ بشردوست سوال میکند که پیسه، میسه خو نگرفتین؟
همه وکلا با یک صدا جواب میدهند: داکتر صاحب بشر دوست به سر خودت قسم یاد میکنیم که ما یک حبه و دینار از مسؤلین امنیتی نگرفتیم و اگر گرفته باشیم به جان ما گوشت گوسفند گردد.

>>>   Noori
لطیف پدرام در همایش تخار:
من به این شوونیست ها گفتم اگر این ها به ظلم و تعدی خود ادامه بدهند ما بدخشان را خودمختار اعلام می کنیم و توانش را هم داریم. ما اجازه نخواهیم داد سرزمین ما تجزیه شود ما مخالف تجزیه هستیم، اما مصمم هستیم نام این کشور را به خراسان تبدیل کنیم و ساختار را فدرال بسازیم.
اگر خواست خداوند باشد وخواست ملت قهرمان باشد و ما متحد و آگاهانه به پیش برویم شمال را خودمختار می سازیم. و به این فاشیستان نباید تسلیم شویم و برای شان درس بدهیم که ملت قهرمانی هنوز اینجا است و مقاومت می کند. این ها روزانه به بهانه ی خاین ملی و تجزیه طلب میخواهند ما را بترسانند که هیچ هراسی هم نداریم.

>>>   مسئولان امنیتی بهترین کارکردند که در مجلس کمیشن کاران بیکار حاضر نشدند نباید پلان های عملیات وچگونگی کار خودرا برای این افراد که هرکدامش جاسوس یک کشور است مخصوصا پاکستان افشاوطرح سازند ، هرچند وزرای داخله ودفاع رئیس شرکت لانحصاری پنشیر وردک یا ریاست امنیت بدون خبرنگاران ازکارهای شان تشریح کنند جواسیس موجود دربین کمیشندکاران همه رابه آی اس آی میرسانند

>>>   پیش از خود مختاری بدخشان اول طالب و داعش را ازبدخشان برانید و بعد مناطق آزاد شده را خود مختار اعلان کنید.

>>>   واقعا مضحک است به این ادعای دروغ توجه کنید:
شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری گفت:«بیشتر از پنج هزار مورد وزرای کابینه به مجلس رفته اند وبیشتر از هفده هزار اعضای محترم شورای ملی به دفتر وزارای کابینه حضور یافته اند و این نشاندهنده یک همکاری همه جانبه حکومت با شورا است.»
سید توبره پشت چرا این گونه توجیه گر حکومت نالایق و نابکار و مردم کش شده ای؟؟؟ البته حضور و عدم حضور در این خانه فساد هیچ تفاوتی نمی کند. این دلالان تاریخ فقط دنبال پول اند و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است