نیکلسون: گفتگوهای پنهانی میان ارگ و طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۷/۳/۱۰ کد خبر: 151574 منبع: پرینت

جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است که گفتگوهای نمایندگان افغانستان و برخی دیپلومات‌های خارجی با شماری از رهبران ارشد طالبان جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ جنرال نیکلسون که از طریق ویدیو کنفرانس از کابل با خبرنگاران در وزارت دفاع امریکا سخن می‌گفت، بیان داشته که این گفتگوها به طور مخفی و پنهانی پیش برده می‌شود.
وی افزوده:" گفتگو با شماری از رهبران متوسط و ارشد طالبان از مجراهای مختلف جریان دارد و راه‌های متعدد گفتگو بین جوانب مختلف در پروسه صلح باز شده است."

فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و خارجی در افغانستان تاکید کرده که به دلیل اهمیت این گفتگوها، او نمی‌تواند از طالبانی که به پروسه صلح علاقه‌مند هستند، به طور مشخص نام بگیرد.
به گفته وی، در این گفتگوها که به طور پنهانی صورت می‌گیرد، برخی سازمان‌های بین‌المللی، کشورهای خارجی و گروه‌های علاقمند نیز شامل اند.

جنرال نیکلسون افزوده:" همکاران دیپلومات من نیز در آن شامل اند." وی جزییات بیشتری در این باره نداده است.
تا هنوز طالبان در مورد این گفتگوها چیزی نگفته‌اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
طالبان
نیکلسون
نظرات بینندگان:

>>>   همه فتنه ها زیر سر آمریکاست و شیطان بزرگ تا امت اسلام را تباه نکند آرام نمی گیرد. یهود و نصارا از شما راضی نمی شوند مگر آن که از خواسته های آنان پیروی کنید.

>>>   بدین مناسبت دیروز داعش و طالبان یک هیأتی را غرض مذاکرات صلح به وزارت داخله افغانستان فرستاده بودند، ازین که وزیر داخله حاضر نبود و همراه اشرف غنی به مزار رفته بود، هیأت متذکره قهر شدند و با انفجار خود و حملات راکتی و سلاح خفیف و قوی، و قتل و زخمی ساختن یک تعداد سربازان، نا خورسندی خویش را ازین مذاکرات نشان دادند.

>>>   بزك بزك نمير كه بهار آيد.
من باور ندارم كه يك گروه تروريستي بتواند اينقدر به ريش جهان و بشريت بخندد و همه خوش باشند كه طالبان از روي ناز هنوز هم نه ميگويند. بايد ازقوه قهريه عليه مفسدان طالب استفاده ميشد.
بيشرمترين، ظالمترين و پليد ترين بشري كه تا به حال در تاريخ به وجود آمده،همين طالبان استند.
حتما كاسه ها زير نيم كاسه هاست.

>>>   اگر پنهان است چرا افشا میکنی؟ رهبران مذاکره کننده رابه کشتن آی اس آی میدهی؟
اگر بدون اجازه آی اس آی نان بخورند پوست شانرا زا کاه پر میکند

>>>   آیا فکر نمیکنید امریکا و انگلیس و شرکای عربی شان به شمول پاکستان برای استمرار اقتدار قوم اول حکومت را مجددا به طالبان بسپارند، و اگر اینهم مفید واقع نشد، تجربه سوریه را در افغانستان تکرار کنند؟ آیا تا کنون از این زاویه به این موضوع نگاه کرده اید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است