نشست پاکستان نتیجه ای جز انتحار و انفجار نداشت
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۲۲    ۱۳۹۷/۳/۱۰ کد خبر: 151572 منبع: پرینت

تعدادی از آگاهان سیاسی کشور به نتیجه نشست در پاکستان خوشبین نیستند و می گویند پاکستان می خواهد فشارهای جهانی را کاهش دهد و وقت کشی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آرش شهیدی پور استاد دانشگاه معتقد است مشکلات ما از زمامداران خودمان سرچشمه می گیرد چرا که چیزی به نام منافع ملی برای ما تعریف نشده است و بیان داشت: برای مردم افغانستان و زمامداران افغانستان چیزی به نام مصلحت ملی اصلا وجود ندارد درحالیکه پاکستانی ها در هیچ زمانی از مصالح ملی شان عدول نکرده اند دولت نظامی پاکستان اردویش، ملکی اش و روحانیونش و دستگاه روحانیت داخل پاکستان آن دو هزار مدرسه رسما ثبت شده پاکستانی ها در فکر فرد فرد پاکستانی ها آورده اند ومشخص ساخته اند که منافع پاکستانی ها ارجحیت دارد.

وی افزود: پس برای پاکستانی ها پاکستان بسیار با ارزش است و برای ما افغانستانی ها هیچ زمانی این مساله مطرح نیست. برای هر یک از افغانستانی هایی که در پاکستان بودند و از آنجا تشنگی شان را رفع کردند در ذهن آنها گفته شده که برای مصلحت پاکستان شما این کارها را بکنید. به اندازه ای که می آیند ترور می کنند، می کشند، توجیه هم می کنند.

شهیدی پور گفت: ما چیزی به نام سیاست خارجی نداریم. سفرهایی در سطح ریاست جمهوری وزرای خارجه و داخله و روسای امنیت به پاکستان رفتند اما اینها هیچ کدام جرات نکردند بالای معضل اصلی افغانستان صحبت کنند. چندین بار که حامد کرزی به پاکستان برای نشست ها رفته بودند و گفته است که خیلی نشست خوبی بوده و دوباره هم که رفته است گفته است خیلی خوب بوده است. اما نتیجه آن انتحار و کشتار بوده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
انتحار
نظرات بینندگان:

>>>   اتمر صاحب جهت هم آهنگ کردن انتحاری و ترویستها با پاکستان مذاکره کرد هدف تیم غنی و نظامیهای پاکستان یکی است تخریب و نابودی افغانستان

>>>   SH
شماباورداشته باشید که هیت افغانی به ریاست حنیف اتمر که به پاکستان رفته اند اصلن جرآت اینراندارند تادرمقابل حکومت پاکستان وزیرحمایت آی .اس.ای.که سالهاست درافغانستان قدرت میرانند مسله رامطرح کنند اتمرخان رفته است تااجازه اینرا بگیرد که ازنیروی وحشیانه قبایل درفرصتهای پیش آمده وضروری علیه اقوام غیرپشتون استفاده نمایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است